Targi w Krakowie kupiły easyFairs Poland
Targi w Krakowie, organizator targów i kongresów wzmacnia swoją pozycję rynkową i wykupuje spółkę easyFairs Poland. To pierwszy w naszym kraju przypadek, gdy polska prywatna spółka targowa wykupuje spółkę z zagranicznym kapitałem.
– Fuzja stanowi logiczną i naturalną konsekwencję długoletniej, ścisłej współpracy. Niewątpliwie przyczyni się do wzmocnienia firmy Targi w Krakowie jako jednej z czołowych firm w branży targowej oraz zwiększenia potencjału i wachlarza organizowanych przez nas imprez. Nie tylko w Krakowie, ale i w całej Polsce – wyjaśnia Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie.
Targi w Krakowie Sp. z o.o. są największym na południu kraju i trzecim w Polsce organizatorem targów i kongresów, jest także właścicielem dwóch obiektów: Targi w Krakowie i Expo Kraków. Firma organizuje rocznie kilkanaście wydarzeń, m.in. Międzynarodowe Targi Eurotool®, Międzynarodowe Targi Stomatologiczne Krakdent®, Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii Horeca®, Międzynarodowe Targi Kompozyt-Expo® czy Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie®. W planach rozwojowych na najbliższe lata Targów w Krakowie jest wejście na nowe rynki, zwiększenie wynajmu powierzchni Expo Kraków zewnętrznym organizatorom, organizacja imprez międzynarodowych poprzez rozwój działań w ramach zasobów własnych oraz akwizycję dużych graczy na rynku.
W ślad za zmianami własnościowymi dotychczasowe wydarzenia organizowane przez easyFairs Poland trafiły do kalendarza Targów w Krakowie. Są to organizowane w Warszawie Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, jedyne organizowane w Polsce Targi Utrzymania Ruchu, Planowania i Optymalizacji Produkcji Maintenance, Targi materiałów sypkich i masowych SyMas oraz, odbywające się cyklicznie od pięciu lat na Pomorzu, Targi Gastronomiczne Food-to-Go. Sprzedająca spółkę easyFairs Poland – firma easyFairs N.V./Artexis rokrocznie organizuje na całym świecie ponad 100 imprez targowych.
– Naszym celem jest połączenie tego, co najlepsze w obydwu firmach – znajomości rynku w Polsce i zagranicą, wiedzy doświadczonych fachowców oraz „know how” w zakresie organizacji imprez o ugruntowanej pozycji, jak i wdrażania nowych tematów. Jesteśmy przekonani, że zmiany pozwolą nam efektywnie wykorzystać umiejętności i zasoby obydwu firm. Pozytywną zmianę odczują nasi klienci, którym chcemy zapewnić jeszcze większy komfort i satysfakcję z udziału w organizowanych przez nas wydarzeniach – dodaje Woch.
W bieżącym roku spółka Targi w Krakowie zorganizuje 17 wydarzeń własnych, w których weźmie udział niemal 3 tys. firm i 300 tys. zwiedzających.
Spółka Targi w Krakowie nie ujawnia wartości transakcji.