Judith Mair: Stroma krzywa uczenia się i wciąż szklany sufit
– Pospieszne wprowadzanie rzeczy do internetu i różne regulacje rządowe, których trzeba przestrzegać – to była stroma krzywa uczenia się. Kolejne miesiące będą poświęcone pogodzeniu się z „nową normą”. Judith Mair, associate profesor, lider Tourism Discipline Group w UQ Business School na Uniwersytecie Queensland w Australii, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness - oznacza…?
Judith Mair: SheMeansBusiness to dla mnie docenianie i szanowanie wkładu kobiet w wydarzenia. Kobiety zawsze były mocno zaangażowane w branżę eventową, podobnie jak w inne branże, ale to właśnie one zmagały się ze „szklanym sufitem”, przez który z różnych powodów trudno jest przejść na wyższe stanowiska. Musimy zachęcać kobiety do pełnego wykorzystania swojego potencjału!
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach?
JM: W nadchodzących 24 miesiącach branża spotkań będzie musiała zmierzyć się z następstwami pandemii Covid-19, która spowodowała spustoszenie w znanej nam branży. Odwołane wydarzenia i konferencje, pospieszne wprowadzanie rzeczy do internetu i różne regulacje rządowe, których trzeba przestrzegać – to była stroma krzywa uczenia się. Kolejne 12 – 24 miesiące będą poświęcone pogodzeniu się z „nową normą”, czyli zachowaniem dystansu społecznego / fizycznego, przepisami dotyczącymi higieny i bezpieczeństwa oraz próbą odbudowania liczby uczestników i udziału w rynku.
KC: Co jest dla Ciebie największym wyzwaniem XXI wieku?
JM: Myślę, że największym wyzwaniem jest zrównoważony rozwój i zmiana klimatu, zarówno pod względem zorganizowania zrównoważonej konferencji lub wydarzenia, ale także pod względem zmieniających się przepisów i popytu konsumentów. Ludzie zaczynają oczekiwać zrównoważonych praktyk i obiektów, które działają według takich zasad, a organizatorzy będą musieli odpowiedzieć, aby sprostać tym oczekiwaniom.
KC: Akademia – teraz i jutro. Kształcenie następnego pokolenia liderów i publikowanie to twoje życie. Możesz nam powiedzieć więcej?
JM: Edukacja i badania to najważniejsze rzeczy, które robię. Jeśli chodzi o edukację, kursy zarządzania wydarzeniami są nadal bardzo popularne wśród studentów na całym świecie, co jest świetne, ponieważ oznacza to, że przygotowujemy absolwentów z określonymi umiejętnościami do organizowania i zarządzania udanymi wydarzeniami. Jeśli chodzi o badania naukowe, jest tak wiele dziedzin wydarzeń, które są warte zbadania, więc myślę, że będę zajęta pracą badawczą przez długi czas.
Moje szczególne zainteresowania dotyczą zrównoważonego rozwoju, zarówno w kwestii środowiska, jak i wydarzeń. Pracuję nad badaniami w celu określenia i zmierzenia pozytywnego wpływu społecznego konferencji i wydarzeń na społeczności, które są ich gospodarzami.
dr Judith Mair, associate profesor, jest liderem Tourism Discipline Group w UQ Business School na Uniwersytecie Queensland w Australii. Jej zainteresowania badawcze obejmują wpływ turystyki i wydarzeń na społeczność i społeczeństwo, zachowania konsumentów dotyczące turystyki i wydarzeń, związek między wydarzeniami, a zmianą klimatu oraz wydarzenia biznesowe o kluczowym znaczeniu. Judith pracuje nad wieloma projektami, w tym badaniem powiązań między wydarzeniami a kapitałem społecznym, zrozumieniem korzyści dla uczestników z udziału w konferencjach i zjazdach oraz ocenie potencjalnego wpływu zmiany klimatu na sektor turystyki i wydarzeń. Jest autorką i / lub redaktorką czterech książek: „The Routledge Handbook of Events”, „Conferences and Conventions: A Research Perspective”, „Events and Sustainability”, i „Festival Encounters” – wszystkie opublikowane przez Routledge – a także ponad 40 artykułów naukowych w czasopismach o międzynarodowej renomie.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
W cyklu Celuch pyta… She means business… Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca