PGE Narodowy na operacyjnym plusie

Tomasz Półgrabski, prezes zarządu PL.2012+, podsumowuje wyniki  PGE Narodowego w 2015 r.
Tomasz Półgrabski, prezes zarządu PL.2012+, podsumowuje wyniki PGE Narodowego w 2015 r.

Półtora miliona złotych – to prognozowany zysk PL.2012+, operatora PGE Narodowego na koniec 2015 roku. To oznacza, że arena wybudowana na Euro 2012 po raz pierwszy w historii na poziomie operacyjnym osiągnie dodatni wyniki finansowy. Cel ten zrealizowano w czwartym roku działalności obiektu.

Działalność stadionu opiera się na trzech głównych liniach biznesowych: wydarzeniach całostadionowych, działalności biznesowej (eventy biznesowe, partnerstwa korporacyjne, loże VIP) oraz wynajmie powierzchni. Każda z tych linii jest równie ważna w kontekście wyniku finansowego. Dzięki zdywersyfikowanym źródłom przychodu, do kasy operatora w 2015 roku wpłynęło 46 mln zł. W porównaniu do 2013 roku, w którym to PL.2012+ przejęło zarządzanie obiektem, to wzrost o blisko 200 proc. Jednocześnie koszty utrzymania stadionu oraz koszty spółki, w tym samym czasie, spadły o 2,7 mln zł. Właśnie taki model zarządzania doprowadził do 1,5 mln operacyjnego zysku na koniec 2015 roku.
– Nasz pomysł na przychody opiera się przede wszystkim na stworzeniu silnej marki. To tworzy nieograniczone możliwości dla biznesu. Mamy trzy obszary działalności biznesowej, a w ramach tych obszarów funkcjonuje duża liczba produktów. Właśnie po to, żeby zdywersyfikować przychody. Trudno by było utrzymać się tylko z meczów reprezentacji lub tylko z dużych wydarzeń, bo ich liczba w skali roku jest ograniczona. Choć z punktu widzenia całego naszego biznesu wielkie eventy trzeba uznać za kluczowe. Działają one jak koło zamachowe, które napędza sprzedaż lóż, miejsc biznesowych czy otrzymywania prowizji od naszych partnerów – podkreśla Tomasz Półgrabski, prezes zarządu PL.2012+.
W 2015 roku na PGE Narodowym  odbyło się ponad 500 wydarzeń, a 27 to imprezy obejmujące cały stadion. Łącznie w 2015 roku na stadionie odbyło się blisko 300 konferencji, targów, kongresów, bankietów oraz innych wydarzeń biznesowych. Całość dopełnia ponad 200 eventów społecznych. PGE Narodowy pełni również funkcję biurowca. Operator obiektu wynajął niemal całą przestrzeń z dostępnych 16 tys. mkw. Swoje biura na stadionie ma w sumie 27 firm i organizacji. Wynajęte są także wszystkie loże VIP. Stałych najemców mają 32 loże. Pozostałe są wynajmowane na wielkie wydarzenia. W 2015 roku miały 100-proc. obłożenie.
Rok 2015 jest przełomowym dla PGE Narodowego – podkreśla zarządzająca nim spółka PL.2012+, zaznaczając że nie pobiera żadnych dotacji z budżetu państwa a od 2014 roku spółka jest samofinansującym się przedsięwzięciem.


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl