Agencja Allegro laureatem Effie
Kampania społeczna „Bez PITU PITU”, zrealizowana przez Agencję Allegro zdobyła brązową statuetkę Effie w kategorii edukacja społeczna i CSR. Projekt był przeprowadzony na zlecenie Urzędu Miasta st. Warszawy.
Kampania społeczna „Bez PITU PITU” polegała na zachęceniu mieszkańców Warszawy do odprowadzenia podatku dochodowego PIT w stolicy. Jej celem było również uświadomienie, jak ważne dla rozwoju miasta są fundusze pochodzące z podatku dochodowego PIT, co bezpośrednio przekłada się na komfort życia mieszkańców miasta.
Kampania została oparta o dwuznaczne hasło, a jej teaser zaplanowano w dniu prima aprilis, aby poinformować warszawiaków o nietypowych zmianach dotyczących funkcjonowania stolicy. Dzięki kontrowersyjnym komunikatom Urzędu Miasta oraz późniejszemu wyjaśnieniu żartu poprzez reveal, mieszkańcy Warszawy dowiedzieli się, jak istotne jest płacenie PIT w tym mieście. „Bez PITU PITU”, czyli bez płacenia PITU, Warszawa nie mogłaby funkcjonować tak sprawnie, jak dotychczas.
Kampania trwała 1 miesiąc i obejmowała reklamy w komunikacji miejskiej, klubach fitness i stołecznej prasie, wsparte komunikacją w kanele online (w tym social media) oraz działaniami PR.
Jej efekty to wzrost liczby nowych podatników o 21 tys. osób oraz dodatkowe wpływy do budżetu miasta w wysokości prawie 75 mln zł.
– Rozszarzenie kompetencji agencji eventowej o wszechstronny dział komunikacji to odpowiedź na zmieniający się rynek i rosnące oczekiwania klientów. W gronie tegorocznych laureatów Effie Awards jesteśmy jedyną agencją eventową, dodatkowo niezwiązaną z międzynarodową siecią reklamową. Cieszymy się, że branża i jury doceniło tę kampanię i potencjał drzemiący w kompetencjach agencji. Dziękujemy także naszemu klientowi, że moglibyśmy mu pomóc w osiągnięciu rekordowych wyników – mówi Anna Gogacz, general manager agencji Allegro.