SKKP – nowe władze, priorytety i rada programowa

Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce na ostatnim Walnym Zebraniu podjęło uchwały w sprawie dalszych kierunków działania stowarzyszenia oraz dokonało wyboru nowych władz, które będą realizować te działania.
Głównym celem organizacji jest rozwijanie profesjonalnych usług konferencyjnych w Polsce, podnoszenie wiedzy i umiejętności oraz umacnianie pozycji zawodowej osób działających na rynku spotkań.
Priorytetowym zadaniem SKKP jest realizacja Programu Ambasadorów Kongresów Polskich i organizacja corocznej Gali Ambasadorów Kongresów Polskich. Mając na uwadze rozwój programu AKP, jak i realizację przyjętej strategii rozwoju tegoż programu, stowarzyszenie będzie tworzyć, bądź wspierać istniejące, lokalne Kluby Ambasadorów Kongresów Polskich i aktywnie współpracować z Ambasadorami w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów do Polski. W ramach zadania publicznego zleconego, w ramach konkursu ofert, przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Departament Turystyki, stowarzyszenie będzie realizować projekt budowy sieci marek terytorialnych turystyki biznesowej pod marką parasolową „Meet in Poland”, który ma na celu stworzenie spójnego pod względem wizerunkowym i merytorycznym produktu: Międzynarodowe Kongresy i Konferencje w Polsce.
– W ramach projektu stworzymy materiały promocyjne, które z jednej strony będą ujednolicone, a z drugiej strony będą w takiej formie, żeby łatwo można było przygotować zindywidualizowaną ofertę kongresową. Wiąże się to ze specyfiką rynku, jak i indywidualnymi potrzebami obecnych i potencjalnych Ambasadorów Kongresów Polskich. Efektem projektu ma być pozyskanie 20 międzynarodowych kongresów na 20-lecie SKKP – informuje Anna Jędrocha, prezes SKKP.
W dalszym ciągu stowarzyszenie będzie realizować projekty edukacyjne dla branży, a mianowicie Meetings Week Poland (w 2018 roku SKKP będzie koordynatorem wydarzenia), akademie planistów i organizatorów konferencji i kongresów czy miksery biznesowe. W planach SKKP jest też stworzenie i rozwój programu lojalnościowego zarówno dla członków, jak i klientów biznesowych.
Podczas Walnego Zebrania wybrano nowy zarząd, w którego składzie znalazły się tylko dwie osoby z poprzedniego składu zarządu, a mianowicie Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense) – prezes zarządu oraz Krystyna Gołąbek (Business Service Galop) – wiceprezes zarządu. Anna Jędrocha będzie odpowiadać za realizację zadania „Meet in Poland” oraz program lojalnościowy, natomiast Krystyna Gołąbek będzie odpowiadać za projekty edukacyjne. Do składu zarządu weszły jeszcze trzy osoby: Paula Fanderowska, która będzie pełnić funkcję wiceprezesa zarządu, Karolina Widawska – nowy sekretarz generalny SKKP oraz Grzegorz Słyszyk – członek zarządu.
Paula Fanderowska jest zastępcą dyrektora ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków w Krakowskim Biurze Festiwalowym, które jest operatorem Centrum. Przez lata związana z Biurem Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Miasta Krakowa, gdzie odpowiadała za kontakty ze strefą hiszpańskojęzyczną. W latach 2010-2014 Konsul RP w Caracas w Wenezueli. Po zakończeniu misji dyplomatycznej i wraz z rozpoczęciem działalności Centrum Kongresowego ICE Kraków nawiązała współpracę z KBF. Jest odpowiedzialna za nadzór i koordynację działań Centrum Kongresowego ICE Kraków. W SKKP będzie odpowiadać za Program Ambasadorów Kongresów Polskich.
Karolina Widawska, jako sekretarz generalny będzie reprezentować SKKP wobec innych organizacji, instytucji i administracji państwowej. Karolina Widawska pełni funkcję conference team managera w Business Service Galop w Katowicach. W 2016 roku w Kopenhadze, zdobyła jako jedna z pierwszych osób w Polsce certyfikat Healthcare Meetings Compliance Certificate – poświęcony znajomości przepisów, przejrzystości i zasadom współpracy z towarzystwami medycznymi i korporacjami farmaceutycznymi. W 2016 roku została wyróżniona nagrodą Odkrycie Roku MPI Poland Chapter, a podczas targów IMEX we Frankfurcie zwyciężyła światowy finał konkursu IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum University Challenge, tym samym zdobywając nagrodę „MPI Foundation Global Student Scholarship Award”. W ramach stypendium była jednym z 5 reprezentantów Polski podczas World Education Congress 2016 w Atlantic City.
W składzie zarządu SKKP znalazł się też Grzegorz Słyszyk, prezes zarządu Expo XXI Warszawa.
Skład Komisji Rewizyjnej wolą Walnego Zebrania został taki sam, jaki był w poprzedniej kadencji, a mianowicie: Tomasz Nowak, Olga Krzemińska-Zasadzka oraz Ewa Kossakowska.
Walne Zebranie postanowiło też o powołaniu Rady Programowej SKKP, realizację tego zadania powierzono Piotrowi Wilczkowi, który będzie pełnił funkcję przewodniczącego Rady. Do udziału w Radzie będą zapraszani przedstawiciele ważnych instytucji państwowych, samorządowych, naukowych, jak i przedsiębiorcy mający istotny wpływ na rozwój sektora przemysłu spotkań. Rada będzie wytyczać kierunki działania stowarzyszenia oraz opiniować realizowane projekty.
– Walne Zebranie przyjęło też uchwałę o nadaniu honorowego członkostwa dwóm zasłużonym dla SKKP osobom, które są pionierami polskiej turystyki biznesowej, inicjatorami stowarzyszenia, bez których nie bylibyśmy na takim etapie rozwoju, jak dzisiaj, a mianowicie byłym Prezesom SKKP – Irenie Sokołowskiej i Sławomirowi Wróblewskiemu – informuje prezes stowarzyszenia Anna Jędrocha.
Walne Zebranie SKKP odbyło się dnia 23 marca 2017, w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie.