Sebastian Wasiński: Kreacja nie może przytłaczać i onieśmielać

Sebastian Wasiński, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Sebastian Wasiński, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Poziom kreacji jest taki, na jaki pozwalają klienci, albo na ile nam uda się ich przekonać. Cieszy mnie fakt, że coraz częściej w ogóle dostrzegam jakiś pomysł. Sebastian Wasiński, Kreatywny Roku Branży Eventowej o kreacji w event marketingu.

MP.pl: Jakie znaczenie ma kreacja w event marketingu?
Sebastian Wasiński: Na szczęście coraz większe i myślę, że jej rola będzie rosła. Ale to bardzo indywidualna kwestia i należałoby ją omawiać na przykładach konkretnych firm. Mam to szczęście, że zawsze pracowałem w agencjach, które obsługiwały wielkie firmy korporacyjne. Dla nich kreacja ma istotne znaczenie, a to wynika z bogatej historii i doświadczenia oraz chęci bycia nowoczesną firmą, która idzie z duchem czasu. Takie firmy częściej są otwarte na niebanalne pomysły. Z drugiej strony zawsze trzeba pamiętać, dla kogo jest event. Kreacja nie może przytłaczać i onieśmielać. I chociaż czasem miałbym ochotę coś upiększyć i dodać, to muszę pamiętać, że nie zawsze to jest potrzebne.

MP.pl: Jak oceniasz poziom kreacji w działaniach marketingowych, w tym eventowych na polskim rynku?
SW: Poziom kreacji jest taki, na jaki pozwalają klienci, albo na ile nam uda się ich przekonać. Cieszy mnie fakt, że coraz częściej w ogóle dostrzegam jakiś pomysł. Nie zawsze tak było. Ale przysłowiowe perełki, które by mnie zachwyciły, zdarzają się rzadko. Wszystko jest bardzo bezpieczne i podobne do siebie.

 

Sebastian Wasiński, cinemagraph Szymon Kobusiński, Studio Bank

MP.pl: Czy mógłbyś zdradzić, jak wygląda twoja praca nad projektem?
SW: Nie jestem osobą, która zadaje mnóstwo pytań. Zdecydowanie wolę słuchać i przyglądać się wszystkiemu z boku. Obserwując i słuchając klientów, czytam między słowami i w ten sposób zdobywam wiedzę o ich potrzebach. Jest ona dla mnie dużo bardziej wartościowa niż ta zapisana w briefie. Nie jestem też osobą, która lubi pracować w zespole. Najczęściej zamykam się w swoim pokoju i nie chcę nikogo widzieć. Wychodzę dopiero z gotowym pomysłem i wtedy mogę omawiać go z resztą zespołu. Nie jestem najłatwiejszy we współpracy, ale ludzie, z którymi pracuje w Orchidea Group, przyzwyczaili się do mnie i mają dużo cierpliwości. Staram się im to wynagradzać dobrymi pomysłami.

MP.pl: Jak wygląda praktyka, ile pierwotnych koncepcji uzyskuje akceptację klientów? Są odważni, czy raczej zachowawczo wybierają sprawdzone pomysły?
SW: To znowu bardzo indywidualna kwestia. Z niektórymi firmami pracuję od lat i muszę przyznać, że nasze relacje układają się świetnie. Mają do mnie jako kreatywnego i zespołu Orchidea Group duże zaufanie, dlatego łatwiej jest mi ich przekonać do czegoś niestandardowego. Dobre relacje są ułatwieniem ale też wyzwaniem, ponieważ za każdym razem musisz zaskoczyć klienta czymś świeżym i oryginalnym. Klienci Orchidea Group są odważni, ale wynika to raczej z naszej wspólnej historii i doświadczenia.

 

Kreatywny Roku Branży Eventowej 2015 - zobacz szczegóły konkursu

 

Sebastian Wasiński, dyrektor kreatywny w Orchidea Group. Ukończył Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie w kreacji eventów zdobył, pracując w jednej w największych agencji eventowych w Polsce, gdzie zaczynał na stanowisku junior creative. Ukoronowaniem tej drogi jest Orchidea Group Sp. z o.o., w której pełni rolę dyrektora kreatywnego, a także jest współwłaścicielem. Jest autorem wielu projektów eventowych i kampanii promocyjnych takich firm i instytucji jak Adidas, Bioderma, Bayer, Bank Pekao SA, BGŻ BNP Paribas, Coca-Cola, Giełda Papierów Wartościowych, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Nestle, Pepsi, Statoil, RWE Polska, Siemens i wielu innych.

Zdaniem Jury
Za pełne elegancji wychodzenie poza schematy, umiejętne stosowanie prostych środków do komunikowania złożonych przekazów i odważnie oszczędne komponowanie prezentacji ofertowych.
Sebastian Wasiński, będą wyczulonym na oczekiwania klientów, kreuje w charakterystycznym stylu, w którym interesująca narracja nadaje nowy wymiar znanym rozwiązaniom. Jury postanowiło docenić jego zdolność do znajdowania złotego środka pomiędzy realistycznymi potrzebami i możliwościami a dążeniem do artyzmu, widząc w tym wartość godną naśladowania.
Bogdan Wąsiel, przewodniczący Jury Kreatywny Roku Branży Eventowej

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl