SBE o otoczeniu prawnym eventu

Umowy o współpracy oraz kwestie etyczne w branży eventowej były głównymi tematami piątej debaty SBE zatytułowanej „Otoczenie prawne eventu”.

Podczas debaty dyskutowano m.in. o zasadach przygotowywania umów i kluczowych zapisach mających na celu chronienie wszystkich stron kontraktu, kwestiach płatności i innych obszarach istotnych we współpracy na linii klient – agencja w branży eventowej, a także etyce branżowej, w tym prawach do tworzonych przez agencje eventowe konceptów kreatywnych. Debatę poprowadził dziennikarz MICE Poland Michał Kalarus, w wzięli niej udział: Marta Walędziak-Skowrońska, radca prawny w firmie LexCare, Renata Razmuk, key account manager w Renault Polska, Magdalena Kozicka, senior project manager i członek zarządu Mea Group, Maksymilian Murawski, dyrektor rozwoju Expo Arena Ostróda, Wojciech Zbroja, prezes Rent Design.
Podczas debaty poruszono kilka głównych wątków prawnych związanych z organizacją eventów. Wśród nich na pierwszy plan wysunął się temat branżowej etyki, a w szczególności kwestii ochrony praw do koncepcji kreatywnych przedstawianych klientom w procesach przetargowych. Uczestnicy debaty, którzy zgodnie stwierdzili, że nieetyczne praktyki, takie jak wykorzystywanie autorskich konceptów w przypadku odrzucenia agencji w przetargu, czy realizacja cudzych konceptów przez inne podmioty obecne na rynku, są stosunkowo często spotykane. – Scenariusz musi być chroniony. W przetargach warto więc zastrzec prawa autorskie odnoszące się do koncepcji kreatywnej – powiedziała Marta Walędziak-Skowrońska. – Rozwiązaniem może być także podpisanie tzw. klauzuli poufności.

 


 

Uczestnicy dyskusji zgodnie potwierdzili, że sytuacja ta jest trudna i wymaga uregulowań prawnych, szczególnie w obliczu faktu, że w obecnej chwili agencjom pozostaje droga sądowa, na którą decydują się rzadko w obawie przed utratą klientów. Paneliści poruszyli także temat podpisywania umów i wprowadzania do nich zapisów chroniących wszystkie strony kontraktu. Rozmówcy zwracali uwagę na konieczną dbałość o doprecyzowywanie podziału obowiązków i zakresu odpowiedzialności pomiędzy kontrahentami, kwestii terminów, płatności, czy odpowiedzialności za szkody podczas realizowanych eventów, a także kar umownych, czy ustaleń pomiędzy stronami w przypadku odwołania wydarzenia z przyczyn niezależnych, spowodowanych okolicznościami zewnętrznymi. Przede wszystkim jednak zwrócono uwagę, że w polskich realiach, w których agencje i zleceniodawcy niejednokrotnie współpracują ze sobą, nie dochowując obowiązku podpisania umowy przed realizacją eventu, jest to element konieczny, chroniący interesy obu stron.
Debata odbyła się 18 czerwca 2015 r. w Centrum Eventowym Space Warszawie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl