Podsumowanie roku 2014: catering

Belvedere Gourmet Group
Belvedere Gourmet Group
Fiesta Catering
Fiesta Catering
Sodexo na Stadionie Narodowym
Sodexo na Stadionie Narodowym
Mazurkas Catering 360°
Mazurkas Catering 360°

Przyznanie gwiazdki Michelin Guide Atelier Amaro - pierwszej dla polskiej restauracji. Przewodnik gastronomiczny Gault & Millau w Polsce. Otwarcie Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn i niepokój związany z frekwencję na festiwalach muzycznych. Wśród rozczarowań - dumping cenowy. Rok 2014 podsumowują przedstawiciele firm cateringowych.

Beata Bronowicz, Belvedere Gourmet Group: Kongres Intermarche to zdecydowanie wydarzenie roku
Ewa Brzostek-Ciarcińska, Fiesta Catering: To był czas rozbudowywania struktur wewnętrznych
Agnieszka Huszczyńska, Sodexo: Wzrost zainteresowania realizacją dużych przedsięwzięć

Michał Kozak, Mazurkas Catering i MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel: Trendem roku był rozwój filozofii 360 stopni

Beata Bronowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, Belvedere Gourmet Group: Kongres Intermarche to zdecydowanie wydarzenie roku

Wydarzenie roku

Pierwsze wydarzenie z oprawą cateringową w nowo otwartej hali Arena w Krakowie czyli Kongres Intermarche (czerwiec 2014). Kongres ten odbywa się cyklicznie w Europie, we Francji lub w Belgii. Nigdy wcześniej nie odbył się poza granicami tych dwóch państw. W 2014 roku Intermarche wyjątkowo postanowiło zorganizować to ogromne wydarzenie właśnie w Polsce.
Organizator szukał miejsca przez dwa lata. Brano pod uwagę całą Polskę, ostatecznie wybrano Kraków. Firma nawiązała współpracę z Urzędem Miasta Krakowa, a ten na prośbę klienta wytypował polskie firmy, które będą w stanie podołać organizacji tego wydarzenia – tj. podania kolacji serwowanej dla blisko 3000 gości.
Podczas kongresu Intermarche wyserwowaliśmy 3-daniową kolację (2 przystawki i danie główne) dla w ciągu półtorej godziny. Jest to absolutny rekord i każda osoba, która choć trochę zna się na cateringu będzie wiedziała jak duży jest to wysiłek i sukces.

Pod koniec listopada w Polsce pojawił się nowy, światowej sławy przewodnik gastronomiczny Gault & Millau – konkurencja dla obecnego na rynku przewodnika Michelin. Z tej okazji miała miejsce wielka gala, z udziałem najlepszych polskich szefów kuchni. Dania były przygotowane właśnie przez nich, co było jedną z głównych atrakcji. Belvedere Catering by Design w czasie tej uroczystości odpowiadał za cały serwis i obsługę kelnerską. Na pytanie, dlaczego organizatorzy wybrali naszą firmę – przedstawiciel Gault & Millau odpowiedział krótko – „ponieważ najlepsi pracują z najlepszymi”. Jak się później okazało, to właśnie polscy szefowie kuchni, pracujący przecież często w konkurencyjnych firmach, polecili właśnie nas. To najlepsza rekomendacja, ale i wielkie zobowiązanie, które wypełniliśmy z satysfakcją.
Przełomowym wydarzeniem na rynku gastronomicznym jest bez wątpienia pojawienie się pierwszej Gwiazdki Michelin Guide dla Atelier Amaro. Restauracja Belvedere Łazienki Królewskie, po raz siódmy (niezmiennie od 2007 roku) zdobyła wyróżnienie w tymże przewodniku.

Rozczarowanie
To co nas boli, a dotyka całą branżę MICE – to dumping cenowy. Organizatorzy przetargów jako główne kryterium wyboru dostawcy często kierują się najniższą ceną, a dostawcy w walce o wygraną są gotowi posunąć się do realizacji usługi na granicy opłacalności. Za tym musi iść obniżenie jakości. Bywa to bolesnym doświadczeniem dla zleceniodawcy, ale dopiero po fakcie. Niestety zdarzają się wciąż zleceniodawcy którzy pomimo fatalnej jakości usługi nadal kierują się wyłącznie ceną, nie zwracając uwagi na otrzymywaną jakość. A szkoda, bo za niewiele wyższą cenę można otrzymać usługę o kilka poziomów wyższą.

