Różnorodny program podczas Meetings Week Poland 2016

Uczestnicy IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum, MPI Spring Meeting i Forum Obiektów. fot. Katarzyna Cegłowska
Uczestnicy IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum, MPI Spring Meeting i Forum Obiektów. fot. Katarzyna Cegłowska
Poland Meetings Destination, otwarcie MWP 2016 – Witold Bańka, minister sportu i turystyki. fot. Katarzyna Cegłowska
Poland Meetings Destination, otwarcie MWP 2016 – Witold Bańka, minister sportu i turystyki. fot. Katarzyna Cegłowska
Warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej. Pasja, emocje, siła: Jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania. fot. Katarzyna Cegłowska
Warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej. Pasja, emocje, siła: Jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania. fot. Katarzyna Cegłowska
Spotkanie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel i Site Poland: Inspiration Booster - Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym. fot. Katarzyna Cegłowska
Spotkanie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel i Site Poland: Inspiration Booster - Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym. fot. Katarzyna Cegłowska
Spotkanie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce: Forum Hoteli i Zleceniodawców
Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. fot. Katarzyna Cegłowska
Spotkanie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce: Forum Hoteli i Zleceniodawców Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. fot. Katarzyna Cegłowska
Warsztaty MPI Poland: Kreatywne myślenie w planowaniu spotkań. fot. Katarzyna Cegłowska
Warsztaty MPI Poland: Kreatywne myślenie w planowaniu spotkań. fot. Katarzyna Cegłowska
Forum Obiektów. Wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. fot. Katarzyna Cegłowska
Forum Obiektów. Wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. fot. Katarzyna Cegłowska
Gala MP Power Awards – finał Meetings Week Poland 2016. fot. Robert A. Szarapka
Gala MP Power Awards – finał Meetings Week Poland 2016. fot. Robert A. Szarapka

Po raz czwarty spotkali się w Warszawie, w ramach Meetings Week Poland przedstawiciele branży spotkań. Wydarzenie jest połączeniem konferencji, warsztatów i debat związanych ze wszystkimi sektorami branży. Celem cyklu jest edukacja, integracja oraz dyskusja dotycząca kluczowych wyzwań.
 

Przemysł spotkań to potężny, zdefiniowany sektor gospodarki krajów rozwiniętych. Odpowiada w nich za 3 do nawet 6 proc. produktu narodowego brutto. Tymczasem w Polsce na razie rzadko kto wie, co oznacza termin „przemysł spotkań”, a kategoria ta nie występuje w statystykach. Nie oznacza to jednak, iż branża ta słabo się u nas rozwija. Przeciwnie: jest to sektor zapewniający dziś dziesiątki tysięcy miejsc pracy i generujący wielomiliardowe obroty. Sektor przyszłości, oferujący wysokiej jakości usługi i sprzedaż wartości intelektualnych. Przemysł spotkań w sposób zarówno bezpośredni, jak i pośredni sprzyja zatrudnieniu, pobudza handel, napędza eksport, promuje kreatywność w przedsiębiorstwach, a także przyczynia się do popularyzacji wiedzy i rozwoju kultury. Można bez przesady powiedzieć, iż branża ta zapewnia silne, pozytywne impulsy innym sektorom gospodarki, dla których pracuje.
Niektóre szacunki mówią obecnie o ponad 2-proc. udziale przemysłu spotkań w PNB w Polsce. Jeśli przyjąć te optymistyczne szacunki za trafne, oznaczałoby, iż nadal jest ogromny obszar do zagospodarowania, a dochód narodowy Polski mógłby na tym tylko skorzystać, osiągając wyższe tempo wzrostu. Nad tym między innmi, jak to osiągnąć, debatowali w ramach Meetings Week Poland 2016 delegaci kluczowych organizacji i stowarzyszeń, a także agencji, przedsiębiorstw oraz instytucji.
Meetings Week Poland jest organizowany od 2013 roku przez kluczowe stowarzyszenia i instytucje branży. W tym roku były to: Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) – koordynator MWP 2016, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT, SITE Poland oraz Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie, przy udziale Poland Convention Bureau, MeetingPlanner.pl oraz The Warsaw Voice Conferences. Od 2014 roku organizację imprezy czynnie wspiera i współfinansuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Jest to największe krajowe, wielodniowe wydarzenie, dedykowane środowiskom zawodowym, związanym z przemysłem spotkań. Stanowi swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń, ale także okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości.
W ramach programu Meetings Week 2016 odbyły się następujące wydarzenia:
Konferencja Poland – Meetings Destination. Przemysł spotkań w Polsce czyli duży potencjał dla gospodarki.
Warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej - Pasja, emocje, siła: Jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania połączony z premierą Kodeksu etyki i debatą na temat etyki w branży
Inspiration Booster - Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym – spotkanie poświęcone branży incentive travel
Forum Hoteli i Zleceniodawców Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. Jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń?
MPI Poland Spring Meeting – warsztaty poświęcone Kreatywnemu myśleniu w planowaniu spotkań. Forum Obiektów – wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych
IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – spotkanie przeznaczone dla studentów
Gala finałowa konkursu MP Power Awards.
Wydarzeniu towarzyszyły akcje CSR-owe – Obiegnij Narodowy oraz zbiórka książek dla dzieci z rodzinnych domów dziecka pod hasłem „Książka oddana - Radość przekazana”.
Tradycyjnie celem organizatorów Meetings Week Poland 2016 było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce, jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym.
Podsumowując czwartą edycję Mettings Week Poland 2016 Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej Marta Dunin-Michałowska stwierdziła:
 – Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. Ogromnie nas ucieszyło, że mogliśmy obserwować duże zaangażowanie uczestników, entuzjazm i emocje, które świadczyły o trafnym doborze tematów w tegorocznej edycji. Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premiera raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga z nich to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który – jak mamy nadzieję – przyczyni się do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w naszej branży – podsumowuje Marta Dunin-Michałowska, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.

Meetings Week Poland 2016 odbył się w dniach 14 – 18 marca, w centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowy w Warszawie. Partnerem strategicznym wydarzenia było Lubelskie Centrum Konferencyjne.

www.meetingsweek.pl

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl