Leksykon wsparcia sprzedaży: Hasło – Świadomy uczestnik programu wsparcia sprzedaży

Program wsparcia sprzedaży będzie zdecydowanie bardziej efektywny, jeżeli będzie kierowany do świadomych uczestników, którzy wiedzą, o co walczą, niż do szerokiego grona, które nie do końca zdaje sobie sprawę, jakie są zasady i cele.
Świadomy uczestnik programu wsparcia sprzedaży – osoba zaproszona do programu przez organizatora, która dokładnie zapoznała się z regułami oraz celami programu i potwierdziła ten fakt oraz wyraziła chęć udziału w programie w sposób aktywny np. poprzez logowanie na stronie www w określonym przez organizatora programu czasie na przystąpienie do programu.
Właściwe określenie grupy docelowej, jej segmentacja to kluczowe elementy nad którymi należy się zastanowić, konstruując efektywny program aktywizacji sprzedaży. Jednym z działań, które powodują wpływ na skuteczność prowadzonego programu i realizację celów, jest odpowiednie poinformowanie uczestników o zasadach programu i wyznaczenie precyzyjnych oczekiwań, najlepiej każdemu indywidualnie. Jeżeli każdy z zaproszonych uczestników na początku dokładnie zapozna się z regułami oraz celami i potwierdzi ten fakt, możemy mówić o świadomym uczestniku programu.
Nasza grupa docelowa biorąca udział w programie nie zawsze musi oznaczać 100 procent grupy docelowej wyznaczonej dla naszego produktu czy marki. Program będzie zdecydowanie bardziej efektywny, jeżeli będzie kierowany do świadomych uczestników, którzy wiedzą, o co walczą, niż do szerokiego grona, które nie do końca zdaje sobie sprawę, jakie są zasady i cele. Uruchamiając program, dobrze jest wyznaczyć ściśle określony czas np. 14 dni lub 30 dni, w jakim uczestnicy mają zapoznać się z regulaminem oraz całą konstrukcją programu. W tym czasie powinni potwierdzić ten fakt zalogowaniem się do programu. Po wyznaczonym czasie uczestnik traci szanse na wzięcie udziału w programie, bądź zostaje ono dodatkowo warunkowane.
Autor: Paweł Kornosz, członek zarządu InDreams odpowiedzialny za Dział Wsparcia Sprzedaży
Artykuł jest czwartym z cyklu "Leksykon wsparcia sprzedaży", którego autor Paweł Kornosz będzie przybliżał zagadnienia z obszaru motywacji i aktywizacji sprzedaży.