Premiera „Leksykonu przemysłu spotkań” i dyskusja o słowach

fot. Katarzyna Cegłowska, www.ketti.pl
fot. Katarzyna Cegłowska, www.ketti.pl

W ramach Biblioteki Meeting Plannera ukazał się „Leksykon przemysłu spotkań” autorstwa Krzysztofa Celucha. Premierze publikacji towarzyszyła dyskusja z cyklu MP MICE & More na temat terminów używanych przez branżę spotkań.

Leksykon przemysłu spotkań” stanowi opracowanie terminologii branżowej w oparciu o słownictwo opisane przez Convention Industry Council. Zawiera objaśnienia ponad tysiąca haseł oraz informacje na temat polskich i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych. – Mówiąc o kongresach, konferencjach, podróżach motywacyjnych czy eventach, napotykamy wiele interpretacji i definicji. Turystyka biznesowa, event marketing, branża eventowa czy przemysł spotkań – terminy odnoszące się do sektora spotkań to kluczowy przykład jak szeroką tematyką należy się zająć, aby uspójnić i zdefiniować sektor gospodarki, który generuje miliardy złotych – zaznacza autor Leksykonu Krzysztof Celuch.

Definicje na premierze
Premiera publikacji miała miejsce podczas spotkania branży, którego główną część stanowiła dyskusja na temat tego, jak pojęcia związane z branżą eventową rozumiane są przez różne jej sektory oraz poza branżą. Rozmowę na temat każdego pojęcia poprzedził krótki materiał filmowy, prezentujący kilka punktów widzenia osób reprezentujących różne sektory rynku z Polski i ze świata. Przedstawione definicje stanowiły punkt wyjścia do rozmowy, w której uczestniczyli prof. Maciej Mrozowski (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, recenzent publikacji), Magdalena Vielhaber (OEM/ FWS marketing activation manager, Castrol Polska), Jacek Rozenek (aktor, trener biznesu), Michał Czerwiński (członek zarządu InDreams) oraz autor publikacji Krzysztof Celuch i Magdalena Kondas (redaktor naczelna MeetingPlanner.pl). Jak się okazało zarówno interpretując definicję, jak i jej praktyczne zastosowanie, branża mówi tym samym, ale jednak różnym językiem. Już przy omawianiu pierwszego pojęcia – eventu, różnica zdań na temat, co to jest, była wyraźna, począwszy od wątpliwości czy pomiędzy „eventem” a „wydarzeniem” można postawić znak równości. Podobnie było ze zdefiniowaniem pozostałych terminów – event marketingu, konferencji, programu wsparcia sprzedaży, wskaźników efektywności w branży spotkań, programu lojalnościowego i motywacyjnego, incentive travel, convention bureau czy przemysłu spotkań. Różnica zdań widoczna była zarówno w przypadku zdefiniowania konferencji, w momencie kiedy rozmówcy próbowali wyznaczyć granice odróżniające tę formę spotkania od kongresu, jaki i programu wsparcia sprzedaży, motywacji, lojalności oraz incentive travel. Nie było pełnej zgody nawet w interpretacji tego, czy wyjazdy nagrodowe organizowane w kraju dla gości działających w Polsce firm uznać należy za incentive travel.

 


O leksykonie
Zebrany w „Leksykonie przemysły” spotkań materiał ma z jednej strony ułatwić komunikację i pracę w sektorze spotkań, z drugiej pokazać, że branża ta jest autonomiczna i coraz bardziej profesjonalna – takie założenie przyświecało wydawcy publikacji, portalowi MeetingPlanner.pl.
Leksykon powstał na bazie opracowania przygotowanego przez Convention Industry Council, stanowiącego precyzyjny opis międzynarodowego kodu branżowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii używanej na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Polska wersja jest uzupełniona o wyrażania charakterystyczne dla rodzimego rynku, natomiast definicje pojęć konsultowane były z przedstawicielami poszczególnych sektorów branży.
Intencją autora i wydawcy jest próba uporządkowania i ujednolicenia branżowego słownika oraz przyczynienie się do wyodrębnienia spójnego kodu, który będzie zrozumiały i okaże się pomocny w codziennej pracy.
Zakres merytoryczny Leksykonu uzupełniają definicje z obszaru programów wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem incentive travel, przygotowane przez partnera wydania, agencję InDreams, która w realizacji takich programów się specjalizuje.
Jak pisze w recenzji „Leksykonu przemysłu spotkań” prof. Maciej Mrozowski „tu nie chodzi o wyczerpującą i naukową definicję (…) szybka komunikacja wymaga jasnych określeń. Leksykon je proponuje”.

 


Premiera „Leksykonu przemysłu spotkań” odbyła się w Centrum Konferencyjno-Biznesowym w Domu Handlowym Vitkac w Warszawe, w ramach cyklu MP MICE & More. Biznesowe śniadanie zaserwowała Restauracja Concept 13. Partnerami spotkania byli Grupa Likus, Syskonf i RFID System.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl
02.05.2025 – 02.05.2025