Olga Krzemińska-Zasadzka i Anna Nowakowska: To było piękne 10 lat, czas na przekazanie sterów w SBE

Kadencja trzeciego zarządu SBE dobiega końca w grudniu tego roku. Olga Krzemińska-Zasadzka (wiceprezes zarządu) oraz Anna Nowakowska (członek zarządu ds. edukacji) funkcje w zarządzie pełnią od początku istnienia SBE. Obie zdecydowały o niekandydowaniu do kolejnego zarządu.
– Po raz pierwszy spotkałyśmy się ponad 10 lat temu online. Na jednym z portali społecznościowych aktywnie zaczęłyśmy uczestniczyć w licznych dyskusjach na wszelkie tematy branżowe, zaczynając od poszukiwania ciekawych atrakcji na eventy, poprzez wymianę doświadczeń oraz wiedzy i wreszcie poruszając problemy i bolączki branżowe. Na łamach grupy poruszaliśmy wiele tematów, tam każdy sobie pomagał, wzajemnie inspirował, wspierał. Poczuliśmy, że spotkania z sieci należy przenieść do realu i zacząć wspólnie działać na rzecz rozwoju polskiej branży eventowej. Wszystkim nam przyświecał jeden cel – profesjonalna branża eventowa. – wspomina Olga Krzemińska-Zasadzka wiceprezes SBE, managing director agencji Power. – Tak powstało Stowarzyszenie Branży Eventowej, którego obie byłyśmy współinicjatorkami oraz członkami założycielami. Dziś, po 10 latach społecznej działalności na rzecz branży, rozwinięciu kilku kluczowych branżowych projektów czas przekazać stery. Przekazujemy SBE silne, rozwinięte i profesjonalne, a co najważniejsze dla nas, zjednoczone. Dziś wiemy, że wszyscy w SBE mówimy jednym głosem, głosem profesjonalnej branży eventowej – zaznacza Anna Nowakowska, członek zarządu SBE ds. edukacji. Wybory do zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej odbędą się 11 grudnia 2017 roku podczas zgromadzenia członków organizacji.
Olga Krzemińska-Zasadzka i Anna Nowakowska w stowarzyszeniu były od początku. Jak podsumowują, na rzecz organizacji i branży eventowej w Polsce przepracowały kilka tysięcy godzin, współpracowały z kilkuset firmami i agencjami, przedstawicielami lokalizacji i podwykonawcami. Pracowały przy około 60 wydarzeniach na rzecz członków, studentów, prowadziły spotkania branżowe, uczestniczyły w licznych konsultacjach branżowych na szczeblach państwowych. Osobiście wdrażały pracowników biura. Obie bardzo angażowały się we wszystkie projekty w stowarzyszeniu, były inicjatorkami otwarcia Studium Event Management, dopinały cztery edycje konferencji Event Biznes, zarówno ze strony organizacyjnej, jak również merytorycznej, biorąc udział w pracach rady programowej (Olga Krzemińska-Zasadzka jako członek rady programowej i Anna Nowakowska jako członek rady oraz dyrektor programowa konferencji). Z ramienia SBE współtworzyły projekt Meetings Week Poland od początku jego powstania, współpracowały z mediami, kolejnymi zarządami oraz zarządami innych organizacji, m.in. dołączając do projektu „Dobry Przetarg”. Obie też zasiadają w Radzie Etyki SBE i współtworzyły Kodeks Dobrych Praktyk. Dziś zgodnie stwierdzają, że nadszedł czas na to, by przekazać stery w organizacji. – Przekazujemy SBE mocne, energiczne oraz stabilne z wiodącymi na rynku projektami jak Studium Event Management, Konferencja Event Biznes, Meetings Week oraz Elfy – świąteczne spotkanie branży eventowej. – mówi Anna Nowakowska. – Nie odchodzimy też z jego struktur, dalej będziemy wspierać organizację oraz czynnie uczestniczyć w jej działalności jako członkowie SBE – dodaje Olga Krzemińska-Zasadzka
