Wojciech Liszka: Perspektywy są bardzo dobre

fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Zadaniem Meetings Week Poland i branży jest podnoszenie kwalifikacji, przygotowanie do obsługi wydarzeń o różnej specyfice oraz konsolidacja i budowanie współpracy. Rozmowa z Wojciechem Liszką, prezesem MPI Poland, inicjatorem Meetings Week Poland.

MP.pl: Meetings Week Poland – na czym polega idea tego przedsięwzięcia, bo sama nazwa wydaje się być bardzo pojemna?
Wojciech Liszka: Idea jest pojemna. Meetings Week w pierwotnej formie miał być porozumieniem marketingowym czterech największych stowarzyszeń branży spotkań. Wszyscy organizujemy sesje edukacyjne, wspólne działania miały pomóc wykorzystać synergię promocji i zwrócić uwagę mediów pozabranżowych na przemysł spotkań
Aktualnie MWP stał sie platformą, za pomocą której różne podmioty mogą realizować swoje bardzo różnorodne cele. Stając sie największym wydarzeniem naszej branży w Polsce, Meetings Week Poland jest sie juz nie tylko narzędziem edukacji branży. To również miejsce wymiany poglądów, któremu nie tylko przyglądają sie, ale również w którym uczestniczą przedstawiciele władz. Niesie to za sobą możliwości wpływania na kształtowanie pozycji naszej branży i pozyskiwania budżetów na promocję i rozwój. MWP to również niepowtarzalna możliwość nawiązania kontaktu z ponad tysiącem uczestników tygodnia spotkań, szansa na wyłapanie największych talentów spośród grona Future Leaders Forum czy wreszcie moment wyróżnienia najjaśniej błyszczących gwiazd naszej branży podczas gali MP Power Awards.

 


MP.pl: Skąd pomysł na to, aby taki projekt zrealizować? Czy tego typu inicjatywy mają już na świecie swoją tradycję?
WL: Ponad trzy lata temu dyskutowałem z Piotrem Wilczkiem z Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (Piotr Wilczek był wówczas prezesem SKKP) na temat idei wspólnego przedsięwzięcia stowarzyszeń branżowych. Piotr miał pomysł organizacji kongresu stowarzyszeń, w który moglibyśmy sie wspólnie zaangażować. Natomiast ówczesna członkini MPI Poland Katarzyna Bobowska zwróciła uwagę na podejmowane w innych branżach działania związane z organizacją tygodni branżowych. Nie inspirowaliśmy sie innymi wydarzeniami funkcjonującymi w naszej branży. Natomiast udało sie połączyć kilka faktów i zapalić partnerów do współpracy. Tak właśnie narodził się Meetings Week Poland (pierwotnie mający sie nazywać Meetings Week MPI Poland).

MP.pl: Oferta tygodnia spotkań kierowana jest nie tylko do branży spotkań. Co daje uczestnictwo w tym przedsięwzięciu?
WL: Tematyka konferencji co roku jest bardzo różnorodna. Można znaleźć inspirację i warsztatowe rozwiązania dotyczące zarówno różnych aspektów organizacji wydarzeń, istoty motywacji i incentive travel, przygotowania obiektów pod kątem realizacji konferencji i współpracy z branżą, kwestii dotyczących ryzyka, bezpieczeństwa, konstruowania budżetów, jak i ogólne zagadnienia dotyczące promocji i współpracy. Prelegenci to przedstawiciele międzynarodowych firm i instytucji, trenerzy, praktycy. MWP to z jednej strony źródło wiedzy, z drugiej wymiany opinii, ale to także możliwości biznesowe.

MP.pl: Jesteś prezesem MPI Poland, polskiego klubu Meeting Professionals International, jak wspomniałeś, MWP to wspólna praca czterech stowarzyszeń. Branża spotkań ma zatem silną reprezentację w postaci różnych organizacji. Z czego to wynika?
WL: Gdy zaczynaliśmy działania wokół MPI Poland w 2008 roku, jedyna ofertą stowarzyszeniową dla naszej branży dostępną na rynku było SKKP.
MPI wniosło świeży powiew, międzynarodowy brand i know-how, z czasem jednak okazało się, ze jest miejsce dla większej liczby organizacji o wąskich specjalizacjach związanych z eventami czy imprezami typu incentive.
To wyraz rosnącej dojrzałości naszej branży i naszego rynku. Podejrzewam, że w najbliższych latach pojawią sie kolejne organizacje i jeśli okażą sie wystarczająco silne, zaprosimy je do MWP.

