Radosław Knap: Wydarzenia przekładają się na funkcjonowanie rynku

Za główny cel stawiamy sobie tworzenie wydarzeń, które spotkają się z uznaniem naszych gości i spełnią ich oraz nasze wysokie wymagania na wielu płaszczyznach – o wartości wydarzeń w działalności stowarzyszenia rozmawiamy z Radosławem Knapem, dyrektorem generalnym Polskiej Rady Centrów Handlowych, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards.
MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają eventy? Jakie cele związane z działalnością biznesową można dzięki wykorzystaniu takich narzędzi osiągać?
Radosław Knap: Wartość wydarzeń można oceniać w wielu wymiarach – wartość informacyjną, edukacyjną, promocyjną, towarzyską i biznesową. Część z tych wymiarów można wycenić bezpośrednio poprzez wejściówki, ale stowarzyszenie non-for-profit jak PRCH nie działa dla zysku, ale dla naszych członków i branży, którzy doceniają, że wspólnie możemy zrobić więcej. Dlatego uważam, że nasze spotkania, konferencje i eventy to jest kluczowa wartość, dla której Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad już 240 firm z branży nieruchomości handlowych.
Jednym z naszych celów statutowych jest promocja, wparcie i integracja rynku handlowego w Polsce. Niewątpliwie organizowane przez nas spotkania, szkolenia i duże wydarzania takie jak Targi ReDI czy Gala PRCH Retail Awards wpisują się w te założenia. Targi ReDI oprócz charakteru networkingowego są jednym z kluczowych eventów biznesowych na rynku, gdzie nasi wystawcy i odwiedzający negocjują i zawierają wiele umów, które przekładają się później na funkcjonowanie rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
MP.pl: Jak postrzega Pan współpracę z branżą eventową, jaki jest Pana preferowany model takiej współpracy?
RK: Czynnikiem wyróżniającym nasze stowarzyszenie jako organizatora eventów jest nasz model współpracy z agencją eventową. Koncepcje naszych wydarzeń tworzymy w dużej mierze samodzielnie, zarówno od strony formuły i agendy spotkania, scenariuszy wystąpień, merytoryki, wyglądu prezentacji, jak i aranżacji przestrzeni. Wszelkie materiały tekstowe i graficzne do promocji oraz brandingu imprezy tworzone są w ramach zespołu PRCH. Także negocjacje umów i wybór lokalizacji, dostawcy cateringu oraz dodatkowych atrakcji spoczywają zazwyczaj po naszej stronie. Mamy bardzo jasno zdefiniowane oczekiwania i potrzeby.
Kiedy przy organizacji naszych kluczowych imprez współpracujemy z agencją eventową, jej rola polega niejako na poszerzeniu kompetencji naszego zespołu i wdrażaniu tych pomysłów i koncepcji oraz koordynacji technicznej podczas montaży i w trakcie samego eventu. Staramy się być otwarci na sugestie agencji i rzadko zmieniamy sprawdzonych partnerów, choć uważam, że warto monitorować rynek i czasem spróbować zmiany. Robimy to uważnie, bo za główny cel stawiamy sobie tworzenie wydarzeń, które spotkają się z uznaniem naszych gości i spełnią ich oraz nasze wysokie wymagania na wielu płaszczyznach.
MP.pl: Które z wydarzeń czy rodzajów eventów są dla marki najistotniejsze z punktu widzenia jej promocji?
RK: Odpowiadając na pytanie bardzo ogólnie, jest to bardzo indywidualna kwestia, która zależy od specyfiki działalności danej marki. W przypadku stowarzyszenia jak Polska Rada Centrów Handlowych kluczowym wydarzeniem są biznesowe Targi ReDI, które w zaledwie 3 lata stały się najważniejszym miejscem spotkań dla naszej branży w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Z kolei nasza Gala Konkursu PRCH Retail Awards ma pomóc w komunikacji i promocji dobrych praktyk branżowych, które stawiamy przed uczestnikami konkursu. Ciekawe jest też to, że niektóre tematy jakie poruszamy na seminariach dla wąskiej grupy profesjonalistów, niedługo potem stają się gorącymi tematami w mediach.
Radosław Knap z Polską Radą Centrów Handlowych związany jest od 2009 roku, gdy dołączył do organizacji jako manager ds. rozwoju, zajmując się sprawami członkowskimi, a także rozwijając pionierskie projekty związane z bazą wiedzy. Koordynował także działalność klubów tematycznych i współtworzył wiele raportów rynkowych. Od czterech lat jest także członkiem ICSC European Research Group. Jednym z kluczowych obszarów działalności Polskiej Rady Centrów Handlowych jest edukacja i poszerzanie wiedzy profesjonalistów zrzeszonych w organizacji.
Zdaniem Jury MP Power Awards
Radosław Knap jako dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowychz wielkim sukcesem promuje wizerunek zarówno stowarzyszenia, jak i jego członków, wykorzystując w tym procesie różnego rodzaju wydarzenia, od kameralnych szkoleń, po uroczystą galę. Profesjonalny i otwarty na nowe wyzwania, co pozwala nam mieć nadzieję, że jeszcze nie raz nas pozytywnie zaskoczy.
Sylwia Banaszewska, prezes zarządu, MeetingPlanner.pl
Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com