Wkrótce kolejna edycja Incoming Poland Gdańsk & Pomorskie region

Trzecia edycja workshopu turystyki przyjazdowej Incoming Poland Gdańsk & Pomorskie region odbędzie się w Gdańsku w dniach 25 – 26 października, w gdańskim Amber Expo.
Jak informują organizatorzy, rozbudowana formuła workshopu to nie tylko okazja do rozmów ale sprzyjająca przestrzeń dla zawierania trwałych i efektywnych partnerstw biznesowych, a dla regionu skuteczny sposób komercjalizacji oferty przyjazdowej. – Potrzeba kojarzenia dedykowanych spotkań jest ogromna, a regionalna organizacja turystyczną jest idealną platformą pozwalającą wypracować sprawne mechanizmy współpracy pomiędzy rodzimą branżą, a zagranicznymi tour operatorami – wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzający Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Zatem naszą ambicją stało się wykreowanie wydarzenia, jakich w Polsce jest niewiele. Doświadczenia z ubiegłych lat pozwalają nam udoskonalać formułę i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb i preferencji branży – dodaje K. Hartenberger-Pater.
Pierwszy dzień to tradycyjnie czas na indywidualne rozmowy stolikowe wg wcześniej przygotowanych agend spotkań. Dzień drugi to tematyczne wizyty studyjne w regionie pomorskim pozwalające zaproszonym gościom na poznanie oferty turystycznej oraz zaprezentowanie destynacji pod kątem przygotowania do obsługi gości zagranicznych. Spotkania te będą też okazją do networkingu i kontynuacji rozmów zapoczątkowanych w trakcie spotkań B2B.
Program merytoryczny wydarzenia przygotowuje Gdańska Organizacja Turystyczna, która zaplanowała warsztaty z zakresu budowania wizerunku polskich regionów oraz wyzwań w zarządzaniu sektorem turystycznym i hotelarskim. – INcoming Poland to doskonała okazja, aby przekonać się o sile marketingu w służbie turystyki. Wymienić się doświadczeniami i poznać opinie ekspertów. Wszystko z myślą o wzorcowej obsłudze turystów, a jest to tym ważniejsze, że badania pokazują jasno – koniunktura nam sprzyja – mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Łącznie organizatorzy spodziewają się około 40 hosted buyers. Dominować będą kontrahenci ze strategicznych dla regionu pomorskiego rynków: Skandynawii, Wielkiej Brytanii czy Niemiec, jednak każdego roku zapraszane są również nowe perspektywiczne rynki. Dlatego tegoroczna edycja poszerzona jest o kontrahentów z Izraela oraz Chin i Hongkongu. – Dywersyfikujemy rynki, ale i profil uczestników. Zależy nam, aby zaprosić jak najbardziej reprezentatywnych partnerów z różnych dziedzin, które wpisują się w strategię marketingową regionu. Szczególny nacisk kładziemy zatem na zaproszenie tour operatorów specjalizujących się w turystyce zdrowotnej, golfowej czy kulturowej – dodaje K. Hartenberger-Pater. Jest to dla nas duże wyzwanie, niemniej jednak takie podejście determinuje rynek usług i podejście konsumentów.
Pomimo, że spotkanie dedykowane jest pomorskiej branży turystycznej, organizatorzy przewidują udział partnerów również spoza regionu. Obowiązuje jednak selektywny dobór uczestników spotkania w oparciu o zgłaszane preferencje zarówno ze strony polskiej, jak i zagranicznej.