KAE: Event marketing doceniony

Klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. Deklarują także, że za usługi wysokiej jakości są w stanie więcej zapłacić. Takie są wnioski raportu przygotowanego przez Millward Brown we współpracy z Media & Marketing Polska i Klubem Agencji Eventowych.

W badaniu przeprowadzonym przez MillwardBrown ujęte zostało dziesięć agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę, jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.

W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5.



Przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30 proc. odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56 proc. „raczej tak”).
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61 proc. odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20 proc. i 19 proc.).
– Wyniki te wskazują, że największe na rynku agencje eventowe produkują wydarzenia na najwyższym poziomie. Są gwarantem najwyższej jakości wykonania od strony technicznej i logistycznej i tego klienci mają świadomość. Pokazuje to więc, że punkt ciężkości przeszedł na element kreatywny, bo przy gwarancji, kiedy nie trzeba pytać „jak?”, najważniejsze staje się pytanie „co?” – m Szymon Walkiewicz, prezes zarządu KAE, partner w Walk.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketingu mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 – Najważniejszy wniosek z badań to uzyskanie przez badane agencje eventowe najwyższych ocen jakościowych z pośród wszystkich badanych podmiotów oferujących usługi marketingowe (agencji BTL, sieciowych i niesieciowych agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych). Wyniki badań pokazują, że duże zaangażowanie pracowników agencji eventowych, perfekcyjna realizacja eventów, intensywna praca często również w nienormowanych godzinach (nocne montaże i realizacje) jest doceniania przez klientów. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że badane firmy należą do Klubu Agencji Eventowych, który skupia agencje oferujące usługi na wysokim poziomie – podsumowuje raport Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre, członek zarządu KAE.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl