Manifest „Marki Polska” można wesprzeć online. Inicjatywa na rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie

Przedsiębiorcy, obywatele i organizacje mogą wirtualnie poprzeć Manifest „Marki Polska”, który zachęca inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego.
30 czerwca podczas Forum Brandingu, które odbyło się na Stadionie Narodowym w Warszawie, kilkanaście organizacji biznesowych i marketingowych podpisało Manifest „Marki Polska”. Organizatorzy przedsięwzięcia za pomocą Manifestu apelują o to, by rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP poświęcili więcej uwagi marce Polska. Obecnie każdy może wirtualnie podpisać się pod manifestem, który zachęca do stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego.
– Od 25 lat Polska nie jest w stanie wypracować pomysłu na narodowy branding. Traci na tym państwo, przedsiębiorstwa i Polacy, bo silna marka zwiększa rozpoznawalność i reputację kraju na świecie, wzmacnia atrakcyjność polskich produktów w kraju i za granicą, przyciąga turystów i inwestorów, a w efekcie zwiększa miejsca pracy. Nie tylko przedstawicielom organizacji biznesowych i marketingowych zależy na poprawie wizerunku Polski. Dlatego stworzyliśmy stronę internetową, za pomocą której każdy może poprzeć Manifest Marki Polska – mówi Paweł Rabiej, partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz Thinktank.
– Od 25 lat polska gospodarka rośnie w siłę. Za naszą obecną pozycją gospodarczą – 23. miejsce
w świecie, nie idzie renoma marki kraju, która jest sklasyfikowana na 45. miejscu w rankingu Future Brands. Tymczasem silna marka kraju wzmacnia postrzeganie rodzimych produktów i usług, zwiększa potencjał gospodarczy, tworzy nowe miejsca pracy, rozwija dumę i zadowolenie obywateli – mówi Paweł Tyszkiewicz, prezes fundacji „Marka dla Polski”, sygnatariusza manifestu.
Manifest Marki Polska można podpisać pod adresem http://forumbrandingu.pl/#manifest. Wystarczy podać swoje imię i nazwisko, adres mailowy, a następnie poprzeć przedsięwzięcie.
Manifest Marki Polska został ogłoszony podczas Forum Brandingu zorganizowanego przez ośrodek Thinktank. Wydarzenie poświęcone było nowoczesnemu podejściu do budowania marek. Liderzy firm, eksperci od marketingu i zarządzania marką podsumowali ćwierć wieku brandingu w Polsce. Poruszyli także kwestie w trendach, które zdeterminują tworzenie silnych marek w przyszłości. Uczestnicy forum rozmawiali również o tym, co łączy marki, które zyskały największe zaufanie klientów.