Inauguracja Conncections Meetings
W Portugalii odbyło się spotkanie inaugurujące cykl Connections Meetings organizowany według modelu Meeting Designu i Human to Human (H2H). Wzięło w nim udział sześćdziesięcioro reprezentantów różnych sektorów branży.
Dzięki tej formule każdy z uczestników mógł wybrać formę, w jakiej chciał przeprowadzić rozmowy z partnerami biznesowymi. W wydarzeniu, które odbyło sie w dniach 9 – 12 grudnia 2015r. w Portugalii uczestniczyły trzy osoby z Polski.
Tegoroczne Connections Meetings w Portugalii odbyło się w dwóch destynacjach. Rozpoczęło się w Lizbonie (DoubleTree by Hilton Fontana Park), a zakończyło w Quinta Do Lago (Conrad Algarve). Uczestniczy mieli okazję poznać możliwości obu tych miejsc. Podróż z Lizbony do Algrave odbyła się pociągiem w wynajętym wagonie, a podczas podróży Mike van der Vijver prowadził warsztaty szkoleniowe dotyczące Meeting Designu. Każdy uczestnik otrzymał wydrukowaną, spersonalizowaną agendę spotkania, a wszystkie zdobyte dane kontaktowe uczestników przechowywane były w elektronicznych identyfikatorach Meetabout.
Przedstawiciele z Polski, Anna Górska, business development director w Expo XXI Warszawa i prezes Oddziału Europy Centralnej ICCA, który wspierał wydarzenia, prof. nzw. dr hab. inż. Dorota Chwieduk wicedyrektor Instytutu Techniki Cieplnej Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa z Politechniki Warszawskiej, i Beata Kapcewicz, partner w Momentum Trainers, mieli okazje przekonać się, jak taka formuła się sprawdza. – Teraz już tylko w taki sposób chciałabym poznawać potencjalnych klientów, nie na targach, gdzie jesteśmy zabiegani, ale podczas eventów wyjątkowych, gdzie w kameralnej atmosferze mamy czas na szersze zrozumienie własnych potrzeb i znalezienie platformy do współpracy – mówi Anna Górska. – Ja na pewno zapamiętam to spotkanie.
Czym Connections Meetings różnią się od innych, podobnych spotkań w branży? Organizatorzy podkreślają, że przede wszystkim oferowaniem różnego rodzaju wyboru formy, w jakiej uczestnik chce przeprowadzić rozmowę biznesową ze swoim partnerem. Może się ona odbyć w sali konferencyjnej, przy stole twarzą w twarz lub, tak jak w przypadku eventu w Portugalii, podczas wspólnej podróży pociągiem, podczas przejażdżki rowerami, wspólnego tworzenia biżuterii korkowej, malowania graffiti czy spaceru i „bird watchingu”. Spotkania takie trwają nie krócej niż 40 minut. Wszystko to – zdaniem organizatorów – daje możliwość dobrego poznania partnera, tego czym się zajmuje i znalezienia wspólnych biznesowych powiązań. Wszystko zgodnie z zasadą, która mówi, że bez emocji oraz wspólnego tworzenia, niczego nowego się nie nauczymy i nic nie zapamiętamy.
– Najbardziej w programie doceniam to, że uczestnicy mieli sesje networkingowe jeden na jeden, które pozwoliły zbudować prawdziwe relacje i poznać dogłębnie wzajemne potrzeby – mówi Beata Kapcewicz z Momentum Trainers. To co zapamiętam, to fakt, że każde takie spotkanie miało swoją aranżacje, w ramach których uczestniczyło się we wspólnym doświadczeniu, które powodowało, że pojawiały się zupełnie inne przestrzenie do dyskusji i wymiany poglądów.
Podczas prawie trzech dni w Portugalii spotkało się 60 osób, przedstawicieli organizacji turystycznych, convention bureaux i sieci hotelowych oraz profesjonalni organizatorzy spotkań z korporacji i stowarzyszeń. – Jest to kolejna generacja spotkan B2B w przemyśle spotkań. Cały program program polega na networkingu i edukacji. Zaprojektowane 1:1 doswiadczenia tworzą silne więzi emocjonalne między uczestnikami. Poprzez sesje edukacyjne, posiłki oraz dowiedczenia indywidualne i grupowe każdy będzie mógł nawiązać kontakt z odpowiednimi potencjalnymi partnerami biznesowymi – mówi David Benitez, organizator wydarzenia.
Event Connections Meetings zaprojektowany został przez Mike`a van der Vijvera, eksperta z 25-letnim doświadczeniem w branży spotkań, propagatora Meeting Designu oraz współautora książki Into the heart of meetings.
Kolejne Connections Meetings odbędzie się w dniach 29 maja – 1 czerwca w Maladze w Hiszpanii.