Zapowiedź: Meetings Week Poland już w marcu

W dniach 14 – 18 marca 2016 r. w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Meetings Week Poland – wydarzenia skupiającego branżę spotkań w Polsce. W programie znajdą się konferencje związane z poszczególnymi sektorami rynku. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Witold Bańka, minister sportu i turystyki. Miejscem imprezy będą sale konferencyjne Stadionu Narodowego.
Ideą Meetings Week Poland (MWP) jest promocja i profesjonalizacja przemysłu spotkań. Przez pięć dni organizatorzy zapraszają na konferencje, szkolenia i warsztaty, które służyć mają pogłębianiu wiedzy, wymianie opinii i nawiązywaniu relacji biznesowych.
Inicjatywa branżowych stowarzyszeń
Celem Meetings Week Poland jest zaprezentowanie rosnącej skali przemysłu spotkań w Polsce, jego znaczenia dla gospodarki oraz skupienie w jednym czasie osób z całego środowiska. Ważnym aspektem MWP jest także prezentacja narzędzi z zakresu branży spotkań i wydarzeń oraz możliwości ich biznesowego i efektywnego wykorzystania. Przedsięwzięcie powstało w wyniku porozumienia czterech stowarzyszeń branżowych: MPI Poland, Stowarzyszenia Branży Eventowej, Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel. Do grona współorganizatorów dołączyli Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl oraz SITE Poland.
– Meetings Week Poland to jedno z najważniejszych wydarzeń branży konferencyjno-eventowej w Polsce. Jest inicjatywą branżowych organizacji, a dedykowany jest wszystkim osobom bezpośrednio i pośrednio związanym z polskim rynkiem organizacji wydarzeń. Co roku podczas pięciu dni trwania MWP przedstawiciele stowarzyszeń oraz ich goście dzielą się wiedzą i doświadczeniem związanymi z różnymi obszarami działalności w branży, a także różnymi aspektami organizacji spotkań biznesowych. Rozmawiają również o znaczeniu branży w polskiej gospodarce oraz o trendach i pomysłach na jej przyszłość i rozwój – mówi Marta Dunin-Michałowska, prezes zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej, koordynatora Meetings Week Poland 2016.
W przedsięwzięciu co roku biorą udział profesjonaliści odpowiadający za realizację różnego rodzaju wydarzeń, konferencji i kongresów z korporacji, stowarzyszeń, instytucji publicznych, przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, marketingowych, oferenci z firm świadczących usługi w branży eventowej, hoteli i centrów konferencyjnych oraz dziennikarze, samorządowcy i politycy.
Meetings Week Poland 2015
Różnorodne propozycje w programie
Meetings Week Poland tradycyjnie już rozpocznie konferencja Poland Meetings Destination, podczas której poruszone zostaną zagadnienia dotyczące pozycji i promocji Polski jako destynacji biznesowej oraz wymiar gospodarczy przemysłu spotkań, wciąż tak niedocenianego. – Udział przemysłu spotkań w dochodzie narodowym wielu państw Unii Europejskiej przekracza 3 proc. Międzynarodowe kongresy, konferencje, wystawy to zarazem samofinansująca się, niezwykle efektywna promocja naszej gospodarki i miast, w których takie spotkania mają miejsce. A zatem to po prostu idealny przepis na sukces: promować, zarabiając. Jednak wciąż wśród polityków i urzędników w Polsce ten temat jest niedoceniany, a niezbędne zmiany przepisów trafiają na przeszkody. Próbujemy to zmienić poprzez działania w ramach naszego projektu – mówi Juliusz Kłosowski, dyrektor programowy cyklu Poland Meetings Destination. W debacie, której tematem będą infrastruktura, finansowanie inwestycji w lokalne produkty turystyczne i przemysł spotkań, rola convention bureaux, swoimi doświadczeniami podzielą się polscy i międzynarodowi eksperci.
Uczestnicy kolejnego spotkania w ramach Meetings Week Poland szukać będą odpowiedzi na pytanie, jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania, analizując, jak właściwie gospodarować energią życiową, jak budować swoją siłę i wyzwalać pasję do działania. w drugiej części dnia natomiast odbędzie się debata pt. „Etyka w branży eventowej”, której towarzyszyć będzie oficjalna premiera Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej opracowanego przez Komisję Etyki działającą w Stowarzyszeniu Branży Eventowej. Misją Rady Etyki jest wyznaczenie etycznych standardów postępowania podmiotów funkcjonujących w branży spotkań. Kodeks powstał w celu skrystalizowania zasad i standardów realizacji usług oraz regulujących wzajemne relacje biznesowe wszystkich podmiotów branży (organizator Stowarzyszenie Branży Eventowej).
Nie zabraknie również silnej dawki motywacji i inspiracji biznesowych. Podczas spotkania „Inspiration Booster” uczestnicy poznają najnowsze trendy w sprzedaży B2B oraz komunikacji w social media. Dowiedzą się także, jak motywować, aby odnieść sukces, oraz jak budować pewność siebie i stworzyć zwycięski zespół (organizatorzy: Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland).
