Raport: Organizacja imprez masowych

Doniesienia medialne na szczęście dość rzadko, choć niestety to się zdarza, nawiązują do imprez masowych w kontekście tragicznych wydarzeń z nimi związanych. Tym bardziej widoczne są sytuacje, w których w wyniku złej organizacji, braku wyobraźni, a często zwykłej nieodpowiedzialności i głupoty, dochodzi do utraty zdrowia a nawet śmierci ich uczestników. Jak wygląda świadomość organizatorów na temat przepisów dotyczących wydarzeń masowych?

W trakcie projektu analizującego zagadnienia prawne w branży marketingowej, prowadzący badanie – autorzy raportu „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem” zapytali o doświadczenia respondentów w zakresie organizacji imprez masowych, w tym o opinię co do przyczyny, dla których może dochodzić do działań niezgodnych z prawem.
Jedno z pytań opisowych dotyczyło najczęściej występujących barier, które powodują, że wyobrażenie o organizacji imprezy masowej wciąż kojarzy się z czymś biurokratycznym, wręcz przysłowiową „drogą przez mękę”.
Najczęstsze wskazania dotyczyły:

  • nieprzygotowania obiektów do organizacji imprez masowych (brak spełnionych wymagań technicznych, w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i p.poż.), co powodowało w niektórych sytuacjach, że tzw. „modne” wśród klientów miejsca wymuszały dzielenie imprez na mniejsze, pozornie niezależne od siebie wydarzenia,
  • długość procedury i opieszałość urzędników (niestety w dalszym ciągu),
  • zbyt późne decydowanie się klientów na organizację imprezy masowej (nierealne wymagania, zmuszające do „naginania” rzeczywistości),
  • nadmierny rygoryzm ustawy, powodujący, że w niektórych sytuacjach impreza kształtowana jest sztucznie, tak aby nie było konieczne wypełnianie wszystkich wymagań nią przewidzianych (np. wydzielenie – czasem tylko symboliczne – miejsca imprezy od otoczenia i innych stref, w celu dopuszczenia do centralnego miejsca wyłącznie wyliczonej, dozwolonej liczby uczestników).

Zadowalająca zdaniem autorów jest natomiast świadomość osób ankietowanych o odpowiedzialności ciążącej na organizatorze imprezy masowej. Według zapewnień respondentów nawet przy imprezach niespełniających kryterium imprezy masowej, wszelkie zabezpieczenia związane z bezpieczeństwem uczestników są realizowane niejako z zapasem.
Wątpliwości natomiast budziły niejasne zapisy umowne dotyczące rozdziału obowiązków pomiędzy stronami zawierającymi umowę oraz odpowiedzialności za poszczególne etapy realizacji imprezy masowej. Dość często brakowało również w umowach narzędzi do bieżącej weryfikacji stopnia przygotowań imprezy, w celu umożliwienia reagowania na opóźnienia, z możliwością odstąpienia od umowy włącznie.
W obrębie zagadnień dotyczących organizacji imprez masowych autorzy raportu zapytali także o znajomość ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych i jej związek z organizacją imprez masowych. Prawie 90 proc. ankietowanych nigdy nie słyszało o niej, zaś z pozostałych 11 proc. osób, które odpowiedziało twierdząco, większość miała dość ogólne pojęcie o zakresie regulacji w niej zawartych.

Czy znana jest państwu treść ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych i jej związek z organizacją imprez masowych?

 

 

Źródło: Paragraf 2.0. Marketing Zgodny z prawem

RAPORT: „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem”

Pełne wyniki analizy znajdą się w raporcie autorstwa prawników kancelarii Pałucki Trusiński, zespołu prowadzonego przez mec. Grzegorza Choromańskiego „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem”. Konferencja przedstawiająca opracowanie, będąca jednocześnie premierą publikacji, odbędzie się 1 grudnia, w Kinie Luna w Warszawie.
Podczas spotkania będę omawiane wyniki badania oraz analizowane konkretne przypadki, w których pojawiły się wątpliwości co do zgodności z przepisami prawa. Jeżeli chcieliby państwo zasięgnąć opinii prawnej przypadków mieszczących się w zakresie działalności marketingowej, prosimy o ich zgłaszanie pod adresem: redakcja@meetingplanner.pl.
Szczegóły dotyczące konferencji „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem” znajdują się na stronie wydarzenia: www.paragraf.meetingplanner.pl

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl