Powstało konsorcjum przedstawicielstw firm turystycznych, hoteli i linii lotniczych

Czternaście firm będących przedstawicielstwami typu GSA (general sales agent) oraz reprezentujących zagraniczne firmy turystyczne (representations) w Polsce założyło konsorcjum pod skrótową nazwą GAR (GSA & Representations).
Polski rynek przedstawicielstw rozwija się dynamicznie, co niesie za sobą korzyści, ale także specyficzne dla tego wycinka branży problemy. 8 stycznia odbyło się pierwsze założycielskie spotkanie konsorcjum tego typu firm, na które przybyli szefowie biur: Aviareps, DTL, Gieret, MICEadvice Poland, Multisolution, PolHotRep, Pure Connections, Reps Poland, STR-Cee, TAL Aviation Poland, Travelgate, TravelMediate, Travel Bidder oraz TravelReps. Spotkanie służyło zacieśnieniu współpracy, aby lepiej służyć biurom podróży w Polsce i rozwojowi całej wyjazdowej branży turystycznej.
Członkowie GAR mają nadzieję, że wynikiem tej współpracy będzie między innymi: lepsza wiarygodność firm reprezentowanych w Polsce, wspólna polityka w zakresie realizacji tzw. fam tripów dla biur podróży, kreowanie etycznych wzorców i wyeliminowanie nieuczciwych zachowań biur podróży wobec zagranicznych partnerów, promowanie na świecie polskiego wyjazdowego rynku jako innowacyjnego i godnego inwestowania. Biura zrzeszone w GAR zamierzają koordynować swoje plany , aby uniknąć spiętrzeń imprez w tym samym czasie.
GAR jest otwarty na współpracę z takimi organizacjami jak SOIT, SITE czy MPI. Gościem specjalnym spotkania był Cezary Wilemajtys, prezes SITE Poland, który zaproponował powstanie przy polskim oddziale tego stowarzyszenia komisji ds. reprezentacji, której zadaniem byłaby nie tylko promocja Polski jako dynamicznie rozwijającego się rynku turystyki wyjazdowej typu MICE, ale także pełnienie funkcji głosu doradczego i rekomendacyjnego dla zagranicznych firm turystycznych, pragnących współpracować z biurami podróży w Polsce. Promocja firm zrzeszonych w GAR na polu międzynarodowym, w założeniu twórców konsorcjum będzie sprzyjać wzrostowi zainteresowania całego świata naszym rynkiem i generować wymierne korzyści wszystkim uczestnikom biorącym udział w procesie realizacji imprez wyjazdowych z Polski.