Wojciech Liszka zakłada Z-Factor
Wojciech Liszka, związany do niedawna z hotelami sieci Radisson, założył firmę doradczą Z-Factor. Powstanie Z-Factor – jak podkreśla jej CEO – jest efektem ewolucji rynku hotelarskiego, których zapowiedzią jest powiększanie się strefy usług konsultingowych. Jest przekonany, że to przełomowy moment na rynku.
Powstanie firmy Z-Factor ma być odpowiedzią na istnienie powiększającej się niszy na polskim rynku turystycznym. Co prawda, rynek usług konsultingowych w branży hotelarskiej w Polsce wciąż raczkuje i nie ma wielu firm zajmujących się tym zagadnieniem na szeroką skalę. Jednak nowo powstające hotele i dynamiczny wzrost konkurencji będą coraz bardziej wpływać na większe zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną wiedzę i operacyjne know-how. Czytamy o podstawach założenia Z-Factor. Jak podkreśla założyciel firmy, po raz pierwszy w Polsce w jednym zespole udało mu się skupić specjalistów o tak bogatym doświadczeniu w każdym obszarze działalności hotelu. To profesjonaliści dobrze znający specyficzny polski rynek, z których każdy posiada wieloletnie doświadczenie w pracy dla najlepszych marek – w tym dla pięciogwiazdkowych obiektów. – Mamy wiedzę, narzędzia i możliwości potrzebne hotelom do maksymalizacji przychodów, optymalizacji kosztów i podnoszenia jakości usług. Proponujemy zupełnie nowy, skuteczny standard działania w branży turystycznej i rozległą perspektywę maksymalizacji zysków” – mówi Wojciech Liszka – CEO i założyciel firmy Z-Factor. – Naszą ambicją jest zdobycie i ugruntowanie pozycji lidera – rozumiejącego rynek i dostarczającego wysokiej jakości usługi dla hoteli i innych przedsiębiorstw działających w branży turystycznej – dodaje.
Z-Factor proponuje klientom usługi konsultingowe zorientowane na maksymalizację przychodów hoteli i firm z branży turystycznej. Oferuje usługi obejmujące różne dziedziny promocji marki w tym Public Relations, Social Media i Brand Repositioning, poprzez Revenue Management, Upselling, 360 Quality, aż po Test Call Program i Meetings Outlook – narzędzie online służące do gromadzenia wiedzy na temat wydarzeń odbywających się u konkurencji oraz do budowania systemu analiz wspierających działania sprzedażowe i procesy planowania biznesowego.
Jak podkreśla Wojciech Liszka: – To doskonały moment, by tego typu przedsięwzięciami zainteresowały się nie tylko mniejsze firmy, ale także przedsiębiorstwa, dla których gruntownie przeprowadzone analizy rynkowe będą coraz bardziej istotne do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. Już teraz profesjonalne usługi w branży turystycznej budzą coraz większe zainteresowanie. Przyczyną tego może być rosnąca konkurencja, chęć zwiększenia własnych przychodów lub konieczność obniżania generowanych kosztów.
Wojciech Liszka swoją przygodę z branżą spotkań rozpoczął, obserwując jak organizuje się imprezy na najwyższym poziomie w największym kasynie na świecie – Foxwoods Resorts & Casino w Conncecticut, USA.
Od 2004 roku związany był z Rezidor Hotel Group w Polsce. Karierę rozpoczynał jako stażysta w szczecińskim hotelu Radisson SAS. Przez 3,5 roku przeszedł przez etapy: konsultanta ds. sprzedaży, kierownika sprzedaży oraz zastępcy dyrektora działu sprzedaży i marketingu. Szukając nowych wyzwań, podjął się odpowiedzialności za wyniki segmentu konferencyjnego w hotelu Radisson SAS Centrum Warszawa, zajmując stanowisko zastępcy dyrektora działu sprzedaży/MICE. Od września 2008 r. do lutego 2015 r. pełnił obowiązki dyrektora marketingu i sprzedaży krakowskiego Radisson Blu, zarządzając zespołem odpowiedzialnym za całokształt działań sprzedażowo-marketingowych hotelu.
Przewodniczył zespołowi wdrażającemu standardy BS8901 oraz Green Key w hotelu Radisson Blu w Krakowie, dzięki czemu hotel stał się pierwszym hotelem na świecie i pierwszą firmą w Polsce, która uzyskała normę Brytyjskiego Instytutu.
Nagrodzony w plebiscycie MICE Poland „Osobowość Roku 2010”.
Członek komisji konkursowej Urzędu Miasta Krakowa oceniającej najciekawsze programy incentive w Krakowie oraz restauracyjnej komisji rekomendacyjnej. Członek Krakowskiego Forum Turystyki. Prezes stowarzyszenia MPI Poland. Współinicjator i współorganizator charytatywnego biegu biznesowego Poland Business Run. Przewodniczący Rady Biznesu Grupy Uczelni Vistula w Warszawie. Członek jury MP Power Awards, Osobowość Roku MICE Poland i Hotelarz Roku.
Prywatnie pasjonuje się koszykówką i od 1996 roku jest międzynarodowym sędzią tej dyscypliny.