Różnorodny program podczas Meetings Week Poland 2016

Po raz czwarty spotkali się w Warszawie, w ramach Meetings Week Poland przedstawiciele branży spotkań. Wydarzenie jest połączeniem konferencji, warsztatów i debat związanych ze wszystkimi sektorami branży. Celem cyklu jest edukacja, integracja oraz dyskusja dotycząca kluczowych wyzwań.
Przemysł spotkań to potężny, zdefiniowany sektor gospodarki krajów rozwiniętych. Odpowiada w nich za 3 do nawet 6 proc. produktu narodowego brutto. Tymczasem w Polsce na razie rzadko kto wie, co oznacza termin „przemysł spotkań”, a kategoria ta nie występuje w statystykach. Nie oznacza to jednak, iż branża ta słabo się u nas rozwija. Przeciwnie: jest to sektor zapewniający dziś dziesiątki tysięcy miejsc pracy i generujący wielomiliardowe obroty. Sektor przyszłości, oferujący wysokiej jakości usługi i sprzedaż wartości intelektualnych. Przemysł spotkań w sposób zarówno bezpośredni, jak i pośredni sprzyja zatrudnieniu, pobudza handel, napędza eksport, promuje kreatywność w przedsiębiorstwach, a także przyczynia się do popularyzacji wiedzy i rozwoju kultury. Można bez przesady powiedzieć, iż branża ta zapewnia silne, pozytywne impulsy innym sektorom gospodarki, dla których pracuje.
Niektóre szacunki mówią obecnie o ponad 2-proc. udziale przemysłu spotkań w PNB w Polsce. Jeśli przyjąć te optymistyczne szacunki za trafne, oznaczałoby, iż nadal jest ogromny obszar do zagospodarowania, a dochód narodowy Polski mógłby na tym tylko skorzystać, osiągając wyższe tempo wzrostu. Nad tym między innmi, jak to osiągnąć, debatowali w ramach Meetings Week Poland 2016 delegaci kluczowych organizacji i stowarzyszeń, a także agencji, przedsiębiorstw oraz instytucji.
Meetings Week Poland jest organizowany od 2013 roku przez kluczowe stowarzyszenia i instytucje branży. W tym roku były to: Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) – koordynator MWP 2016, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT, SITE Poland oraz Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie, przy udziale Poland Convention Bureau, MeetingPlanner.pl oraz The Warsaw Voice Conferences. Od 2014 roku organizację imprezy czynnie wspiera i współfinansuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Jest to największe krajowe, wielodniowe wydarzenie, dedykowane środowiskom zawodowym, związanym z przemysłem spotkań. Stanowi swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń, ale także okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości.
W ramach programu Meetings Week 2016 odbyły się następujące wydarzenia:
Konferencja Poland – Meetings Destination. Przemysł spotkań w Polsce czyli duży potencjał dla gospodarki.
Warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej - Pasja, emocje, siła: Jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania połączony z premierą Kodeksu etyki i debatą na temat etyki w branży
Inspiration Booster - Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym – spotkanie poświęcone branży incentive travel
Forum Hoteli i Zleceniodawców Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. Jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń?
MPI Poland Spring Meeting – warsztaty poświęcone Kreatywnemu myśleniu w planowaniu spotkań. Forum Obiektów – wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych
IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – spotkanie przeznaczone dla studentów
Gala finałowa konkursu MP Power Awards.
Wydarzeniu towarzyszyły akcje CSR-owe – Obiegnij Narodowy oraz zbiórka książek dla dzieci z rodzinnych domów dziecka pod hasłem „Książka oddana - Radość przekazana”.
Tradycyjnie celem organizatorów Meetings Week Poland 2016 było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce, jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym.
Podsumowując czwartą edycję Mettings Week Poland 2016 Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej Marta Dunin-Michałowska stwierdziła:
– Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. Ogromnie nas ucieszyło, że mogliśmy obserwować duże zaangażowanie uczestników, entuzjazm i emocje, które świadczyły o trafnym doborze tematów w tegorocznej edycji. Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premiera raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga z nich to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który – jak mamy nadzieję – przyczyni się do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w naszej branży – podsumowuje Marta Dunin-Michałowska, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.
Meetings Week Poland 2016 odbył się w dniach 14 – 18 marca, w centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowy w Warszawie. Partnerem strategicznym wydarzenia było Lubelskie Centrum Konferencyjne.