Dobre praktyki w zakresie współpracy hoteli z organizatorami konferencji i eventów biznesowych to temat Forum Hotelarskiego w czwartek, 17 marca. Konferencja ta łączy dwa środowiska niezbędne w biznesie konferencyjnym: zleceniodawców imprez oraz hotele, jako usługodawców. Zeszłoroczna edycja tego forum pokazała, jak różne potrafią być interesy poszczególnych stron i jak odmienne bywają ich oczekiwania. W trzech dynamicznych panelach dyskusyjnych wystąpią przedstawiciele agencji eventowych, instytucji publicznych zlecających konferencje oraz sami hotelarze. Przedstawione też zostaną wyzwania nowoczesnego marketingu, w tym budowanie marki imprezy oraz nowe podejście do treści i wizerunku konferencji (organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” i Instytut Rynku Hotelarskiego).
Warsztaty w ramach MPI Poland Spring Meeting będą poświęcone praktycznym aspektom organizacji imprez – m.in. promocji, logistyce, bezpieczeństwu, oraz prezentacji najlepszych praktyk związanych z realizacją ciekawych i wymagających wydarzeń (organizator MPI Poland). Pod egidą stowarzyszenia, po raz pierwszy w ramach MWP, odbędzie się Forum Obiektów (organizatorzy: Z—Factor i MPI Poland), kierowane do właścicieli, managerów i pracowników hoteli i centrów konferencyjnych. Forum to wydarzenie tworzone przez hotelarzy dla hotelarzy oraz gestorów innych typów bazy konferencyjno-eventowej. Jego celem jest podnoszenie poziomu dostarczanych usług, świadomości i innowacyjności w tego typu obiektach w Polsce poprzez wymianę wiedzy i doświadczeń jej liderów w naszym kraju. Tematyka obejmować będzie obszary związane ze sprzedażą, zakupami, gastronomią, HR ale również np. wyborem odpowiedniej marki dla własnego obiektu. Nowoczesna formuła „time-out speeches” pozwala, aby w ciągu jednego dnia poznać spojrzenie kilkunastu ekspertów na tematy na codzień trapiące praktyków.
Kolejną nowości w programie w ramach dnia MPI Poland jest organizowane wspólnie z Z—Factor Meetings Industry Speak-up, czyli otwarta dla wszystkich uczestników platforma wypowiedzi, w ramach której mogą oni zaprezentować swoją opinię albo swój pomysł dotyczący branży
Częścią Meetings Week Poland 2016 jest także coroczne spotkanie przedstawicieli convention bureaux z całej Polski, jedenasta edycja studenckiej konferencji Future Leaders Forum (projektu firmowanego przez międzynarodowe organizacje i instytucje branżowe) oraz finał Meetings Week Poland 2016 – gala finałowa konkursu branży eventowej MP Power Awards, która odbędzie się w Teatrze Palladium.
– Wcześniejsze edycje MWP, które cieszyły się dużą popularnością, pokazały, że w kalendarzu branżowych wydarzeń tydzień spotkań zajmuje bardzo wysoką pozycję, a udział w nim poszerza horyzonty, jest źródłem nowej wiedzy, a przede wszystkim niezwykle cennych branżowych kontaktów. Dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji Meetings Week Poland – podsumowuje Marta Dunin-Michałowska.
Konferencje w ramach Meetings Week Poland 2016 odbędą się w centrum biznesowym PGE Narodowy, w dniach 14 – 18 marca.
Udział w MWP jest płatny. W formularzu rejestracji znajduje się szczegółowy cennik. Możliwy jest udział w całym wydarzeniu na podstawie tzw. MWP Pass. Bezpłatnymi spotkaniami są Poland - Meetings Destination (udział na podstawie rejestracji), Meetings Industry Speak-up (udział po weryfikacji zgłoszenia) oraz gala MP Power Night Teatrze Palladium (udział na podstawie zaproszeń). Spotkanie convention bureaux jest zamknięte.
REJESTRACJA NA MEETINGS WEEK POLAND 2016
Program Meetings Week Poland 2016 w skrócie
- Poland Meetings Destination: Przemysł spotkań czyli niedoceniany sektor polskiej gospodarki (14 marca, organizator: The Warsaw Voice)
- Pasja, emocje, siła: Jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania (15 marca, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)
- Akademia SOIT: Inspiration Booster – Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym (16 marca, organizator Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Site Poland)
- Forum Hotelarskie: Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. Jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń? (17 marca, organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” i Instytut Rynku Hotelarskiego)
- Spotkanie convention bureaux (17 marca, organizator: Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej)
- MPI Poland Spring Meeting: Praktyczne aspekty organizacji imprez (18 marca, organizator: MPI Poland)
- Forum Obiektów (18 marca, organizator MPI Poland i Z—Factor)
- Meeting Industry Speak-up (18 marca, organizator MPI Poland i Z—Factor)
- XI Studencka Konferencja Naukowa IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw (18 marca, organizator Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)
- MP Power Night – gala finałowa konkursu MP Power Awards (18 marca, organizator: MeetingPlanner.pl)