MP.pl: Czyli rynek cały czas się jednocześnie rozwija i definiuje. Czy można powiedzieć, że MWP stanowi rodzaj barometru sektora spotkań w Polsce?
WL: Myślę, że to bardzo dobre określenie. Szczególnie gdy na tydzień przez tegorocznym MWP zostało nam tylko 20 proc. wolnych miejsc w salach konferencyjnych.
To oznaczny wzrost w stosunku do ubiegłego roku wskazujący na zwiększone zapotrzebowanie na edukację związaną bezpośrednio ze spotkaniami. To również sygnał, że ludzie maja większą potrzebę stowarzyszania sie i nawiązywania relacji. Poznawania klientów ale również konkurentów i potencjalnych partnerów.
Reprezentowane przeze mnie stowarzyszenie MPI Poland osiągnęło wielki sukces i niemal 40-proc. wzrost liczby członków w trakcie ostatniego roku. Duża część z nich będzie uczestniczyć w spotkaniach MWP.

 



MP.pl: A jaki jest kontekst międzynarodowy? Gdyby w kilku punktach podsumować stan międzynarodowego sektora spotkań, to które wyznaczniki byłyby najważniejsze?
WL: Rynek spotkań w Europie i USA sie rozwija, ale rynek stowarzyszeń branżowych sie kurczy. Stał sie już niemal nasycony ofertą, a ludzie szukają nowych form nawiązywania kontaktów i edukacji online.
W Polsce rynek stowarzyszeń i spotkań face to face rośnie i spodziewam się dalszego wzrostu przez kolejne kilka lat. Myślę, że wynika to z dotychczasowego braku wysokiej jakości oferty i wyraźnej wartości dodanej, jaką uczestnicy otrzymują w kontekście swojego rozwoju osobistego i profesjonalnego. To, co na zachodzie zostało juz przez wielu wyeksploatowane, tu właśnie daje teraz potężne możliwości.

MP.pl: Wobec tego, jakie wyzwania stoją przed twórcami MWP i przed polską branżą generalnie.
WL: Polska wykorzystuje szanse związane ze zmianami w infrastrukturze komunikacyjnej i eventowej oraz efekty promocji Polski zrealizowanej z sukcesem w ostatnich latach. To sprawia, że liczba spotkań odbywających sie w naszym kraju rośnie i będzie rosnąć jeszcze szybciej. I musimy być przygotowani do ich obsługi na poziomie nie niższym niż w Londynie czy Nowym Jorku.
Zadaniem MWP i branży jest podnoszenie swoich kwalifikacji, przygotowanie do obsługi wydarzeń o różnej specyfice i konsolidacja. Również umiejętność współpracy jest obszarem, nad którego przełamaniem musimy pracować. Perspektywy są jednak bardzo dobre.

 

W ramach Meetings Week Poland 2015 odbędą się:

  • Poland - Meetings Destination: Rozwój przemysłu spotkań i turystyki przyjazdowej. Druga edycja. (16 marca, organizator: The Warsaw Voice)
  • Zarządzanie bezpieczeństwem podczas wydarzeń (17 marca, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)
  • Akademia SOIT: Siła Motywacji (18 marca, organizator Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel)
  • Spotkanie convention bureaux (19 marca, organizator: Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau)
  • Skuteczne strategie pozyskiwania konferencji i eventów dla twojego obiektu (19 marca, organizator: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce)
  • MPI Poland Spring Meeting & General Assembly 2015 (20 marca, organizator MPI Poland Club)
  • X Studencka Konferencja Naukowa IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw (20 marca, organizator Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)
  • MP Power Night – gala finałowa konkursu MP Power Awards (20 marca, organizator MeetingPlanner.pl).

 

Konferencje w ramach Meetings Week Poland odbędą się w Centrum Biznesowym Stadionu Narodowego w Warszawie w dniach 16-20 marca.
Udział w MWP jest płatny. W formularzu rejestracji znajduje się szczegółowy cennik. Bezpłatnym wydarzeniem jest Poland - Meetings Destination (udział na podstawie rejestracji) oraz gala MP Power Night w Multikinie Złote Tarasy (udział na podstawie zaproszeń). Spotkanie convention bureaux jest zamknięte. 
FORMULARZ REJESTRACJI
www.meetingsweek.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl