120 polskich firm na Cosmoprof Asia Digital Week
Od 9 do 13 listopada blisko 120 polskich firm kosmetycznych zaprezentuje swoje produkty na wirtualnych targach w Hongkongu. Zdobywanie azjatyckich rynków dofinansowuje Ministerstwo Pracy, Rozwoju i Technologii. Operatorem programu jest firma BERM Creative Production Group.
W Hongkongu ruszają targi Cosmoprof Asia Digital Week. Ze względu na pandemię odbywają się wyłącznie wirtualnie, podobnie jak wcześniejsze edycje w Bolonii. Polskie cyfrowe stoisko przygotowała firma BERM, operator programu promocji branży kosmetycznej na rynkach eksportowych, współfinansowanego przez Ministerstwo Pracy, Rozwoju i Technologii. Podczas targów zaprezentuje się blisko 120 rodzimych firm. Będzie wiele prezentacji na żywo, konferencje, webinary, a także promocja katalogów produktowych i możliwość spotkania online z kupcami.
– Celem jest promocja polskich produktów w Azji i skojarzenie rodzimych firm z potencjalnymi partnerami na rynkach azjatyckich, a co za tym idzie zwiększenie eksportu kosmetyków – mówi Mariola Moranowicz, kierownik projektu BERM Creative Production Group.
Wirtualnie ale profesjonalnie
Choć targi mają formułę wirtualną, BERM zaangażował do przygotowania polskiej misji znaczące środki i zgrany zespół specjalistów. Prezentacje zostały przygotowane z użyciem najnowszych technologii, a wspólne przedstawienie firm w jednym kanale i w sposób skoordynowany ma zapewnić większą oglądalność i przyciągnąć znaczącą liczbę kupców i potencjalnych partnerów.
– Podczas targów w Bolonii, przez różne kanały nasze wirtualne pokazy, konferencje i katalogi odwiedziło blisko 100 tys. osób. Chcemy przekroczyć tę liczbę w Hongkongu i pokazać Polskę z jak najlepszej strony. We Włoszech byliśmy jedynym krajem, który promował się w ten sposób i to spotkało się z dużym uznaniem. Firmom także spodobał się ten pomysł – przekonuje kierownik projektu Mariola Moranowicz.
Targi są zwieńczeniem wielu miesięcy prac przygotowawczych do projektu. BERM przeprowadził analizę potrzeb w polskich firmach, zebrał opinie ekspertów branżowych z Polski i zagranicy, stale współpracuje z organizacjami i stowarzyszeniami, m.in. Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego.
Profilowane prezentacje
Wirtualne pokazy zostały podzielone na bloki tematyczne, żeby przyciągnąć jak największą liczbę widzów. BERM starał się też ułożyć program pod potrzeby rynku azjatyckiego.
– Przeprowadziliśmy szereg konsultacji, z których wynikało, że na rynku azjatyckim najlepsze perspektywy mają artykuły PCT (perfumery, cosmetics, toiletries) – kosmetyki używane do higieny osobistej. Przodują produkty naturalne, farby do włosów, antipollution skin care, kosmetyki dla małych dzieci, indywidualnie komponowane perfumy. Większość kupców szuka towarów zdrowych, o wyższej jakości i ekologiczności niż zamienniki dostarczane przez firmy chińskie, niespełniających często standardów – dodaje przedstawicielka koordynatora projektu.
Targi online są oczywiście organizowane w wyniku potrzeby – choć nic nie zastąpi spotkań w realu – ale ta formuła pozwala na uczestnictwo w międzynarodowych wydarzeniach mniejszym podmiotom, których nie byłoby stać na wyjazdy i kosztowne stoiska. Poza tym na targach tradycyjnych trudno byłoby uzyskać taką widownię jak podczas wydarzeń transmitowanych w sieci.
Prezentacje można oglądać na żywo na Youtube, warto odwiedzić stronę https://polishbeauty.pl/frontend/start
oraz profil na Facebooku www.facebook.com/polishbeautypl
Program prezentacji wygląda następująco:
1 dzień – 9 listopada
- Road Show kosmetyki naturalne
- Road Show Kosmetyki dla dzieci
2 dzień – 10 listopada
- Road Show - Kosmetyki białe
3 dzień – 11 listopada
- Road Show – Kosmetyki Kolorowe
4 dzień – 12 listopada
- Road Show - Perfumy, kosmetyki toaletowe
- Road Show – pozostałe kosmetyki „inne”
5 dzień – 13 listopada
- Road Show – powtórzenie wszystkich wystąpień i prezentacji, które miały miejsce podczas czterech dni targów
ARTYKUŁ PARTNERA