Nagrody w konkursie KTR wręczone

17 złotych, 55 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych konkursie kreatywnym KTR 2017. Agencją Roku zostało Saatchi&Saatchi IS, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Allegro. W kategorii PR&Event, w podkategoriach eventowych nie było złota.


Podczas uroczystej Gali Konkursu KTR, w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14).  W tegorocznej edycji konkursu KTR, spośród 1210 zgłoszeń nominacje otrzymało 311 projektów, a przyznano tylko 157 nagród. Projekty oceniało 111-osobowe jury pod przewodnictwem Luciany Cani, senior vice president i executive creative director w agencji Lapiz.
Systematycznie z roku na rok przybywa zgłoszeń prac do KTR. W tym roku otrzymaliśmy rekordową liczbę (1210), która niekoniecznie przełożyła się na jakość, czyli na liczbę nominacji i nagród, gdyż nagrodziliśmy tylko 13 proc. zgłoszonych prac. Surowe składy jurorskie? Być może… ale może wyczekiwany przełom w branży jeszcze nie nastąpił. Oczekujemy od siebie więcej, niż jesteśmy w stanie spełnić? -  powiedział podczas Gali wręczenia nagród Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.


W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix, a także nowo wprowadzonej nagrody: Biały KTR – Grand Prix za kampanię społeczną.
Przy ocenie Grand Prix członkowie zarządu KTR wraz z przewodniczącymi wszystkich kategorii konkursowych byli zgodni. Pomimo wielu dobrych prac nie było takich, które zasługiwały na te wyróżnienia, również pomimo szczerych chęci przyznania po raz pierwszy „Białego KTR-u” za kampanię społeczną – dodał Bogdanowicz.
Pdobnie było w kategorii PR&Event, podkategoriach: Best Experience Event B2B Event, B2C Event.
Srebro w podkategorii Best Experience Event otrzymał projekt Ballantine’s Heartbeats (Mullenlowe Warsaw dla Wyborowa Pernod Ricard Polska). Dwa brązowe wyróżnienia trafiły do projektów H&M Kultura Fizyczna (zrealizowanego dla H&M przez VML Poland i The Production) oraz The Live Fish Pack (Young & Rubicam Poland dla MILA). Nominowane w tej podkategorii były Pepsi Ticket Hunt (Deloitte Digital i Ewesa dla PepsiCo) oraz „Video Game Show - Wiedźmin 3: Dziki Gon” podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie (projekt własny Krakowskiego Biura Festiwalowego).
W PR&Event B2B Event brąz zdobył projekt Starcie Szlifierzy - spotkanie zawodowców z marką 3M, zrealizowany przez Havas PR dla 3M. Nominacje w tej potkategorii otrzymały projekty Grand Prix3 2017 – Coroczne Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Cars (Walk dla Mercedes-Benz Polska), Premiera Nowego Świata Ubezpieczeń – iHestia (Walk dla Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia) oraz Wielkie otwarcie fabryki Volkswagen we Wrześni (zrealizowany przez VMR dla Volkswagen Poznań).
W podkategorii B2C Event srebro zdobył projekt H&M Kultura Fizyczna, zrealizowany dla H&M przez VML Poland i The Production. Nominację otrzymało H&M Królestwo zrealizowane dla H&M przez endorfina events we współpracy z VML Poland.

Agencją Roku zostało Saatchi&Saatchi IS. Reklamodawcą roku ogłoszono Allegro, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Lunapark motion arts collective  – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2017: 1 Saatchi & Saatchi IS (54,5), 2 – 180heartbeats + JUNG V. MATT (38,25), 3 – Walk (24,5), 4 – Grey Group (21,5), 5 – Bardzo (20,25).
Podobnie jak w poprzednich latach członkowie Klubu Twórców Reklamy w głosowaniu online oceniali prace zgłoszone w kategorii Kampania, przyznając nagrodę KTR. W tym roku nagrodzona została kampania „Powiem ci, co zrobisz” przygotowana przez agencję Kampania180heartbeats + Jung V. MATT dla Aleo (ING Bank).
Podczas gali KTR wręczono również nagrody specjalne Best of Facebook @ KTR 2017 kampaniom: „Lidl w social media” (VML dla Lidl), „Pastempomat” (Saatchi&Saatchi IS dla Dawida Podsiadło), „Make it #handible” (DDB&tribal dla Huawei) oraz „Powiem ci, co zrobisz” (180heartbeats + JUNG v. MATT dla Aleo).
Podczas Gali zostały wręczone również wyróżnienia w konkursie  Younc Creatives Cannes.
 

Organizatorami konkursu i finałowej gali są Klub Twórców Reklamy (KTR) i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Finałowa gala KTR odbyła się 26 maja, w Teatrze Polskim w Warszawie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl