Agnieszka Kopińska: Zaufanie, wiedza i odpowiednia jakość

„Preferowany model współpracy oparty powinien być na zaufaniu oraz eksperckiej wiedzy”. Agnieszka Kopińska, wiceprezes Incentive Care, wybrana w konkursie MP Power Awards Meeting plannerem roku reprezentującym agencję incentive travel o rynku podróży motywacyjnych.
MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia Twoich doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami, markami i firmami, mają narzędzia z zakresu incentive travel?
Agnieszka Kopińska: Wartość incentive travel jest niedoceniana na rynku, może dlatego, że tak trudno ją zmierzyć. Zdecydowanie łatwiej jest obliczyć ROI z eventu, gali niż z wyjazdu incentive. Można jednak stwierdzić, że wiele firm z różnych branż nieświadomie zdaje sobie sprawę z wartości incentive travel. Chyba nie znam firmy, która zrealizowała wyjazd incentive, a później zrezygnowała z realizacji tego typu działań. Wyjątkiem mogą być korporacje, jednak w ich przypadku o zaniechaniu wyjazdów incentive nie decydują polskie regulacje wewnętrzne, tylko to raczej decyzje zagranicznych zarządów. Poza najważniejszą wartością czyli wzrostem sprzedaży, jest też wiele niewymiernych korzyści dla uczestników wyjazdu, jak na przykład poczucie przynależności do grona wybranych. Najważniejszą wartością incentive travel są jednak emocje, dzieję się tak dlatego, że nie można ich kupić.
Pozytywne emocje związane z odkrywaniem, z podróżą, są często bardzo ważnym przeżyciem. To właśnie one budują najlepsze relacje. Wiele zależy od klienta i od agencji incentive, czy poziom tych emocji będzie zaledwie chłodny, czy wręcz sięgnie zenitu! Oczywiście najchętniej chcemy tego drugiego, bo to łączy, buduje lojalność i sprawia, że słupki sprzedażowe idą w górę.
Agnieszka Kopińska, cinemagraph Szymon Kobusiński, Studio Bank
MP.pl: Jak postrzegasz współpracę w branży, jaki jest Twój preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy agencja klient, jak i agencja podwykonawcy?
AK: Dla mnie najważniejsze jest wzajemne zaufanie. Zarówno w kwestii organizacyjnej, jak i finansowej. Preferowany model współpracy oparty powinien być na zaufaniu oraz na eksperckiej wiedzy. Pracujemy z najlepszymi firmami, które wszystko, co przygotowują, robią z pasją. Wybieramy razem najbardziej spektakularne miejsca, atrakcje, restauracje, hotele – kreujemy emocje.
Bardzo ważne są też przejrzyste warunki finansowe. Czuję się pewnie, pracując z podwykonawcami, którzy zapewniają „good value for money” czyli odpowiednią jakość do wydanych pieniędzy. W swojej pracy zawsze staram się tym kierować, zapewnić najlepszy możliwy produkt w zaproponowanym budżecie. Dla naszych klientów, negocjujemy warunki i ceny, tak jakbyśmy negocjowali je dla siebie, oczywiście pamiętając, aby nie obniżyć jakości produktu.
MP.pl: Co według Ciebie oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi się kierujesz, a jakie problemy dostrzegasz?
AK: W życiu i w pracy kieruję się zasadą „traktuj innych tak, jak chcesz, aby inni ciebie traktowali” i to działa.
Najważniejsze są przejrzyste warunki współpracy, poniesienie pełniej odpowiedzialności za przygotowany i realizowany projekt. Oprócz efektu zawsze liczy się styl, w jakim się go osiągnie – skutecznie i z klasą. Dostrzegam wiele problemów branży. Ostatnio spotkałam się w przetargu z sytuacją, że konkurencyjna agencja zaproponowała klientowi miejsca, w których nie byliby w stanie pomieścić swojej grupy (hotele z niewystarczającą liczbą pokojów), tylko po to, aby w kosztorysie pokazać niższe ceny. Zapewne jeśli wygrałaby przetarg, musiałaby poinformować klienta o konieczności dokonania zmiany, a co za tym idzie wzroście ceny. Klient, nie mając lepszego wyjścia, pewnie zgodziłby się na nowe warunki. Myślę jednak, że „kłamstwo ma krótkie nogi” i klient w przyszłości straci zaufanie do takich organizatorów i będzie wybierał współpracę z agencją proponującą rzetelną ofertę lub sam dokładnie sprawdzi miejsca. Z etyką w branży jest tak jak z etyką w życiu, jeśli pracujemy z ludźmi którzy mają wartości i sami je mamy, to pojecie etyki przychodzi samoistnie.
Agnieszka Kopińska jest absolwentką geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim, oraz podyplomowego studium managerów turystyki w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej. Jako jedna z nielicznych osób w Polsce uzyskała certyfikat Event ROI Institute. Jej zainteresowania i pasje to przede wszystkim góry – wspinała się na m.in. Kilimanjaro, Kazbek, Aragac czy Mt. Kenya – Lenana, oraz Afryka. – A najpiękniejsze w tym wszystkim jest to, że dzięki pracy w Incentive Care mogę robić to, co kocham – podkreśla.
Zaangażowana jest także w działalność Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, gdzie jako członek zarządu odpowiada za marketing i komunikację.
Agnieszka Kopińska została nagrodzona Powerem po raz drugi z rzędu.
Zdaniem Jury MP Power Awards
Osoba to firma, a Agnieszka Kopińska świetnie reprezentuje Incentive Care na rynku MICE. Kobieta z pasją i zaangażowaniem dorównującym całemu zespołowi. W tym przypadku pasja towarzyszy codziennej pracy, a przy tym wszystko działa jak w dobrze zorganizowanym biurze. Taka postawa zasługuje na nagrody. Przyjemnie jest pracować z taką osobą, która wie czego chce, ale też potrafi słuchać innych i dba o ich komfort z „kobiecą troskliwością”. Edyta Styczeń-Gawin, kierownik ds. komunikacji marketingowej - Projekty Marketingowe, Netia
Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.