Udane „Nowe trendy w turystyce”
Blisko 600 uczestników, kilkunastu wystawców oraz eksperci rozmawiali o marketingu, mediach społecznościowych współpracy i trendach w turystyce. Organizatorem wydarzenia „Nowe trendy w turystyce” jest Gdańska Organizacja Turystyczna i Gdańsk Convention Bureau. Ósma edycja spotkania odbyła się w Europejskim Centrum Solidarności.
Zasadnicza część konferencji rozpoczęła się od projekcji filmu promującego Gdańsk, nakręconego specjalnie na tę okazję. Spotkanie prowadził i moderował Jarosław Kuźniar. Po powitaniu uczestników przez prezesa GOT/GCB Łukasza Wysockiego i zastępcę prezydenta gdańska Aleksandrę Dulkiewicz, rozpoczęły się panele z udziałem ekspertów. Tematyka wystąpień oraz paneli dotyczyła marketingu, mediów społecznościowych, narzędzi komunikacji oraz nowy trendów w biznesie turystycznym.
Prelekcjom i dyskusjom, które odbywały się na głównej scenie, towarzyszyły warsztaty w małych grupach oraz – na scenie nowości – prezentacje wystawców.
Pomiędzy panelami na scenie głównej, swoje krótkie wystąpienia mieli także finaliści konkursu Tourism Trends Awards, których prezentacje i produkty były na bieżąco oceniane przez pięcioosobowe jury. Zwycięzców ogłoszono oficjalnie podczas wieczornego bankietu.
Tegoroczna edycja NTT była wyjątkowa także z tego powodu, że przypadała w roku 15-lecia Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Z tej okazji organizatorzy przygotowali specjalny pokaz artystyczny na scenie głównej, a najbardziej zasłużonych dla działalności GOT, uhonorowano upominkami. – Jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i już teraz zapraszamy na kolejną edycję – podsumował spotkanie Łukasz Wysocki.
W trakcie konferencji uczestniczy korzystali z karty turysty, a dzięki zastosowaniu aplikacji mogli się szybko zarejestrować otrzymać „welcome pack” i na bieżąco informacje dotyczące wydarzenia.
Dzień po konferencji organizatorzy zaplanowali study tour.
Rozstrzygnięcie konkursu Tourism Trends Awards
Zwycięzcami konkursu Tourism Trends Awards zostali:
- w kategorii Debiut Roku: Fundacja „Ruszaj w Drogę”
- w kategorii IT dla Turystki: QB Mobile
- w kategorii Nowa Oferta Turystyczna: Kazimierz-tour.pl – Eko-busiki Kazimierz Dolny
- w kategorii Kampania Produktu Turystycznego: Kapitan Parawan z Darłowa
- nagroda publiczności: Kapitan Parawan
Podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce, każdy uczestnik ostatniego etapu TTA (w którym w każdej z czterech kategorii znalazły się trzy projekty) zaprezentował 3-minutowy pokaz swojego produktu. Wystąpienia i ofertę na bieżąco oceniało jury w składzie: Jacek Rozenek (aktor, trener biznesu) Łukasz Wysocki (Gdańska Organizacja Turystyczna / Gdańsk Convention Bureau), Jacek Kotarbiński (autor „Sztuki Rynkologii”, Kotarbinski.com), Sylwia Banaszewska (MeetingPlanner.pl) i Sebastian Grabowski (OrangeFab).
Konferencja „Nowe Trendy w Turystyce” odbyła się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdański, 31 marca. Kolejna edycja będzie miała miejsce 6 kwietnia 2018 roku.
MeetingPlanner.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.