Expo XXI Warszawa – nowa nazwa, nowa strategia, nowa identyfikacja wizualna

Expo XXI prezentuje swoje nowe oblicze. Obiekt występujący teraz pod nazwą Expo XXI Warszawa, od listopada posługuje się nowym logotypem i identyfikacją wizualną. Nowy wizerunek związany jest z wdrożoną od września strategią zmiany pozycjonowania obiektu ze specjalizacji targowej, na multivenue.
Prace nad nową strategią komunikacyjną Expo XXI trwały od kilku miesięcy. Zmiany objęły zarówno komunikację wizualną, jak i działania sprzedażowe oraz marketingowe firmy. Od listopada obiekt posługuje się nowym logo i nazwą – Expo XXI Warszawa. Skrócenie i uproszczenie dotychczasowej nazwy jest wynikiem m.in. aktywnych działań komunikacyjnych, które Expo XXI kieruje nie tylko do klientów polskich, ale także zagranicznych. Inspiracją do stworzenia nowego logo Expo XXI był zaś z jednej strony najbardziej rozpoznawalny element obiektu – fasada głównego budynku, z drugiej zaś aktualne trendy w designie związane z wykorzystaniem koloru, który ma oddawać nowoczesny i multifunkcyjny charakter Expo XXI.
– Motywatorem do wprowadzenia nowej strategii i zmian w identyfikacji wizualnej była naturalna ewolucja obiektu z miejsca o przeznaczeniu przede wszystkim targowo-kongresowym na multivenue. Od dłuższego czasu, właściwie od momentu wybudowania Hali nr 4, przygotowywaliśmy wnętrza i infrastrukturę do obsługi różnego typu wydarzeń - koncertów, kongresów, wystaw, gali czy wieczornych eventów – powiedziała Żaneta Berus, prezes Expo XXI Warszawa. Wdrożone zmiany to więc nie tylko nowe logo czy kolorystyka, ale całkiem nowe pozycjonowanie Expo XXI Warszawa. Już teraz jesteśmy jedną z najchętniej wybieranych lokalizacji, jeśli chodzi o gale i eventy firmowe – to właśnie w Expo XXI odbyła się np.: tegoroczna edycja imprezy Desperados Endless Night Party. A już niedługo nasze nowe oblicze znajdzie potwierdzenie także w wydarzeniach związanych z modą i lifestylem. W listopadzie gościmy bowiem w Expo XXI pokaz najnowszej kolekcji marki Bohoboco, zaś w grudniu kolejną edycję Gali Finałowej konkursu Miss Polonia.
Zmiana strategii komunikacyjnej Expo XXI wdrażana będzie w dwóch etapach. Do końca 2014 roku nowe logo, nazwa i kolorystyka zostaną zaprezentowane klientom oraz zaimplementowane do wszystkich materiałów firmowych i sprzedażowych obiektu. W 2015 zmiany obejmą także budynki Expo XXI Warszawa, które zyskają nowe oznakowanie i wystrój.
W zakresie nowej strategii komunikacji, zmiany pozycjonowania i identyfikacji wizualnej, Expo XXI współpracuje z agencją TBWA PR. Autorem projektu nowego logo obiektu jest Szymon Parafiniak.