Wojciech Liszka nagrodzony przez MPI w RISE Awards
Wojciech Liszka, prezes firmy Z-Factor, otrzymał tytuł Member of the Year RISE Awards organizowanym przez Meeting Professionals International. Za indywidualne dokonania w międzynarodowej branży spotkań Liszka odebrał statuetkę podczas MPI World Education Congress w Indianapolis.
Wojciech Liszka – wcześniej przez lata związany z marką hoteli Radisson Blu, a aktualnie CEO w założonej przez siebie firmie Z-Factor – został wyłoniony z grona 18 tysięcy członków społeczności MPI na całym świecie. Nagrodę Rise Award Member of the Year otrzymał jako pierwsza i jedyna jak dotąd osoba w Polsce i dopiero druga w Europie. – Zaangażowanie w budowanie struktur lokalnego oddziału MPI pozwoliło mi rozwijać kompetencje, które wyraźnie przełożyły się na zdolności potrzebne w budowie swojego biznesu. Wiele kontaktów nawiązanych w ramach organizacji pomogło mi wyprowadzić własną firmę na arenę międzynarodową – mówi Wojciech Liszka, który w strukturach MPI działa od 10 lat. – Wciąż trudno jest mi uwierzyć, że spośród 18 tysięcy osób prężnie działających po obu stronach oceanu, to właśnie na mnie padł wybór – dodaje.
The RISE (Recognizing Industry Success and Excellence) Awards to nagrody przyznawane przez Meeting Professionals International – globalną organizację zrzeszającą profesjonalistów przemysłu spotkań. W The RISE Awards nagradzane są osiągnięcia indywidualne, osiągnięcia społeczności i organizacji w ośmiu kategoriach – indywidualne: Young Professional Achievement, Meeting Industry Leadership oraz Member of the Year, społeczności: Educational Programming, Membership Achievement, Marketplace Excellence, Industry Advocacy oraz organizacji: Meetings Impact Award. Jurorzy poszukują liderów, którzy wykazują się aktywnością, innowacyjnością, mają wpływ ma światową branżę oraz ich działania mogą mieć globalny wymiar. Skład jurorski stanowią eksperci międzynarodowego rynku spotkań, członkowie MPI. Nagrody wręczane są podczas corocznego MPI World Education Congress, który w 2018 roku odbywa się w Indianapolis.
Laureaci nagród RISE, w kategoriach indywidualnych, dołączają do stowarzyszenia jako Honorees MPI czyli honorowi członkowie.
Wojciech Liszka, jak sam podkreśla, lubi wyzwania i ambitne projekty, które im bardziej są wymagające – tym lepiej. Całe swoje zawodowe życie poświęcił hotelarstwu i śmiało można powiedzieć, że zna tę branżę „jak własną kieszeń”. Karierę rozpoczął z rozmachem w największym kasynie na świecie – Foxwoods Resorts & Casino w Conncecticut, USA. W Polsce przez 11 lat związany był z marką hoteli Radisson Blu w Szczecinie, Warszawie i Krakowie. Zrezygnował ze stanowiska dyrektora Działu Sprzedaży i Marketingu krakowskiego Radisson Blu Hotel, by założyć własną firmę Z—Factor, optymalizującej działania hoteli, centrów konferencyjnych, biur podróży, ale również studiów kreatywnych. Poza doradztwem strategicznym i operacyjnym, Z—Factor specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych narzędzi takich jak: Demand Outlook (system benchmarkingu konferencyjnego online) czy program Test Call (system badania i podnoszenia efektywności sprzedaży). Wojciech Liszka jest jurorem w MP Power Awards, a jego firma audytorem obiektów nominowanych w części konkursu – MP Power Venue.
Wojciech Liszka od lat aktywnie angażuje się w działalność Meeting Professionals International oraz polskiego oddziału tej organizacji MPI Poland Chapter, której był współzałożycielem, a członkowie dwukrotnie powierzyli mu stanowisko prezesa. Jest też pomysłodawcą i inicjatorem Meetings Week Poland oraz Poland Business Run – charytatywnej imprezy sportowej, a obecnie największego w Polsce biegu sztafetowego.
Zaangażowanie Wojciecha Liszki w rozwój branży spotkań, jego skuteczność i profesjonalizm doceniono wieloma nagrodami m.in. tytułem „Osobowość Roku 2010” w kategorii Manager Obiektu w plebiscycie MICE Poland, odznaką „Za Zasługi dla Turystyki” nadaną przez ministra sportu i turystyki Adama Korola, Connect Assotiation zaliczyła Liszkę do grona czterdziestu liderów branży poniżej 40. roku życia – „Meeting Architects: 40 Under 40”.Radisson Blu Hotel Kraków, w czasie gdy Wojciech Liszka zarządzał marketingiem obiektu, został nagrodzony m.in. przez Business Traveller jako najlepszy hotel biznesowy w Polsce, a magazyn Forbes wyróżnił go jako laureata plebiscytu „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” za uzyskanie jako pierwszy hotel na świecie i pierwsza firma w Polsce certyfikatu BS8901.
Zaangażowany był również w projekt Poland Meetings Impact.
Wielkim sukcesem założonej i zarządzanej przez niego firmy Z-Factor jest wypracowanie narzędzia Demand Outlook. Projekt ten gromadzi szczegółowe dane na temat spotkań organizowanych w największych miastach Polski oraz w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie informacje na temat specyfiki spotkań zbierane są już w 15 krajach, co stanowi prawdopodobnie największą bazę danych na ten temat zebranych przez jeden podmiot. Daje to ogromny wachlarz możliwości w zakresie analizy i porównania zgromadzonych informacji oraz wykorzystywania ich w celu pozyskiwania biznesu przez hotele w każdym z tych krajów.
Prywatnie pasjonat i międzynarodowy sędzia koszykówki, zapalony biegacz i wieczny optymista. Ma swoje zdanie, siłę przebicia, chętnie dzieli się swoją wiedzą i pasją.