Pop-up store – pokaż się swoim klientom!

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

W świecie, w którym media cyfrowe, portale społecznościowe i elektroniczne urządzenia zmieniają diametralnie funkcjonowanie handlu i usług, znaczenie rozpoznawalności marki i osobistego kontaktu z klientem, wciąż pozostaje niezmiennie ważne.
Pop-up story pozwalają firmom angażować klientów i nawiązywać z nimi interakcje w unikalnym środowisku.
– Wszyscy uwielbiamy nowości i trochę ekskluzywności czasowej. Gdy coś jest dostępne tylko 3-4 dni i znika, powstaje odczucie, że nie wszyscy mają do tego dostęp. Automatycznie staje się więc pożądane – tak o pop-up storach mówi Paweł Czerski, CEO IMS events.

 

Od lat 90. pop-up story zaczęły się pojawiać w dużych ośrodkach miejskich takich, jak Tokio, Londyn, Los Angeles czy Nowy Jork. Korzystają z nich niemal wszystkie branże od mody, przez nowe technologie, aż do branży spożywczej. Pop-up store to prosty sposób na wygenerowanie ekscytacji zarówno klientów, jak i mediów, ponieważ ich cechą charakterystyczną jest kreatywność i pobudzanie zaangażowania. – Oryginalne pop-up story to lokale, w których asortyment zmienia się dynamicznie i często jest nieosiągalny w innych sklepach. Po wyprzedaniu towaru sklep jest zamykany i przenosi się w inne miejsce – mówi Paweł Czerski z IMS events. – Obecnie każdy produkt lub usługa może być sprzedawany lub prezentowany w pop-up storze. To także znakomity pomysł na organizację eventu dla klientów czy dziennikarzy.
Pop-up story to lokale, które są rozstawiane w danym miejscu na krótki okres czasu, zwykle od 1 dnia do 3 miesięcy. Lokalizuje się je w miejscach o naturalnie dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych, przy ruchliwych ulicach, a latem przy plażach. Przy organizacji pop-upstore sprawdzi się również wykorzystanie ruchu wygenerowanego przez inne wydarzenie, np. pop-up store z meblami vintage zlokalizowany niedaleko targów branży meblarskiej. Pop-up story są łatwe do przeniesienia – widzisz, że zainteresowanie w danej lokalizacji zmniejsza się? Przenieś swój lokal w nowe miejsce! Ta forma sprzedaży jest też bardzo tania w porównaniu do wynajmu powierzchni na stałe – różnica w cenach wynosi aż ok. 80 procent. Dodatkowo pop-up store to idealne wydarzenie, wokół którego można budować komunikację 360 stopni.


Kiedy warto wykorzystać koncepcję pop-up storu? Nowa marka, nowy produkt lub usługa, ulepszenie, zmiana strategii komunikacji firmy – każdy moment, kiedy chcemy poinformować o czymś naszych klientów czy opinię publiczną. Chcemy wejść na nowy rynek i uniknąć ryzyka nietrafionej inwestycji? Pop-up store to najtańszy sposób na przetestowanie, czy nasz produkt ma potencjał w danej lokalizacji. Podobnie w przypadku, gdy chcemy zweryfikować, czy nasz pomysł na biznes ma szansę odnieść sukces. Pop-up store to także idealny pomysł na wyprzedaż starszego asortymentu. – Pop-up story pozwalają na zmianę sposobu lub rozszerzenie prezentacji naszego produktu – dodaje Paweł Czerski z firmy IMS events. – Kreatywnie zaplanowany pop-up store przyciągnie uwagę klientów. Jako przykład ekspert podaje case Magnum z 2015 roku – akcję „Design Your Own Magnum”. Marka przygotowała w jednym z londyńskich centrów handlowych specjalny pop-up store, w którym klienci mogli stworzyć swój własny produkt, korzystając z szerokiej palety posypek i innych dodatków.


Chociaż wartość transakcji zakupowych online stanowi coraz większą część obrotów w handlu, to jednak nadal lwia część zakupów jest realizowana offline. Pop-up story to sposób dla marek z e-commerce na rozszerzenie sprzedaży na kanał stacjonarny, a także na osobiste poznanie swoich klientów i zbudowanie z nimi silniejszej relacji. Z takiej możliwości skorzystała firma Zalando, wiodąca internetowa platforma modowa w Europie. We współpracy z IMS events, Zalando otworzyło w 2014 roku swój pierwszy pop-up store w Polsce w warszawskich Złotych Tarasach. Pierwszego dnia odbył się event dla mediów, blogerów i gwiazd - zostały wręczone nagrody z plebiscytu Zalando Blogger Awards. Przez kolejne 3 dni wszyscy, którzy do tej pory znali Zalando tylko z sieci, po raz pierwszy mogli zobaczyć markę „na żywo”. Rozdano kilka tysięcy kodów rabatowych, a dotarcie wyniosło około 300 000 klientów. IMS events było odpowiedzialne za projekt i realizację koncepcji pop-up storu, a także organizację 3-dniowego wydarzenia i współpracę przy działaniach PR.


– Pop-up store jest odpowiedzią rynku na potrzebę nowości, krótkich serii, jest to sposób kontaktu marki z konsumentem w miejscu trafficowym – tłumaczy Paweł Czerski. – Ludzie, a wynika to z naszej biologii, nie lubią poważnych zmian takich, jak zmiana pracy czy miejsca zamieszkania, bo wiąże się to z niebezpieczeństwem i dodatkowym wysiłkiem (a jedno i drugie zużywa duże zasoby energii). Natomiast uwielbiamy nowości i warto to wykorzystać – dodaje. IMS events jest jedną z nielicznych firm w Polsce oferujących kompleksowe przygotowanie, realizację i obsługę pop-up storów. - IMS events jest również częścią Grupy IMS, lidera branży marketingu sensorycznego, w związku z czym jesteśmy w korzystać z całej platformy kompetencji sensorycznych firmy – audiomarketingu, aromamarketingu czy nowoczesnych technologii Digital Signage – uzupełnia Paweł Czerski.
Więcej informacji na temat IMS: www.ims.fm
 

IMS events jest częścią Grupy IMS SA, notowanego na GPW lidera mediów sensorycznych, a także operatora największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu prawie 200 mln kontaktów miesięcznie. Realizuje działania przede wszystkim z zakresu event marketingu, a dodatkowo także promocji sprzedaży, produkcji promocyjnej, wsparcia PR oraz promocji w internecie. IMS events posiada 15-letnie doświadczenie w branży eventowej. W tym czasie realizował projekty dla firm z sektora FMCG, informatycznego, finansowego oraz dla instytucji zaufania publicznego (ponad 300 eventów rocznie). Do kluczowych klientów IMS events należą Diageo, Zalando, Superpharm, PKP Intercity czy Baltona.

***
IMS SA – lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży obejmują trzy grupy usług:

  • Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;
  • Digital Signage – produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych;
  • Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę miejsca sprzedaży.

IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu ponad 220 mln kontaktów miesięcznie.
Misją Grupy IMS jest wspierać partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować do osiągania wymiernych efektów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl
16.05.2025 – 16.05.2025