Ruszyła szósta edycja Studium Event Management
Osoby zainteresowane pracą w zawodzie event managera, jak i te, które zajmują się już organizacją wydarzeń, a chcą usystematyzować i poszerzyć swoje kompetencje w tym obszarze rozpoczęły edukację na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w ramach rocznego Studium Event Management.
W roku akademickim 2017/2018 zajęcia koncentrują się na praktycznych aspektach zawodu event managera, z uwzględnieniem teoretycznej wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, prawa czy zarządzania projektami. Wykłady prowadzi kadra naukowa Wydziału Zarządzania oraz praktycy - przedstawiciele branży eventowej. Program studium powstał w bliskiej współpracy Wydziału Zarządzania i Stowarzyszenia Branży Eventowej, a jego twórcą jest Anna Nowakowska, członek zarządu SBE ds. edukacji.
– Stowarzyszenie Branży Eventowej przywiązuje dużą wagę do działań edukacyjnych – począwszy od szkolenia osób dopiero rozpoczynających przygodę z branżą eventową, poprzez biznesowe spotkania i konferencje, takie jak np. Event Biznes, a skończywszy na wydarzeniach i publikacjach dla doświadczonych event managerów – mówi Anna Nowakowska. Towarzyszymy pasjonatom wydarzeń na każdym etapie ich drogi zawodowej i jesteśmy dumni, że możemy być blisko nich wtedy, kiedy podnoszą swoje kwalifikacje – dodaje .
Program studium obejmuje m.in. takie bloki tematyczne jak komunikacja marketingowa, charakterystyka branży eventowej, event marketing, planowanie, produkcja i realizacja eventów, przygotowanie briefów, ofert oraz kosztorysów eventowych, wykorzystanie Internetu i mediów społecznościowych w eventach, bezpieczeństwo imprez masowych, prawo autorskie i ZAIKS, efekt WOW, psychologia eventów czy sztuka prezentacji i wystąpień publicznych. Część zajęć stanowią spotkania i panele dyskusyjne, pozwalające na poznanie studium przypadków oraz nawiązanie bezpośrednich relacji. Co roku program studium jest aktualizowany, zgodnie z potrzebami uczestników. Tym samym coraz większy nacisk jest kładziony na aspekty praktyczne, wykorzystanie nowoczesnych technologii przy organizowaniu wydarzeń. Uczestnicy w trakcie studium mają możliwość uczestnictwa w eventach organizowanych przez członków stowarzyszenia oraz wykładowców studium i podpatrzenia „od kuchni” jak wygląda praca przy produkcji eventu. Oodwiedzają także obiekty eventowe i siedziby firm z branży eventowej, by w pełni móc poznać rynek oraz nawiązać bezpośrednie kontakty.
– Rola polskiej branży MICE, jej znaczenie ekonomiczne systematycznie rośnie. Aby swobodnie poruszać się w obszarze event managementu, niezbędne jest kształcenie się, podnoszenie umiejętności. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w bliskiej współpracy z SBE, pomaga w docieraniu do wiedzy i do ludzi, którzy o eventach wiedzą naprawdę wiele – mówi doc. dr Robert Pietrusiński, prezes zarządu Fundacji na rzecz Wydziału Zarządzania UW.
Absolwentami pięciu edycji studium są m.in. pracownicy agencji eventowych, reklamowych i PR, działów zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiciele administracji publicznej, właściciele MŚP, a także reprezentanci hoteli, lokalizacji i obiektów eventowych. Studium kierowane jest również do osób, które dotychczas nie miały możliwości pracy w branży eventowej, ale interesują się jej działalnością.