Allegro: zmiana nazwy i rebranding
Allegro Smart Communications zmienia się w Allegro Brand Experience Agency. Nowa nazwa i towarzyszący jej rebranding finalizuje proces zmian strategicznych w agencji, których podstawą była rozbudowa zespołów.
Dotyczyło to zespół zajmujących się client service, kreacją i komunikacją, w tym digitalem, social mediami i motion. Wzmocnienie kompetencji pozwoliło na poszerzenie oferowanego serwisu. Agencja dołączyła także do Baltic Event Industry Club, aby wymieniać się doświadczeniami i know-how ze specjalistami z 10 państw regionu.
– Wydarzenia live były zawsze kluczowe dla naszej działalności. Nasze doświadczenia wskazywały, że klienci najlepiej osiągają swoje cele, kiedy rozbudowujemy eventy o kompleksową obsługę łączącą komunikację i nowe technologie – mówi Anna Gogacz, general manager Allegro. – Wiemy, że aktywne przeżywanie daje więcej niż pasywna obserwacja. To doświadczenia trwale łączą marki z konsumentami i dają emocjonalne paliwo do budowania relacji, szczególnie, kiedy jest to mix działań offline & online. Brand experience to trend przyszłości, który dzieje się na naszych oczach, dlatego rozwijając agencję zmieniamy się, by jak najlepiej realizować takie projekty – podsumowuje Gogacz.
Zmiany strategiczne finalizuje rebranding zrealizowany wewnętrznie przez dział kreatywny agencji. Nowością jest wprowadzenie sygnetu, który może działać zamiennie z logotypem, tworzą go dwie nakładające się na siebie wielkie litery A – Allegro Agency. Taki zabieg kreatywny pozwala na sygnowanie projektów. Wykorzystanie logotypu będzie stosowane wymiennie z utworzonym z niego patternem.
– W nowej identyfikacji odwołujemy się do naszej przeszłości i 27-letniej działalności. Wykorzystujemy pięciolinię jako podkreślenie naszej muzycznej nazwy i początków Allegro jako agencji artystycznej. Współcześnie pięciolinia stanowi dla nas akapity do uporządkowanego wyrażania naszego twórczego podejścia i wirtuozerii w tworzeniu projektów brand experience – wyjaśnia Martyna Ochojska, art director agencji. – Opieramy się na kolorach czerwonym i niebieskim. Pozostawiliśmy czerwień, bo jesteśmy dumni ze swoich korzeni, a czerwień była z nami od 1992 roku, tylko delikatnie ją odświeżyliśmy. Niebieski dodaliśmy jako ostry kontrast, aby jeszcze bardziej podkreślić swoją niezależność, ale też nowy, świeży powiew, bo wewnętrznie cały czas się zmieniamy i udoskonalamy - uzupełnia Ochojska.