Destynacje prezentowały się podczas trzeciej edycji MP Destinations Day

Trzecia edycja MP Destinations Day. Fot. Michał Pawlak, Photo Story
Na zdjęciu: Trzecia edycja MP Destinations Day. Fot. Michał Pawlak, Photo Story

Jak przygotować atrakcyjny program dla uczestników wydarzenia, wykorzystując potencjał poszczególnych miast i regionów – tego mogli się dowiedzieć uczestnicy specjalnej edycji MP Fast Date® - MP Destinations Day.
 
W spotkaniu, zorganizowanym przez MeetingPlanner.pl. w Warszawskim Domu Technika NOT, wzięli udział planiści spotkań, przedstawiciele branży eventowej i konferencyjnej oraz convention bureaux i obiekty z całej Polski, prezentujące swoją ofertę.
 Formuła spotkania zapewniała indywidualne 15-minutowe rozmowy gości z przedstawicielami polskich convention bureaux, miast, regionów, sieci hoteli i lokalnych dostawców usług, podczas których można było kompleksowo poznać oferty eventowe poszczególnych destynacji.

Zobacz fotorelację

Każde convention bureau podkreślało mocne strony swojego regionu. W przypadku Bydgoszczy należą do nich niskie ceny i szeroka gama ofert dla rynku spotkań. Można tutaj zorganizować małe i średnie wydarzenia, zlokalizowane w centrum miasta, zaplanować rejs po Brdzie, zwiedzić Muzeum Mydła, Muzeum Wodociągów czy Exloseum. Działają tutaj hotele z zapleczem konferencyjnym i centrum kongresowe Opera Nova, a 6 km od centrum miasta – Centrum Targowo-Wystawiennicze. Bydgoszcz to jedno z największych polskich miast, a jego atutem jest to, że nie jest nadmiernie zatłoczone. Posiada też dogodne połączenia kolejowe, drogowe i lotnicze.
 
Położony w tym samym województwie kujawsko-pomorskim Toruń to przede wszystkim starówka, która w naturalny sposób tworzy niepowtarzalną atmosferę eventu. Plusem jest bliskość hoteli i Centrum Kulturalno-Kongresowego Jordanki – jednej z najlepiej wyposażonych sal widowiskowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie, w której odbywają się zarówno koncerty muzyki symfonicznej, jak i rockowej, przedstawienia teatralne i operowe, a także konferencje i kongresy. Ciekawe eventy mogą się odbywać w urządzonym w XIX-wiecznym stylu forcie, a częścią biznesowych wyjazdów mogą być odwiedziny w Planetarium czy Niewidzialnym Domu.
Ale Toruń to nie tylko starówka. W roku 2019 otrzymał on tytuł Europejskiego Miasta Sportu, tutaj odbywają się mistrzostwa świata w szermierce czy mistrzostwa świata weteranów w lekkiej atletyce. W roku 2019 do Torunia wraca także festiwal Camerimage.
 
Dogodne połączenia lotnicze ze stolicami europejskimi to jeden z atutów stolicy Dolnego Śląska, z której można bez przesiadki dostać się do Paryża czy Amsterdamu. Unikatowym elementem eventów organizowanych we Wrocławiu jest przepływająca przez miasto rzeka. Atrakcją różnego rodzaju wydarzeń może być bowiem rejs po Odrze, pozwalający poznawać miasto i jego atrakcje z wieloma mostami i wyspami, zakończony kolacją zorganizowaną w Afrykarium wrocławskiego zoo.
 
Przedstawiciele Warszawy podkreślali bliskość lotniska od centrum miasta, najbogatszą w Polsce bazę hotelową obejmującą 28 tysięcy pokojów w skategoryzowanych obiektach, a także trzy duże obiekty umożliwiające organizację ogromnych przedsięwzięć, z których dwa to – PGE Narodowy oraz Expo XXI Warszawa. Trzecim obiektem jest Hala Kongresowa w Pałacu Kultury i Nauki, aktualnie w remoncie.
 
Gdańsk Convention Bureau zachęcało organizatorów eventów nowym systemem do obsługi konferencji, ułatwiającym rejestrację na wydarzenia, a także różnorodnością oferty, na którą oprócz doskonałej bazy hotelowej i konferencyjnej składa się nadmorskie położenie, dwa parki narodowe czy stocznia z Europejskim Centrum Solidarności. Trójmiasto przyciąga organizatorów spotkań, a w roku 2020 odbędzie się m.in. tutaj Kongres Architektów oraz kongres UEFA.

Atutem Poznania jest natomiast oferta kulinarna, w stolicy Wielkopolski działa 500 lokali, w których potrawy przygotowują słynni szefowie kuchni. Zaletą miasta jest także kompaktowość, z dworca PKP, położonego w centrum miasta i tuż przy Międzynarodowych Targach Poznańskich, wszędzie można tutaj dotrzeć pieszo.
 
Łódź kusiła organizatorów wydarzeń szeroką ofertą wysokiej klasy obiektów konferencyjnych, w tym głównie obiektów specjalnych, zabytkowych i poprzemysłowych, które w połączeniu z centralną lokalizacją czynią z Łodzi dogodne miejsce do organizacji zarówno ogólnopolskich, jak i międzynarodowych wydarzeń. Na wysokim poziomie jest również oferta kreatywnych usług towarzyszących. O potencjale Łodzi świadczą między innymi planowane międzynarodowe wydarzenia, takie jak European Universities Games 2022 czy Expo Horticultural 2024.
W Łodzi działają także obiekty sportowe z potencjałem do organizacji eventów, do nowych należą: stadion żużlowy czy sport arena przy Atlas Arenie.
 
