Sebastian Wasiński: Kreacja nie może przytłaczać i onieśmielać

Poziom kreacji jest taki, na jaki pozwalają klienci, albo na ile nam uda się ich przekonać. Cieszy mnie fakt, że coraz częściej w ogóle dostrzegam jakiś pomysł. Sebastian Wasiński, Kreatywny Roku Branży Eventowej o kreacji w event marketingu.
MP.pl: Jakie znaczenie ma kreacja w event marketingu?
Sebastian Wasiński: Na szczęście coraz większe i myślę, że jej rola będzie rosła. Ale to bardzo indywidualna kwestia i należałoby ją omawiać na przykładach konkretnych firm. Mam to szczęście, że zawsze pracowałem w agencjach, które obsługiwały wielkie firmy korporacyjne. Dla nich kreacja ma istotne znaczenie, a to wynika z bogatej historii i doświadczenia oraz chęci bycia nowoczesną firmą, która idzie z duchem czasu. Takie firmy częściej są otwarte na niebanalne pomysły. Z drugiej strony zawsze trzeba pamiętać, dla kogo jest event. Kreacja nie może przytłaczać i onieśmielać. I chociaż czasem miałbym ochotę coś upiększyć i dodać, to muszę pamiętać, że nie zawsze to jest potrzebne.
MP.pl: Jak oceniasz poziom kreacji w działaniach marketingowych, w tym eventowych na polskim rynku?
SW: Poziom kreacji jest taki, na jaki pozwalają klienci, albo na ile nam uda się ich przekonać. Cieszy mnie fakt, że coraz częściej w ogóle dostrzegam jakiś pomysł. Nie zawsze tak było. Ale przysłowiowe perełki, które by mnie zachwyciły, zdarzają się rzadko. Wszystko jest bardzo bezpieczne i podobne do siebie.
Sebastian Wasiński, cinemagraph Szymon Kobusiński, Studio Bank
MP.pl: Czy mógłbyś zdradzić, jak wygląda twoja praca nad projektem?
SW: Nie jestem osobą, która zadaje mnóstwo pytań. Zdecydowanie wolę słuchać i przyglądać się wszystkiemu z boku. Obserwując i słuchając klientów, czytam między słowami i w ten sposób zdobywam wiedzę o ich potrzebach. Jest ona dla mnie dużo bardziej wartościowa niż ta zapisana w briefie. Nie jestem też osobą, która lubi pracować w zespole. Najczęściej zamykam się w swoim pokoju i nie chcę nikogo widzieć. Wychodzę dopiero z gotowym pomysłem i wtedy mogę omawiać go z resztą zespołu. Nie jestem najłatwiejszy we współpracy, ale ludzie, z którymi pracuje w Orchidea Group, przyzwyczaili się do mnie i mają dużo cierpliwości. Staram się im to wynagradzać dobrymi pomysłami.
MP.pl: Jak wygląda praktyka, ile pierwotnych koncepcji uzyskuje akceptację klientów? Są odważni, czy raczej zachowawczo wybierają sprawdzone pomysły?
SW: To znowu bardzo indywidualna kwestia. Z niektórymi firmami pracuję od lat i muszę przyznać, że nasze relacje układają się świetnie. Mają do mnie jako kreatywnego i zespołu Orchidea Group duże zaufanie, dlatego łatwiej jest mi ich przekonać do czegoś niestandardowego. Dobre relacje są ułatwieniem ale też wyzwaniem, ponieważ za każdym razem musisz zaskoczyć klienta czymś świeżym i oryginalnym. Klienci Orchidea Group są odważni, ale wynika to raczej z naszej wspólnej historii i doświadczenia.
Kreatywny Roku Branży Eventowej 2015 - zobacz szczegóły konkursu
Sebastian Wasiński, dyrektor kreatywny w Orchidea Group. Ukończył Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie w kreacji eventów zdobył, pracując w jednej w największych agencji eventowych w Polsce, gdzie zaczynał na stanowisku junior creative. Ukoronowaniem tej drogi jest Orchidea Group Sp. z o.o., w której pełni rolę dyrektora kreatywnego, a także jest współwłaścicielem. Jest autorem wielu projektów eventowych i kampanii promocyjnych takich firm i instytucji jak Adidas, Bioderma, Bayer, Bank Pekao SA, BGŻ BNP Paribas, Coca-Cola, Giełda Papierów Wartościowych, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Nestle, Pepsi, Statoil, RWE Polska, Siemens i wielu innych.
Zdaniem Jury
Za pełne elegancji wychodzenie poza schematy, umiejętne stosowanie prostych środków do komunikowania złożonych przekazów i odważnie oszczędne komponowanie prezentacji ofertowych.
Sebastian Wasiński, będą wyczulonym na oczekiwania klientów, kreuje w charakterystycznym stylu, w którym interesująca narracja nadaje nowy wymiar znanym rozwiązaniom. Jury postanowiło docenić jego zdolność do znajdowania złotego środka pomiędzy realistycznymi potrzebami i możliwościami a dążeniem do artyzmu, widząc w tym wartość godną naśladowania.
Bogdan Wąsiel, przewodniczący Jury Kreatywny Roku Branży Eventowej