Osiem zasad, które stosuje skuteczny event manager według Neptunusa
Branża eventowa rozwija się dynamicznie z roku na rok. Oznacza to także, że rośnie zapotrzebowanie na event managerów, a praca ta nie należy do najłatwiejszych ze względu na dużą dynamikę zmian i nieprzewidywalność. Z drugiej strony jej różnorodność sprawia, że jest atrakcyjna i interesująca. Neptunus, dostawca budowli tymczasowych, przedstawia infografikę, w której proponuje osiem zasad skutecznych event managerów.
– Efektywna komunikacja to 80 proc. sukcesu. Skuteczny event manager sprawnie komunikuje się ze współpracownikami, dostawcami, ekspertami oraz innymi osobami zaangażowanymi w organizację eventu. Na początku warto też zadbać o szczegółowy plan, zebranie odpowiednich informacji oraz poznanie norm prawnych dotyczących charakteru organizowanego eventu, miejsca i uczestników. Bardzo pomocne jest przygotowanie listy wymaganych pozwoleń i innych dokumentów przed przejściem do etapu planowania wydarzenia. Warto też sprawdzić, czy dostawcy, z którymi współpracujemy, przestrzegają odpowiednich norm prawnych oraz wymagań europejskich, takich jak standardy EN 13782 – komentuje Dorrie Eilers, Dyrektor w firmie Neptunus.
8 punktów, które stosuje skuteczny event banager
1. dba o efektywną KOMUNIKACJĘ
- wyznacz kanały przepływu informacji na samym początku
- upewnij się, że zespół jest odpowiednio poinformowany
- deleguj zadania w sposób prosty i zrozumiały
2. ma MASTER PLAN
- wyznacz cel
- przygotuj wykres Gantta
- określ budżet
3. zna MIEJSCE WYDARZENIA jak własną kieszeń
- odwiedź miejsce wydarzenia osobiście
- zwróć uwagę na dojazd/klimatyzację/ogrzewanie
- zbierz opinie na temat miejsca
4. wie, z kim WSPÓŁPRACOWAĆ
- wybieraj dostawców, którzy przestrzegają krajowych i europejskich wymagań
- stawiaj na sprawdzone rozwiązania
- upewnij się, że dostawca wie, co zrobić w wypadku zmiany pogody
5. otacza się EKSPERTAMI
- poznaj ekspertów
- podejmuj sam ostateczną decyzje na podstawie zgromadzonych informacji
- korzystaj z ich wiedzy i doświadczenia
6. działa zgodnie z PRAWEM
- przygotuj listę wymaganych pozwoleń
- dowiedz się, ile potrwa ich zdobycie
- zacznij działać wcześniej, niż zamierzałeś
7. wyciąga WNIOSKI
- zorganizuj spotkanie podsumowujące wydarzenie
- podziel się obserwacjami z całym zespołem
- wyciągnijcie wnioski na przyszłość
8. wie, na czym NIE OSZCZĘDZAĆ
- nie podejmuj pochopnych decyzji
- zwróć uwagę na to, czy oferta zawiera wszystko
- dbaj o jakość
O firmie Neptunus
Neptunus jest międzynarodową firmą specjalizującą się w dostarczaniu hal tymczasowych na potrzeby branży eventowej oraz demontowalnych budowli. Obiekty Neptunusa były dotychczas wykorzystywane podczas wydarzeń takich jak: Konferencja Narodów Zjednoczonych COP19/CMP9, Euro 2012, targi Inter Cars czy turniej tenisowy Wimbledon. Neptunus został także oficjalnie uznany dostawcą obiektów na Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Londynie 2012. Firma ma oddział we Wrocławiu, w którym znajduje się biuro handlowe oraz dział produkcji. Neptunus jest zdobywcą złotej nagrody w konkursie ISEM w kategorii Obiekty Eventowe 2013.