Kieleckie Convention Bureau podkreślało oryginalność regionu świętokrzyskiego i życzliwość osób obsługujących organizatorów spotkań, których charakteryzuje zrozumienie potrzeb każdego gościa biznesowego oraz zaangażowanie w swoją pracę.
Cenią to firmy, na przykład z branży budowlanej (to mocna strona regionu), które organizują w Kielcach swoje imprezy integracyjne połączone z warsztatami umiejętności. Spotkania takie mogą mieć nawet 2,5-3 tysięcy uczestników. W tym roku spotkali się tutaj także uczestnicy Kongresu Polityki Miejskiej (około 700 osób) czy Kongresu Zarządców Dróg Powiatowych.
 
Eventowe zaplecze Lublina to 9-kondygnacyjne centrum konferencyjne z 11 salami, umożliwiającymi organizację spotkań dla 20 do 500 osób, które oferuje gościom także możliwość podziwiania widoku na panoramę miasta z tarasu znajdującego się na najwyższej kondygnacji oraz multimedialnej fontanny w atrium. Blisko stąd także na starówkę oraz do wielu hoteli.
Lublin przyciąga wiele ważnych wydarzeń, we wrześniu 2019 odbędzie się tutaj XX Powszechny Zjazd Historyków Polskich, organizowany przez MTP oraz RSA Central and Eastern Europe Conference.
 
W celu przyciągnięcia branży eventowej w stolicy Małopolski powstał Kraków Network, projekt rozwijający sieć lokalnej współpracy firm prywatnych i centrum kongresowego ICE Kraków. W obiekcie tym w roku 2020 odbędzie się ESRA - The European Society of Regional Anaesthesia and Pain Therapy, a w roku 2021 - Euro Elso oraz European Chapter of the Extracorporeal Life Support Organization. Wśród własnych projektów ICE Kraków była między innymi konferencja Miasta Historyczne 3.0.
Zaletą tego historycznego miasta, oprócz zabytkowej starówki i Wawelu, jest dobre jedzenie i ceniona przez gości jakość obsługi.
 
Przedstawiciele destynacji biorących udział w spotkaniu podkreślali stale rozwijającą się bazę hotelową, w każdym regionie Polski powstają bowiem nowe obiekty hotelowe, które spełniają wymagania różnych grup gości. Standardem jest ich wyposażanie w część biznesową, umożliwiającą organizowanie spotkań na różnym szczeblu – od małych kameralnych do większych integracyjnym imprez.
 
– Być tutaj oznacza dla mnie wspieranie oferty miejskich convention bureaux – mówiła obecna na MP Destinations Day Aneta Książek, kierownik sekcji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. – Kluczową zasadą, którą powinny się kierować organizacje zajmujące się działaniami na szczeblu ogólnokrajowym jest fakt, iż do ich najważniejszych roli należy budowanie wizerunku, komunikacja oraz współpraca z podmiotami na szczeblu regionalnym, które zajmują się bezpośrednio sprzedażą produktów. Cieszę się, iż możemy się uzupełniać i spotkać w tak licznym gronie z klientami biznesowymi z Polski – dodała. Aneta Książek podkreśliła także, że PCB ma możliwość współpracy z dużymi partnerami, na przykład z LOT-em (obecnie trwają rozmowy o jej sformalizowaniu), jak i szerszego spojrzenia na oferty regionalnych convention bureaux. – Z jednej strony nasz udział polega na promowaniu elementów, które mogą być atrakcyjne dla gości z zagranicy, z drugiej na pewnej selekcji oferty pod tym kątem – dodała.

Podczas spotkania odbyły się także warsztaty, prowadzone przez Krzysztofa Celucha ze Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula, właściciela Celuch Consulting, na temat dobrych praktyk w organizacji wizyt studyjnych dla meeting plannerów.
 
Oprócz convention bureaux swoje oferty dla organizatorów eventów prezentowały także obiekty hotelowe: AC Marriott Wrocław, Courtyard by Marriott Gdynia, Góskie Resorty, Hotel Grand Lubicz, Hotel Haffner, Warsaw Leonardo Royal Hotel i Sound Garden Hotel, a także Grupa MTP, ICE Kraków, Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, Śląska Organizacja Turystyczna, firma Rent Design, Eventroom, Krakowski Teatr Komedia, Warszawski Dom Technika NOT i firma Uokoo.
 
Uczestnicy mogli bliżej poznać ofertę eventową Warszawskiego Domu Technika, zabytkowego obiektu o charakterze neobarokowym i neorokokowym z elementami secesji, położonego w centrum Warszawy w pobliżu warszawskiej Starówki.
 
Catering zapewniła Restauracja Avangarda, mieszcząca się w Domu Technika, a wieczorem uczestnicy wydarzenia mogli obejrzeć przedstawienie Krakowskiego Teatru Komedia (którego stała scena zlokalizowana jest także w tym obiekcie), pt. „Bracia Polacy znad Wisły”.

Trzecia edycja MP Destinations Day odbyła się 11 czerwca 2019 roku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl