angelo Hotel Katowice podsumowuje pięciolecie
Ponad trzy tysiące konferencji i imprez, obroty rzędu 21 mln euro i zaangażowani w promocję Katowic. angelo Hotel Katowice podsumował pięć lat obecności na rynku w gronie gości ze świata biznesu, polityki i dziennikarstwa.
Od czasu otwarcia w 2010 roku, czterogwiazdkowy angelo Hotel Katowice stopniowo się rozwija, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach. Średnie obłożenie waha się w granicach 60 proc., a hotel zabukował 230 tys. noclegów oraz więcej niż 3100 konferencji i imprez, co poskutkowało obrotem rzędu 21 milionów euro.
Od samego początku działalności, hotel angelo jest zaangażowany w promocję Śląska, a w szczególności w promocję konferencji oraz różnorodnych wydarzeń. Dyrekcja hotelu podkreśla, że sukces firmy zależy od sukcesu miasta, przypominając, że Katowice wciąż znajdują się na fali wznoszącej – m.in. w „Europejskim Rankingu Miast i Regionów Przyszłości“ na lata 2014/15 miasto zajęło pierwsze miejsce pod względem prowadzania najlepszych strategii pozyskiwania inwestorów zagranicznych. – Jesteśmy dumni z bycia częścią tego miasta. Robimy wszystko, co w naszej mocy, by wspierać lokalny biznes, turystykę i kulturę – mówi Tomasz Piórkowski, dyrektor angelo Hotel Katowice. – W zeszłym roku hotel został oficjalnym centrum pobytowym wielu reprezentacji siatkarzy w trakcie mistrzostw świata w siatkówce. W ubiegłych latach angelo współpracował m.in. z Lang Team (organizatorem Tour de Pologne), Polskim Związkiem Koszykówki i organizatorami muzycznych festiwali, takich jak Off Festival.
Krzysztof Mikuła, wiceprezydent Katowic, zaznacza: – W mieście doszło w ostatnich latach do wielkich zmian. Pracowaliśmy nad biznesowym i turystycznym potencjałem Katowic, nad wizerunkiem miejsca przyjaznego inwestowaniu. Chcieliśmy, by stolica Górnego Śląska była postrzegana jako przestrzeń „zielona” i nowoczesna. Z całą pewnością stwierdzam, że katowicki angelo Hotel należy do grupy innowatorów, którzy zmieniają rzeczywistość w tym mieście.
Należący do grupy Vienna International angelo był, zdaniem inwestorów, prawdziwie wizjonerską inwestycją. Obaj inwestorzy byli przekonani, że angelo odniesie sukces. – angelo Hotel, wybudowany w odstawionych na boczny tor Katowicach, był klasycznym przykładem pionierskiego myślenia – stwierdza Rudolf Grossmayer z firmy UBM.
– Nawiązując do motta André Kostolany’ego: „kupuj, gdy grzmią armaty”, inwestycja ruszyła w trakcie kryzysu ekonomicznego. Patrząc wstecz, ta odważna decyzja niejako „sprzeciwiająca się” systemowi, okazała się być właściwa: angelo Hotel Katowice szybko się rozwijał i zaczął przynosić zyski. W związku z niskimi stopami procentowymi w strefie Euro, inwestorzy coraz chętniej kierują swoje kroki na rynek wschodnioeuropejski. Patrząc na dotychczasowy rozwój, UBM bardzo optymistycznie patrzy w przyszłość – dodaje Grossmayer.
Z kolei Franz Jurkowitsch, dyrektor generalny firmy Warimpex, stwierdza: – Obszary odznaczające się wysoką populacją zawsze grały dla nas ważną rolę. To właśnie dlatego tak wcześnie, jeszcze przed boomem inwestycyjnym, zdecydowaliśmy się na budowę hotelu w mieście będącym ważnym ekonomicznym i industrialnym ośrodkiem Polski. Naszym nadrzędnym celem było wyjście naprzeciw oczekiwaniom turystów biznesowych.
Katowicki angelo to także laureat kliku nagród. W 2014 roku TripAdvisor przyznał angelo „Certificate of Excellence”, Polski Kongres Przedsiębiorczości wyróżnił hotel za najwyższą jakość, a rezerwujący pokoje turyści przyznali nagrodę Hotelu Roku HRS w kategoriach „Najlepsza obsługa” oraz „Biznes”.