Na pytanie dlaczego podjęły taką decyzję, odpowiadają: – To był czas wytężonej działalności, ogromna doświadczenie, ogromna ilość wiedzy i poznanych osób zarówno w Polsce, jak i za granicą. W ciągu tych 10 lat wiele się w SBE zmieniło. Początkowo SBE zrzeszało wszystkie firmy, które chciały dołączyć. Z biegiem czasu okazało się, że aby budować profesjonalną organizację trzeba dokonać zmian. Polityka przyjmowania członków zmieniła się po trzech latach. SBE zaczęło przyjmować firmy, które są już na rynku co najmniej kilka lat i spełniają określone warunki. Obecnie, aby dołączyć do stowarzyszenia kandydaci muszą spełnić pięć z ośmiu warunków. Stowarzyszenie Branży Eventowej to wspaniali ludzie, niesamowite firmy. Jesteśmy dumne, że w szeregach SBE jest tak wiele wyjątkowych osób. Najbliższy czas to dla nas swego rodzaju urlop. Urlop od działalności w zarządzie, urlop od pracy na drugi etat, który wielokrotnie stawał się pierwszym, urlop od tak aktywnej działalności probranżowej. Nie znikamy jednak z rynku. Przed każdą z nas nowe zawodowe i osobiste projekty. Nie zabraknie też aktywności branżowych. W życiu i dalszym rozwoju SBE będziemy uczestniczyły zawsze, gdyż traktujemy je jako nasze dziecko, obserwowałyśmy, jak się w bólach rodzi, stawia pierwsze kroki, robi pierwsze upadki ale też szybko podnosi się z kolan i z ogromną energią idzie dalej, odnosząc wiele sukcesów. Jesteśmy też przekonane że zostawiamy SBE w dobrych rękach a nowy zarząd będzie kontynuował naszą działalność i rozpoczęte projekty. Nie mówimy też nie działalności na podobnych stanowiskach w przyszłości. Mówimy, że czas przekazać innym pałeczkę, by także mieli możliwość ulepszania rynku oraz rozwoju stowarzyszenia. Deklarujemy jednak, że nadal będziemy współtworzyły wybrane projekty w SBE oraz wspierały nowy zarząd jak również aktywnie uczestniczyły w działalności Stowarzyszenia w tym spotkaniach członkowskich i nowych projektach – podsumowują Olga Krzemińska-Zasadzka i Anna Nowakowska.
Pdsumowując dzisieć lat pracy w SBE, Olga Krzemińska-Zasadzka i Anna Nowakowska dziękuję osobom, które współtworzyły organizację i działały lub cały czas działają na jej rzecz: Monice Krusiewicz, która byłą jedną z inicjatorek założenia SBE, Andrzejowi Bagniukowi, pierwszemu prezesowi SBE, Adamowi Zagajewskiemu, wiceprezesowi, który zainicjował projekt Event Biznes, Sewerynowi Jakubcowi, członkowi zarządu, który razem z Anną Nowakowską rozpoczął pracę przy tworzeniu programu Studium Event Management, oraz drugiemu zarządowi pod przewodnictwem Marty Dunin-Michałowskiej, drugiej prezes SBE, Robertowi Pływaczowi, członkowi zarządu, a także Żanecie Berus, członkini zarządu SBE, oraz wspierającej drugi zarząd przez ostanie pół roku Renacie Razmuk, pracownikom i współpracownikom SBE za zaangażowanie i wsparcie: Paulinie Dmitruk, Magdzie Jabłońskiej, Przemkowi Kaczmarskiemu, Dorocie Zdanowskiej, Katarzynie Pudłowskiej, Katarzynie Szymańskiej, Dagmarze Chmielewskiej, Martynie Uniewskiej, Elizie Czyżewskiej oraz Ewie Bukrewicz.
Wybory do zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej odbędą się 11 grudnia 2017 roku. Tego dnia odbędzie się też siódma edycja charytatywnej akcji SBE – Elfy 2017, którą w tym roku SBE współtworzy wraz z Klubem Agencji Eventowych.
