Poland Meetings Impact: Znamy wartość branży spotkań

26 mld zł wart jest przemysł spotkań w Polsce – wynika z badania Poland Meetings Impact 2015. Po raz pierwszy w Polsce i po raz ósmy na świecie udało się policzyć wpływ branży na gospodarkę. Organizacja spotkań i wydarzeń w 2015 r. stanowiła 1 proc. PKB, a branża dała pracę 171 tys. osób.


Celem badania realizowanego w ramach projektu „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski – Poland Meetings Impact 2015” było określenie ekonomicznego znaczenia spotkań i wydarzeń w Polsce i ukazanie ich wkładu w gospodarkę. Autorzy raportu zbadali ich znaczenie dla wartości dodanej, PKB i zatrudnienia. Analizie poddane zostały trzy grupy interesariuszy: uczestnicy spotkań i wydarzeń, ich organizatorzy oraz zarządcy obiektów. Uzyskane dane oraz zbudowany na potrzeby badania model ekonometryczny oparty o dane Głównego Urzędu Statystycznego, pozwoliły na zrealizowanie założonego celu.
– Rezultatem badań było oszacowanie wkładu przemysłu spotkań w PKB na poziomie 1 proc. W 2015 r. ten wkład wyniósł ok. 26 mld zł, a wartość dodana brutto ok. 12 mld zł. Spotkania i wydarzenia organizowane w Polsce trwały średnio dwa dni, i w sumie wzięło w nich udział ponad 12 mln uczestników z kraju i zagranicy. Wkład przemysłu spotkań w tworzenie miejsc pracy to 171 tys. – podsumowuje dr Krzysztof Celuch, prorektor SGTiR, kierownik Poland Convention Bureau POT i kierownik projektu.
Raport „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski – Poland Meetings Impact 2015” został przygotowany przez zespół naukowo-branżowy pod auspicjami Meeting Professionals International Poland Chapter, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, przy współpracy z regionalnymi biurami marketingu miejsc z Polski, obiektami, w których odbywają się spotkania i wydarzenia, oraz organizatorami spotkań. 
– W raporcie omówiono badania dotyczące wpływu ekonomicznego przemysłu spotkań na gospodarkę wybranych krajów (badania pionierskie w skali światowej), przedstawiono i uporządkowano kwestie terminologiczne oraz scharakteryzowano rynek przemysłu spotkań w Polsce. Bardzo się cieszę, że dzięki współpracy z MPI Foundation było to możliwe – komentuje Agnieszka Faracik-Leśniak, prezes MPI Poland Chapter.
Prezentacja raportu otworzyła Meetings Week Poland 2017.
www.polandmeetingsimpact.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl