MP Power Day poświęcony najlepszym praktykom w branży

Wydarzenie „MP Power Day” otworzyło czwartą edycję MP Power Awards. Spotkanie złożyło się z dwóch części: merytorycznej konferencji oraz bankietu i wernisażu prac dotyczących zwycięzców trzeciej edycji konkursu.
Podczas konferencji poruszone zostały zagadnienia z obszarów tematycznych jak: prawo (w tym zmieniająca się ustawa o usługach turystycznych), praktyki zakupowe, wartość kreacji w event marketingu oraz przedstawiony zostały analizy wybranych nagrodzonych w konkursie realizacji. Konferencja moderowana była przez Jacka Rozneka, jurora MP Power Awards i prowadzącego galę finałową konkursu.
W części poświęconej prawu mec. Grzegorz Choromański z kancelarii Pałucki Trusiński przedstawił najistotniejsze problemy prawne, które pojawiły się w trzeciej edycji konkursu, ich interpretację oraz przeanalizował je w szerszym kontekście. Zapowiedział także podsumowujący prawne aspekty w branży marketingowej raport „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z Prawem”. Cezary Wilemajtys (prezes United Partners) reprezentujący Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, zastanawiał się nad rewolucją na rynku wyjazdów i wydarzeń korporacyjnych, przedstawiając prace nad nową Ustawą o usługach turystycznych, której zapisy dotyczą dużej części usług realizowanych przez branżę eventową. Wspólnie z uczestnikami próbował odpowiedzieć na pytanie, jak nowe przepisy – determinowane dyrektywą unijną – wpłyną na ryzyko działalności krajowych agencji oferujących wyjazdy i wydarzenia korporacyjne w Polsce i za granicą.
Podczas panelu „Praktyki zakupowe” rozmówcy dyskutowali wokół czterech głównych zagadnień a mianowicie: zdefiniowanie zawartości briefu i istota podawania budżetu, możliwość bezpośredniej prezentacji oferty agencji oraz konstruktywny feedback, adekwatna do zapytania selekcja dostawców i czas na przygotowanie oferty adekwatny do złożoności zdania określonego w przetargu. Dyskusję poprowadził Paweł Tyszkiewicz (pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR), a swoimi doświadczeniami dzieli się: Rafał Mielczarek (sales service manager, Carlsberg Polska), Tomasz Przybylski (dyrektor Biura Zarządzania Zakupami i Dostawami PLL LOT), Mariusz Pleban (CEO Multi Communications) oraz Szymon Walkiewicz (partner w Walk). Rozmówcy znaleźli wiele rozwiązań zmierzających do implementacji dobrych praktyk przetargowych w obszarze współpracy z działami zakupów.
Zagadnienia związane z kreacją i event marketingiem poruszyli laureaci trzech edycji konkursu Kreatywny Roku Branży Eventowej – Bogdan Wąsiel (dyrektor kreatywny Jet Events), Łukasz Gumowski (wiceprezes zarządu i dyrektor kreatywny Plej) oraz Sebastian Wasiński (dyrektor kreatywny Orchidea Group) – zastanawiając się, wspólnie z klientami – Edytą Brykałą (dyrektor zarządzająca Noble Concierge) Urszula Charęzińską (Departament Zarządzania Siecią Sprzedaży, Raiffeisen Polbank) oraz Kamile Kurkiewiczem (specjalista ds. komunikacji marketingowej, Union Investment TFI SA) – nad wartością kreacji.
Podczas panelu prowadzonego przez Bogdana Wąsiela rozmówcy próbowali odpowiedzieć na pytania: czy istnieje świadomość potrzeby kreacji, jakie jest jej miejsce w strukturach agencji, czy agencje wyceniają koncepty kreatywne, a klienci akceptują taką pozycję w budżecie? Konkluzja była dla branży dość optymistyczna, bo wskazywała, że treść, kreacja wydarzenia jest kluczowa, jak podkreśliła Edyta Brykała, kompetencje w zakresie kreacji stanowią fundament „inteligencji agencji”, za którą też świadomy klient płaci.
Druga część konferencji poświęcona była studium przypadków wybranych nominowanych i nagrodzonych projektów w konkursie MP Power Awards. Przedstawione przez organizatorów tych wydarzeń zostały: Poland Business Run, Strefa Play na 20. Przystanku Woodstock (zrealizowany przez agencję Plej), Polacy z werwą 2014 – plebiscyt Orlenu wraz z finałową galą (zrealizowany przez agencję Allegro), mPołączeni – event rebrandingowy dla mBanku (zrealizowany przez agencję Concept House), Innowacyjnie, czyli jak? – konferencja przygotowana dla Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (zrealizowany przez agencję Zgoda Projekt) oraz „Uwolnij swoją siłę” żywioł ekspedycja – Islandia, projekt incentive travel dla Żywiec Zdrój SA (zrealizowany przez agencję Flower Travel).
Podczas bankietu wieńczącego MP Power Day zostały zaprezentowane publiczności cinemagraphy autorstwa Szymona Kobusińskiego (Studio Bank), których bohaterami są osoby nagrodzone w plebiscycie MP Power 12, Kreatywny Roku Branży Eventowej 2014 oraz laureaci nagrody specjalnej. Uczestnicy mogli także na ekranie parowym zobaczyć sylwetki nagrodzonych w technologii twin3D. Edyta Brykała (Noble Concierge), przewodnicząca jury MP Power Awards 2014 podsumowała ubiegłoroczną edycję konkursu oraz przekazała funkcję przewodniczącego jury Rafałowi Mielczarkowi (Carlsberg Polska).
MP Power Day był także premierą publikacji podsumowującej MP Power Awards 2014 oraz filmu z gali MP Power Night.
MP Power Day – konferencja i bankiet otwierające cykl MP Power Awards, odbył się 14 października, w Platinium Club & Restaurant w Warszawie.
Partnerami merytorycznymi konferencji byli Klub Agencji Eventowych SAR (panel zakupy) oraz Kancelaria Pałucki Trusiński. W realizacji wydarzenia portalowi MeetingPlanner.pl partnerowali: Platinium Club & Restaurant, Pro4Media, M&P.