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) – zrzesza agencje eventowe, podwykonawców eventów oraz lokalizacje. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń poprzez działania edukacyjne oraz pro-biznesowe zmierzające do budowania nowej jakości wsparcia dla polskiej branży eventowej. Jest inicjatorem oraz współtwórcą Studium Podyplomowego Event Management przy Wydziale Zarządzania UW. Dąży do wypracowania wspólnych dla całej branży standardów działania z klientami i kontrahentami, do umacniania pozycji event marketingu wśród najbardziej docenianych narzędzi marketingowych i biznesowych.
Olga Krzemińska-Zasadzka, managing director agencji Power, wiceprezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, a także Society for Incentive Travel Excellence. W 2017 r członek jury w Eventex Awards. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej (studia licencjackie z finansów i bankowości) i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (studia magisterskie z finansów i rachunkowości). Autorka licznych publikacji m.in. dla magazynów Think MICE, MICE Poland, OOH Magazine, OOH Event, Tygrysy Biznesu. Łączy w sobie ciekawość podróżnika oraz odwagę, pasję i wytrwałość sportowca, dzięki czemu doskonale odnajduje się w jednej z najbardziej stresujących branż na świecie. Od 1997 r. organizuje wyjazdy oraz zarządza stworzoną przez siebie agencją Power /Event, Incentive, Conference, Sport/ zdobywając z roku na rok coraz większy udział w polskim rynku. Wierzy, że ciężką pracą można przenosić góry. Jak zaznacza, pomimo wielu trudów, nieprzespanych nocy i wymagających klientów nie zamieniłaby swojej pracy na żadną inną. Pasjonatka podróży i sportu w każdym wydaniu – począwszy od nart, snowboardu, rowerów i kiteów, na nurkowaniu i squashu kończąc (była wicemistrzynią Polski w squashu). Gromadzi inspirujące i motywujące cytaty, by zawsze mieć ten potrzebny pod ręką. „Believe the Power and Beauty of Your dreams” – to ostatnio jej ulubiony.
Anna Nowakowska, członek zarządu SBE ds. edukacji, blogerka strefaMICE.pl, hotelarz. Z branżą eventową i hotelarską związana od 15 lat. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, kierunku Turystyka i Rekreacja. Doktorantka. Jedna z inicjatorek założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej. Odpowiedzialna za projekt Studium Event Management, dobór wykładowców branżowych oraz program merytoryczny, współtworzony z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, oraz za współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tworzenia nowych programów edukacyjnych w tym m.in. z warszawską AWF. Dyrektor programowa czterech konferencji Event Biznes poświęconej znaczeniu i wartości event marketingu oraz eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Hotelarz. Swoja przygodę z hotelarstwem rozpoczęła jako specjalista ds. konferencji i bankietów w Mazurkas Conference Centre i Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim a następnie w Hotelu Narvil Conference & Spa jako manager ds. kluczowych klientów. Ekspert z zakresu przystosowania przestrzeni w obiektach i miejscach spotkań dla branży eventowej. Doradza z zakresu event marketingu, event managementu, MICE Venue managementu oraz stosowania eventu jako narzędzia wsparcia sprzedaży. Wykładowca turystyki biznesowej oraz przedmiotów związanych z zarządzaniem obiektami i miejscami spotkań. Prelegentka i panelistka wielu konferencji branżowych z zakresu event marketingu, event managementu oraz hotelarstwa. Autorka licznych publikacji min dla magazynów: Hotelarz, Event Management Polska, MICE Poland, Hotel Biznes, OOH Magazine. Laureatka konkursu Tourism Trends Awards 2016. Jurorka w konkursach „Hotel z Pomysłem” (Hotelarz), „Top Event FBE 2015” i Top Event FBE 2016 (Forum Evential) oraz „Najlepsze wydarzenie lata 2015” (Brief). Członek Rady Etyki branży eventowej. Członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Prowadzi blog poświęconego event marketingowi, obiektom i miejscom spotkań oraz szerokorozumianej branży eventowej – www.strefaMICE.pl