Ada Szczeniowska: Pięknym jest czyniący piękno – czyli słów kilka o trendach w designie
Design zorientowany na ekologię to znak naszych czasów, będący już nie tylko modą, ale też koniecznością. O trendach nie tylko w designie pisze Adriana Szczeniowska w cyklu Trends Watch.
Słowo „trend” towarzyszy nam od najmłodszych lat, od kiedy tylko byliśmy w stanie zrozumieć, co ono tak naprawdę znaczy. Trendy wpływały na to, jak spędzaliśmy czas, jak wyglądaliśmy, a dziś także jak funkcjonujemy w biznesie. Przy głębszym zastanowieniu, można dojść do wniosku, że trendy spotykamy na każdym polu naszego działania. Trudniej byłoby chyba określić, gdzie ich nie ma?
Trendy fascynują. To one są wyznacznikiem tego, w co warto zainwestować, a w co nie, w jakim kierunku należy zmierzać. Ich zmienność sprawia, że nie stoimy w miejscu, a nieustannie wyznaczamy sobie nowe ścieżki działania, którymi wędrujemy potem z otaczającymi nas ludźmi, naszym zespołem, klientami… Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, trendy i ich znajomość bezpośrednio przekładają się każdego dnia na naszą wiedzę o świecie, biznesie, współpracy z ludźmi i codziennych, przyziemnych sprawach.
Dlatego to im poświęcę ten rok, a ciebie zapraszam w podróż po świecie trendów, gdzie pierwszym naszym przystankiem będzie design…
Czy wiesz, że to jedna z najpopularniejszych dziedzin artystycznych, w której funkcjonalność spotyka się z estetyką i niebanalnym wyglądem? Steve Jobs powiedział „Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works”. Ta złota myśl wydaje się szczególnie trafna, kiedy patrzymy na design przez pryzmat branży MICE i aranżacji przestrzeni eventowych.
Trendy na najbliższy rok również możemy z nią utożsamiać. Wśród nich znajdą się wielofunkcyjne rozwiązania, takie jak meble modułowe umożliwiające dostosowanie się do każdej przestrzeni i umeblowanie nawet najbardziej nieustawnych wnętrz. Cały świat zauroczony jest też skandynawskim minimalizmem, który już kolejny rok z rzędu wiedzie prym wśród miłośników dobrego designu. Ten minimalizm sprawdza się także w eventach, pozwalając tworzyć proste, nieprzekombinowane, uniwersalne aranżacje.
Na salony weszła też czerń, wypierając królującą od lat biel. Czy zdoła ją pokonać przekonamy się już niebawem. Będzie jednak miała mocną konkurencję. Kolorem roku 2020 według Instytutu Pantone został Classic Blue – odcień przypominający niebo o zmroku. Wykorzystany w miękkich, welurowych tkaninach tworzy wraz z nimi coś niepowtarzalnego.
Połączenie elegancji z naturalnymi elementami dekoracyjnymi to kolejny trend, który powinien znać każdy dobry event manager. Nazywamy go Natural Chic. Rattan, len, bambus, czy juta w zestawieniu z metalowymi oraz eleganckimi dodatkami będą popularnymi elementami wyposażenia wnętrz. Można bawić się nimi i tworzyć z nich nieoczywiste aranżacje, zaskakując jednocześnie odbiorców uroczą prostotą i praktycznością tych rozwiązań.
Nowoczesne, minimalistyczne wzornictwo wykorzystujące materiały naturalne lub te z odzysku, to eko design będący odpowiedzią współczesnego wzornictwa na potrzeby zrównoważonego rozwoju. Design zorientowany na ekologię to znak naszych czasów, będący już nie tylko modą, ale też koniecznością. Dlatego będzie on nieodłącznym trendem, z którym utożsamiać się muszą wszystkie agencje oraz klienci końcowi chcący działać w zgodzie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu.
Cytując Anię z Zielonego Wzgórza „Pięknym jest czyniący piękno”. Bądźmy więc piękni… ale tylko w zgodzie z najnowszymi trendami…
Autor: Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca Rent Design
Cykl: Trends Watch… Ada Szczeniowska o trendach w branży
Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca Rent Design, będzie mówić o trendach dotyczących różnych aspektów działalności w branży eventowej – tworzenia wydarzeń, zarządzania, marketingu, designu, czy społecznej odpowiedzialności biznesu.
Trends Watch… Ada Szczeniowska – czwarta środa miesiąca