Krzysztof Urbanowicz: Kluczowa wartość wydarzeń

Krzysztof Urbanowicz, Comp SA. fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Krzysztof Urbanowicz, Comp SA. fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

„Incentive marketing pozwala nam docenić znaczenie jednostek, które wpływają na całość”. Krzysztof Urbanowicz, wiceprezes zarządu Comp SA, wybrany meeting plannerem – zleceniodawcą roku w trzeciej edycji konkursu MP Power Awards o wartości wydarzeń.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają narzędzia z zakresu event marketingu i incentive travel?
Krzysztof Urbanowicz: Kluczową! Przecież silna pozycja na rynku nie zwalnia nas z obowiązku stałego budowania relacji z naszymi partnerami! Celem wyjazdów jest zbudowanie przywiązania klienta do marki, firmy i ludzi, którzy w niej pracują. Relacje, lojalność, zaufanie i dobra zabawa to kluczowe słowa.
Należy przyjąć, że oprócz dobrego produktu, za sukcesem firmy stoją konkretni ludzie – po obu jej stronach. Poprzez event i incentive marketing nie tylko można lepiej poznawać siebie nawzajem – zarówno dobrze się bawiąc, jak i dzieląc trudy podróży. Przede wszystkim można dać wyraz szacunku do cudzej pracy i wysiłku. To nobilitujące. Nie będę odkrywczy mówiąc, że w ten sposób zacieśniamy relacje, wpływamy na lojalność i zaufanie – to wszystko prawda. Zmierzam jednak do tego, że incentive marketing pozwala nam w tym wszystkim docenić znaczenie jednostek, które wpływają na całość.

MP.pl: Jak postrzega pan współpracę z branżą eventową, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? A co za tym idzie, jak określiłby pan rolę partnera, jakim jest agencja eventowa czy incentive travel?
KU: Na sukces wyjazdu incentive składają się dwa czynniki – bardzo dobra firma organizująca wyjazd, rozumiejąca potrzeby klienta i perfekcyjne przygotowanie wyjazdu wspólnie z klientem. Nie ma tu drogi na skróty.
Korzystamy z usług najlepszych agencji na rynku – obie strony mają w tej relacji poczucie tworzenia unikalnych wydarzeń. Bez wątpienia nieocenionym atutem jest dobra znajomość naszych partnerów – ich upodobań, osobowości, ale także imion. Wszyscy wiemy, że każdy detal może decydować o sukcesie lub o porażce – dlatego choć otaczam się profesjonalistami, angażuję się w prace przygotowawcze, nie zostawiam tego w 100 proc. innym. Cenię inicjatywę, perspektywę „long ideas” i dokładność ludzi, z którymi pracuję. Lubię czuwać nad postępem prac i z racji swojego doświadczenia w podróżowaniu aktywnie uczestniczyć w spotkaniach. Wydaje się to pozorną stratą czasu, ale tylko mając duże doświadczenie w podróżach, znajomość naszych partnerów, poprawiając program, dążąc do jego nudnej doskonałości można opracować wyjazd perfekcyjny.
Program, logistyka, osobowość pilotów, każdy detal może decydować o sukcesie lub o porażce. To jak operacja militarna, jak rajd komandosów na wrogie terytorium – każdy szczegół, który może pójść źle, musi być przewidziany i posiadać wariant awaryjny.
Ale program sam w sobie jest ważniejszy od przewidywania wariantów negatywnych – musi zapewniać miks rozrywki, edukacji, wypoczynku, zmęczenia, niesamowitych doznań.
Najtrudniejsze jest zrobienie programu, który w niezauważalny sposób łączy potrzeby różnych typów osobowości, nie ma tu drogi na skróty.
Dlatego choć skupiamy się na pozytywnym scenariuszu, w którym każdy z uczestników czuje się dobrze, zawsze mamy w zanadrzu plan „B”.

 

Krzysztof Urbanowicz, cinemagraph Szymon Kobusiński, Studio Bank

MP.pl: Które z wydarzeń czy rodzajów eventów są najistotniejsze w zarządzaniu relacjami z pracownikami, współpracownikami, klientami biznesowymi?
KU: Różne wydarzenia są dedykowane do różnych interesariuszy – dla pracowników organizujemy lokalne imprezy firmowe, gdzie wszyscy mogą spędzić czas razem w swoim gronie i zresetować emocje, budując pozytywną energię na kolejne miesiące pracy.
Dla klientów są to wyjazdy w dalekie nieznane, egzotyczne miejsca, które rozbudzają ich wyobraźnię i motywują do uczestnictwa w promocjach wyjazdowych. Ważne jest to, żeby imprezy i wyjazdy nie były sztampowe – żeby miały w sobie elementy niespodzianki, zabawy, żeby wydobywały z ludzi pozytywne emocje. Często, a w zasadzie regularnie robimy też egzotyczne imprezy w Polsce – np. wieczory z biesiadą górniczą w kopani węgla kamiennego 320 m pod ziemią, gdzie klienci, zwiedzając kopalnię, widząc pracujące maszyny, lepiej rozumieją specyfikę regionu i firmy, która jest od 47 lat związana ze Śląskiem.

 

Krzysztof Urbanowicz ponad cztery lata pełnił funkcję prezesa zarządu Elzab SA. Do osiągnięć 2014 r. zalicza wzrost wartości akcji spółki, którą zarządza na GPW i zwycięstwo w kategorii: „Najlepsza inwestycja w spółkę giełdową w 2014 roku”. Absolwent Politechniki Warszawskiej – Inżynierii Lądowej, Uniwersytetu Warszawskiego – Zarządzania i Marketingu, Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej – Zarządzanie Biznesem (MBA). Uzyskał stopień MBA na University od Illinois w Urbana-Champaign. Jest również absolwentem AMP University of Navara IESE Business School.
Jego wielką pasją są podróże i kuchnie świata. Zdobył Biegun Północny, Kilimandżaro, konno (270 km w siodle) – Góry Ałtaj na Syberii. Zwiedził ponad 80 krajów.  Zwycięzca MP Power Awards 2014 w kategorii Meeting Planner - marketer lub własciciel biznesowy.
 

Zdaniem Jury MP Power Awards
Wybór, do czego się już przyzwyczailiśmy i co bardzo nas cieszy, nie był łatwy, co oznacza, że w naszej branży mamy naprawdę dużo ciekawych osób reprezentujących stronę zleceniodawców. Prezes Urbanowicz wyróżniał się jednak na tle swoich konkurentów niezwykłą pasją poznawania świata oraz doświadczeń związanych z podróżami zarówno prywatnymi, jak i firmowymi, co warte jest podkreślenia, ponieważ dzięki takim osobom nasza branża oraz agencje mogą realizować naprawdę unikalne projekty. Zależy nam, aby doceniać osoby świadome produktu incentive oraz takie, które wiedzą, jak czerpać z palety korzyści, które niesie za sobą dobrze zorganizowany wyjazd incentive. Prezes Urbanowicz reprezentuje właśnie tę grupę klientów, bardzo świadomych i doświadczonych, dlatego nie mieliśmy wątpliwości, kto w tym roku zostanie uhonorowany statuetką MP Power Award. Gratulujemy i życzmy sobie kolejnych, tak wyjątkowych kandydatów. Michał Czerwiński, członek zarządu, dyrektor Działu Badań i Rozwoju, InDreams

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl