Site Crystal Award dla ICP Group
Program „Daimler Trucks Discovery: Liga Gwiazd” dla Mercedes-Benz Polska przygotowany przez ICP Group SA został nagrodzony w międzynarodowym konkursie Crystal Award w kategorii „Most effective incentive marketing campaign”. ICP Group odbiera statuetkę po raz drugi, nadal będąc jedyną agencją w Europie Środkowo-Wschodniej, która otrzymała to wyróżnienie.
Crystal Awards przyznawane są przez międzynarodową organizację Society of Incentive Travel Excellence i są uznawane za jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży incentive travel na świecie. Jury, złożone z przedstawicieli branży z całego świata, przy ocenie zgłoszonych projektów koncentruje się przede wszystkim na ich efektywności i innowacyjności.
– W ICP Group wierzymy, że podstawowym czynnikiem, który stanowi o sukcesie ludzi i organizacji jest angażowanie – powiedział Krzysztof Michniewicz, prezes zarządu ICP Group SA. – Przemyślane wykorzystanie narzędzi incentive, content i event marketingu sprawiło, że firma Mercedes-Benz Polska osiągnęła zakładane przez siebie cele – wzrost sprzedaży i zaangażowania. Cieszymy się, że już po raz drugi nasza praca została uhonorowana przez SITE, a także klienta, który zdecydował się kontynuować program i co więcej, zrealizować z nami podobne projekty dla innych dywizji – dodał Michniewicz, który w niedzielny wieczór odebrał Crystal Award.
O sukcesie ICP Group zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim skuteczne zaangażowanie uczestników i podejście omnichannelowe. Kluczowe było dopasowanie programu do wymagań i specyfiki klienta oraz jego uczestników. W programie firmy Mercedes-Benz Polska przeważającą grupą uczestników byli mężczyźni – dealerzy samochodowi, naturalną nagrodą była więc dla nich wyprawa do mekki futbolu – Brazylii.
– Ekskluzywność nagrody, jej dostępność tylko dla najlepszych, to jedno – ale chodzi przede wszystkim o angażujące doświadczenie. Incentive travel do Brazylii to wydarzenie, które zapamięta się na całe życie. To tzw. one-time-experience – dlatego jest to tak cenna i pożądana nagroda w programie motywacyjnym – mówi Robert Antonowski, dyrektor Działu Motivation w ICP Group. Trzeba jednak pamiętać, że tym, co liczy się najbardziej w programie jest jego zwrot z inwestycji – dodaje.
Elementami, które stanowiły o efektywności projektu było również uatrakcyjnienie programu o dodatkowe rankingi czy regularne konkursy z nagrodami, które skutecznie zaangażowały każdego uczestnika. Wpłynęła na to również odpowiednia komunikacja, dzięki której informacje o programie skutecznie dotarły do każdego uczestnika – zarówno przez specjalną platformę, mailowo, komunikację SMS, jak i np. podczas eventu przygotowanego na start programu. Intensywne wykorzystanie narzędzi content marketingu miało na celu podtrzymanie zaangażowania uczestników oraz edukacja nt. firmy klienta i jego produktów. Dodatkowo wyjątkowym rozwiązaniem była Mercedes-Benz TV i comiesięczne programy nagrywane przez lokalną reporterkę specjalnie dla uczestników, w którym mogli zobaczyć czekające na nich atrakcje Brazylii.
Crystal Award wręczona została podczas ceremonii, która odbyła się 6 listopada w ramach Międzynarodowej Konferencji SITE w Panama City w Panamie.
- Nagroda, którą otrzymaliśmy już po raz drugi, cieszy niewątpliwie, ale nie tylko ze względu na to, że znów jesteśmy jedyni w naszym regionie Europy. Pokazuje, że strategia, jaką przyjęliśmy, oraz wartości, które wyznajemy, są skuteczne. Angażujemy – zarówno naszych klientów, partnerów biznesowych czy pracowników, a także sami się angażujemy w naszą pracę – i ta nagroda pokazuje, że się to sprawdza – dodaje Michniewicz.