Trend roku
Pomimo wspomnianego wyżej problemu stosowania dumpingu cen zauważamy, że rośnie grupa klientów świadomych ryzyka, jakie niesie za sobą walka cenowa dostawców. Klienci ci zwracają uwagę także na inne ważne elementy usługi, w naszym przypadku zwracają uwagę na smak jedzenia, sposób jego przygotowania, sprawność i, co ważne wiek, obsługi kelnerskiej, jakość i różnorodność zapewnianego sprzętu etc. W efekcie klient otrzymuje wysokiej jakości kompleksową usługę cateringową, spójną i przemyślaną. W cenie nadal konkurencyjnej.
Z pozytywnych trendów warto podkreślić zainteresowanie branży MICE spotkaniami branżowymi i jednoczenie się wokół wydarzeń, takich jak np. MP Legia Cup, które nie tylko są okazją do spotkań, integracji i wymiany doświadczeń ale również mają wymiar CSR-owy – mam tu na myśli licytację, z której dochód przeznaczany jest dla osób potrzebujących.

Mój biznes
Bez wątpienia największym i najbardziej skomplikowanym logistycznie wydarzeniem, z którym przyszło nam się zmierzyć był Kongres Grupy Muszkieterów Intermarché, o którym wspominam wyżej. Wcześniej jeszcze nikt w Polsce nie przygotowywał tak skomplikowanej realizacji dla tak dużej grupy gości, w dodatku 300 km od bazy cateringowej! Dodatkowym aspektem tego sukcesu było wyserwowanie kolacji zasiadanej w rekordowym czasie – w półtorej godziny. Naszym celem jest, aby nasi klienci dostrzegali tę drobną, ale ogromnie znaczącą różnicę w jakości. Belvedere zapewnia catering eventowy, gwarantując najwyższy poziom jakości, przy bardzo konkurencyjnych, ale nie dumpingowych cenach.
2014 roku, to również rok obfitujący w nagrody. Belvedere Catering by Design został laureatem dwóch nagród w konkursie MP Power Awards. Natomiast Restauracja Belvedere Łazienki Królewskie może poszczycić się tytułem „Najlepsza Restauracja w Polsce” oraz „Najlepszy Szef Kuchni w Polsce” w plebiscycie Poland 100 Best Restaurants oraz kolejnym wyróżnieniem w przewodniku Michelin Guide.

Ewa Brzostek-Ciarcińska, menadżer ds. Marketingu i PR, Fiesta Catering: To był czas rozbudowywania struktur wewnętrznych

Wydarzenie roku

W naszej ocenie wiele wydarzeń ostatniego roku stało się inspiracją i szansą na większą ekspansję usług eventowych w świecie biznesu i nie tylko. Pojawiło się wiele nowoczesnych obiektów i miejsc konferencyjnych, które stwarzają doskonały obszar do realizacji celów biznesowych, promocji marki czy też produktu. Specjaliści od eventów proponują coraz więcej możliwości: zaangażowanie gwiazd muzyki, organizację obiadu na dachu wieżowca, lub stacja live cooking z gwiazdą telewizyjną. Event daje szeroką przestrzeń do wprawienia klienta w dobrą atmosferę sprzyjającą rozmowom w kuluarach, prezentacji brandu, ale przede wszystkim buduje pozytywny wizerunek firmy na rynku i budzi miłe skojarzenie w oczach klientów.


Rozczarowanie
Obserwując wydarzenia oraz trendy, jakie miały miejsce w mijającym roku, jesteśmy pewni, że można było więcej, lepiej i bardziej efektownie. To nie jest jednak efektem rozczarowania, ale energią na kolejny rok. Jesteśmy gotowi do większych wyzwań i mamy nadzieję na ich realizację w przyszłym roku. Schyłek roku to nie tylko czas podsumowania, ale też okazja do wyznaczenia bardziej ambitnych celów na przyszłość. Stawiamy na rozwój, kreatywność i odwagę w realizacji zadań.

Trend roku
Trudno wskazać jakiś konkretny trend, jako wiodący i szczególnie wyróżniający się na rynku. W naszej ocenie, jest coraz więcej imprez o charakterze firmowym, które mają za zadanie integrować i pobudzać zespoły osób do wzajemnej współpracy, budować dobre relacje i zaufanie. Przy tego typu okazjach, często proponujemy wspólne gotowanie, jako luźny, ale zarazem złożony proces, wymagający zaangażowania ze strony wszystkich uczestników zabawy. Efekt końcowy dla wszystkich jest tak samo ważny – ma smakować i sprzyjać dobrej zabawie. Poza tym, widać większą aktywność firm z dużym potencjałem rynkowym. Doceniają ten szczególny charakter spotkania z marką lub produktem, i zaczynają w sposób bardzo świadomy wykorzystywać event, jako skuteczne narzędzie marketingowe budujące dobry wizerunek firmy.
 

