Studium przypadku: Impreza rebrandingowa w krakowskich hotelach Vienna House
Hotel andel’s oraz Chopin w Krakowie, należące do grupy Vienna House, świętowały zmianę marki sieci. Impreza, a właściwie dwie imprezy w jednym, zgromadziła ponad 200 uczestników i zaskoczyła gości pod wieloma względami.
Nazwa projektu: Vienna House Warming Party
Agencja: brak; hotele organizowały wydarzenie samodzielnie
Liczba uczestników: ponad 200
Data: 4 marca 2016
Założenia projektu
Od 1 lutego 206 r. sieć hotelowa VI Hotels & Resorts zmieniła się w Vienna House. Każdy z hoteli zapraszał swoich najlepszych klientów oraz partnerów biznesowych do świętowania tego wydarzenia razem z nim. Impreza w każdym obiekcie miała inny charakter, ale każda przybliżała gościom nowy świat Vienna House oraz jego podstawowe wartości: radość, finezję, naturalność i odkrywczość. Vienna House bardzo mocno stawia na domową atmosferę, regionalność oferty gastronomicznej oraz nowe technologie. Wszystkie te aspekty znalazły odzwierciedlenie w programie imprezy w krakowskich hotelach sieci – andel’s by Vienna House Cracow i Vienna House Easy Chopin Cracow.
Wydarzenie miało charakter rozrywkowo-integracyjny, dlatego część oficjalna została skrócona do minimum. Organizatorzy stawiali na swobodną atmosferę, kuluarowe rozmowy oraz radość ze wspólnie spędzanego czasu.
Realizacja
Część 1: Krakowski jarmark w Vienna House Easy Chopin Cracow
Impreza rozpoczęła się w hotelu Vienna House Easy Chopin Cracow. Stylizacja wydarzenia nawiązywała do krakowskiego jarmarku czy modnego ostatnimi czasy targu śniadaniowego. Na gości czekały drewniane stoiska z regionalnymi przysmakami – preclami i lokalnym chlebem na zakwasie, świeżymi wędlinami, oscypkami i regionalnymi serami, burgerami i pierogami przygotowywanymi na oczach gości (goście również mogli pomóc), piwem z regionu, naturalnymi sokami czy domowymi ciastami. Atrakcje przygotowane dla gości również nawiązywały klimatem do pikniku czy wesołego miasteczka – można było zagrać w minigolfa i warcaby lub też spróbować swoich sił w rzucie do puszek. Nagrodą każdorazowo był autorski drink hotelowego barmana – jagodowe moijto. Nie zabrakło również karykaturzystki, która tworzyła zabawne portrety gości. Zmęczeni uczestnicy imprezy mogli odpocząć na ławkach, niczym na krakowskich Plantach.
Ogólnie w wystroju postawiono na naturalność i „swojskość”. Stoliki zrobione z palet, drewniane stoiska z daszkiem, filary w lobby przypominające typowe krakowskie słupy informacyjno-ogłoszeniowe, sztuczna trawa przy ławkach, owoce ułożone na drabinie oraz warzywa na drewnianych platformach. Przestrzeń eventowa, która obejmowała restaurację, salę konferencyjną i lobby, zaaranżowana w najdrobniejszym szczególe. Nie zapomniano nawet efektach dźwiękowych – w tle słychać było odgłosy jarmarku i krakowskich dorożek.
Część 2: Klubowe afterparty w garażu andel’s by Vienna House Cracow
Po godzinie 21:00 goście zostali przewiezieni „party busami” do drugiego hotelu – andel’s by Vienna House Cracow. Tam czekała na nich impreza w klimacie klubowo-housowym, która odbywała się w hotelowym garażu. Przestrzeń parkingu zmieniła się diametralnie dzięki zastosowaniu gry świateł, ustawieniu białych, skórzanych kanap i foteli w strefie chillout oraz sceny z miejscem dla DJ-a.
Jednym z ciekawszych elementów wystroju był oryginalny zielony trabant oraz metalowe beczki na olej, które wykorzystano jako stoliki koktajlowe. Catering przygotowany był w street foodowym charakterze – gorące kasztany, grillowane skrzydełka czy udka z kurczaka, porcjowane sałatki czy pianki Marshmallow znalazły wielu entuzjastów, mimo że nie był to pierwszy posiłek oferowany podczas imprezy. Podobnie jak „wybuchowe” drinki serwowane w kieliszkach a la laboratoryjne probówki. Goście mogli sobie zrobić również szalone zdjęcia w „fotobudce” oraz oddać się tanecznemu szaleństwu, które trwało do 3 nad ranem.
Goście spoza Krakowa zakwaterowani byli w obu hotelach i w trakcie wizyty mogli również zwiedzić obiekty – specjalnie dla nich przygotowane zostały pokazowe pokoje ze wstawkami m.in. dla młodej pary czy dla rodzin z dziećmi.
Podsumowanie
Impreza Vienna House Warming Party w hotelach andel’s i Chopin Cracow została w całości zaplanowana oraz zorganizowana przez ekipę hotelową. Wykorzystane zostały własne zasoby przy współpracy z następującymi firmy: Soplica, Owoc Sandomierski, Browar Cieszyński, Staffer. Większość regionalnych przysmaków serwowanych podczas „jarmarku” można również spróbować na co dzień podczas śniadania w hotelach.
W imprezie wzięło udział ponad 200 partnerów biznesowych, korporacyjnych oraz turystycznych z Krakowa oraz Warszawy. Nie zabrakło również reprezentantów mediów, dla których został przygotowany specjalny program ze zwiedzaniem krakowskiej Nowej Huty.
Autor: Katarzyna Strojna-Szwaj, Vienna House, katarzyna.strojna@viennahouse.com