MP Power Awards® pod Honorowym Patronatem Prezesa POT

Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, w ramach której działa Poland Convention Bureau, objął Honorowym Patronatem szóstą edycję konkursu MP Power Awards®.
Polska Organizacja Turystyczna
Polska Organizacja Turystyczna jest jedną z ponad 200 działających na świecie narodowych organizacji turystycznych. Naszym celem jest wypromowanie Polski jako kraju atrakcyjnego dla turystów, nowoczesnego, z wysokimi standardami usług i korzystnymi cenami. Nasze działania na rzecz promocji i rozwoju turystyki polskiej prowadzimy, zarówno w kraju jak i zagranicą.
Jesteśmy agencją rządową wspierającą podmioty, które zajmują się turystyką.
Organizujemy stoiska narodowe, na największych krajowych i zagranicznych targach turystycznych, na których wystawcami są przedstawiciele branży i samorządów.
Polska Organizacja Turystyczna ma swoje przedstawicielstwa w 14 krajach świata (Austria, Belgia, Chiny, Francja, Hiszpania, Holandia, Japonia, Niemcy, USA, Rosja, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy, Ukraina). Dzięki znajomości specyfiki różnych krajów możemy planować nasze kampanie promocyjne, które uwzględniają charakter i potrzeby poszczególnych rynków.
Zapraszamy do Polski zagranicznych dziennikarzy i touroperatorów. Efektem takich podróży studyjnych są później liczne artykuły o Polsce a w ofertach touroperatorów propozycje przyjazdu do naszego kraju.
Współpracujemy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Wspólnie podejmujemy działania mające na celu zwiększenie zainteresowania polskimi miastami, regionami, produktami turystycznymi wśród krajowych i zagranicznych turystów. Organizujemy liczne imprezy promocyjne, seminaria, szkolenia a także zajmujemy się drukiem wydawnictw promocyjnych o Polsce. Promują one turystykę aktywną, biznesową, uzdrowiskową, pokazują walory turystyczne miast i regionów, w tym zabytki UNESCO, a także inne ciekawostki, które mogą zainteresować potencjalnego turystę.
Zwiększenie konkurencyjności Polski na międzynarodowym rynku turystycznym jest związane z analizą trendów w światowej turystyce, dlatego współpracujemy z międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się turystyką a wiedza o tendencjach na światowym rynku turystycznym pozwala nam wyznaczać priorytety w polskiej turystyce.
Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT)
Od 2012 roku w ramach Polskiej Organizacji Turystycznej działa sekcja Poland Convention Bureau (PCB). Jej priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych – kongresów, konferencji, wydarzeń korporacyjnych.
Jednym z głównych filarów działalności PCB POT jest promocja Polski w ramach organizowanych polskich stoisk na międzynarodowych targach przemysłu spotkań. W 2018 roku będą to m.in. IMEX 2018 we Frankfurcie, IMEX America 2018 w Las Vegas oraz targi IBTM World 2018 w Barcelonie.
Istotną formą promocji w 2018 roku są również prezentacje i warsztaty na rynkach zagranicznych skierowane do planistów spotkań i wydarzeń na rynku belgijskim, holenderskim i norweskim. Z tym ostatnim związana będzie, planowana na kwiecień 2018 r. prezentacja w Oslo, inaugurująca otwarcie połączenia PLL LOT z Warszawy do stolicy Norwegii.
2018 rok to również liczne spotkania na rynku krajowym. Wśród nich m.in. marcowy Meetings Week Poland w Warszawie, działania służące podnoszeniu jakości usług poprzez kontynuację programów certyfikacji dla organizatorów kongresów, organizatorów podróży motywacyjnych i convention bureaux, coroczna Gala Ambasadorów Kongresów Polskich, która odbędzie się 27 września 2018 roku w Poznaniu oraz kontynuacja współpracy z convention bureaux i branży w ramach Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2018“.
www.pot.gov.pl