Mój biznes
Rok 2014, był dla naszej firmy bardzo pracowitym, ale też owocnym czasem. Pozyskaliśmy wielu nowych klientów i rozwinęliśmy w znaczący sposób naszą ofertę produktową, z czego jesteśmy bardzo dumni. Fiesta Catering poprzez pracę nad wieloma procesami w firmie oraz dzięki rozbudowie struktur wewnętrznych, stała się świadomym i dobrze zarządzanym zespołem, który jest w stanie zrealizować wiele nowych zadań i usług, które dotychczas były niemożliwe. Cieszy nas fakt, że nasze starania są dostrzegane przez klientów i oceniane bardzo pozytywnie, to dodaje nam energii i utwierdza w przekonaniu, że zmiany idą w dobrym kierunku. Przed nami otwarcie nowej strony internetowej, do której odwiedzenia już dziś wszystkich serdecznie zapraszamy.

 


 

Agnieszka Huszczyńska, menadżer kontraktu Sodexo na Stadionie Narodowym: Wzrost zainteresowania realizacją dużych przedsięwzięć

Wydarzenie roku
Przełomowym wydarzeniem z pewnością możemy nazwać Otwarcie Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn, które zorganizowane na Stadionie Narodowym, na niespotykaną w tej dyscyplinie sportu skalę, okazało się wielkim sukcesem. Powodzenie tego przedsięwzięcia może stanowić początek trendu, w którym wydarzenia sportowe z zasady będą miały bogatszą niż dotąd oprawę i organizowane będą dla większej widowni. Kolejne takie przedsięwzięcie czyli Speedway Grand Prix of Poland już w kwietniu 2015. Z pewnością możemy spodziewać się kolejnych spektakularnych realizacji. Może skoki narciarskie lub KSW na Narodowym? 

Rozczarowanie
Z niepokojem obserwowaliśmy frekwencję na wszystkich tegorocznych festiwalach muzycznych. Zwróciliśmy też uwagę na zaplanowane koncerty międzynarodowych gwiazd, które nie doszły do skutku z powodu braku zainteresowania. Pozostaje mieć nadzieję, że nie jest to negatywny trend, a jedynie chwilowy spadek popularności tego typu wydarzeń.

Trend roku
Z naszej perspektywy wyraźnie widać wzrost zainteresowania realizacją dużych przedsięwzięć, do których zaliczyć można Zimowy Narodowy. Projekt o wyjątkowym charakterze cieszący się niesłabnącą a wręcz coraz większą popularnością wśród warszawiaków. 

Mój biznes
Jesteśmy zadowoleni i jesteśmy gotowi na kolejne duże i mniejsze wyzwania.

 

 

 

Michał Kozak, dyrektor generalny, Mazurkas Catering i MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel: Trendem roku był rozwój filozofii 360 stopni

Wydarzenie roku
Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn. Po pierwsze jest to najbardziej prestiżowa impreza siatkarska na świecie. Po drugie – po raz pierwszy w ciągu swojej 65-letniej historii turniej odbył się w Polsce. 18. Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej były niewątpliwie ogromnym sprawdzianem organizacyjnym nie tylko dla instytucji sportowych, ale także dla podwykonawców odpowiedzialnych za logistyczną stronę eventu. Prestiż imprezy, uczestnicy z całego świata (nie tylko sportowcy, ale również kibice i media), 7 miast, w których odbyły się rozgrywki, 103 mecze transmitowane przez międzynarodowe stacje telewizyjne, a przede wszystkim wygrana Reprezentacji Polski, nie pozostawiają wątpliwości, jakie było najważniejsze wydarzenie minionego roku.

Rozczarowanie
Niestety najważniejsze wydarzenie roku niechlubnie zostało połączone z największym rozczarowaniem. A za takowe uważam aresztowanie władz Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Podejrzenia o malwersacje i korupcję podczas organizacji 18. Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn rzuciły cień na tak prestiżowe wydarzenie 2014 roku, a tym samym na Polskę w oczach Europy i świata.

Trend roku
W ubiegłym roku mogliśmy zaobserwować coraz większe zapotrzebowanie na kompleksową obsługę eventów. Nowe technologie, nowinki z zagranicy, bardzo duża kreatywność meeting planerów znajdują odzwierciedlenie w wymaganiach klientów. Każdy event musi być wyjątkowy i perfekcyjnie przygotowany. Dlatego też uważam, że trendem 2014 roku był rozwój filozofii 360 stopni – na wszystkich etapach realizacji eventu. Klient nie chce się „rozdrabniać” i powierzać różne elementy imprezy pojedynczym wykonawcom. Naprzeciw jego potrzebom wychodzą właśnie firmy świadczące kompleksowe usługi w swojej profesji.

Mój Biznes
Ostatni rok przyniósł MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel oraz Mazurkas Catering 360° wiele nowych wyzwań i realizacji. Zakończyliśmy go z dobrymi wynikami i optymistycznymi prognozami na 2015 rok. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować bardzo trudny budżet, szczególnie w kontekście dynamicznego rozwoju infrastruktury eventowej i rosnącej konkurencji. Wykonanie planu na 2014 rok uważam za niewątpliwy sukces, ale mam nadzieję, że nowy rok będzie obfitował w jeszcze większe realizacje i … przychody a przede wszystkim nowe wyzwania!

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl