#VisitPoland – podróżniczy influencerzy promują Polskę

Konferencja prasowa zapowiadająca kampanię #VisitPoland - Polska oczami youtuberów
Konferencja prasowa zapowiadająca kampanię #VisitPoland - Polska oczami youtuberów

Ruszył projekt influencer-marketingowy #VisitPoland, w ramach którego organizowane są wizyty studyjne wideoblogerów, a następnie relacje z Polski pojawią się w ich kanałach. Kampania przygotowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polską Organizację Turystyczną w partnerstwie z Google Polska realizowana jest przez POT. Budżet przedsięwzięcia to ok. 800 tys. zł.

Minister sportu i turystyki Witold Bańka, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Paweł Szefernaker oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk zainaugurowali oficjalnie akcję #VisitPoland. W konferencji zapowiadającej akcję, która odbyła się w Google Campus w Warszawie, 21 czerwca, wzięła także udział dyrektor zarządzająca Google Polska Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

#VisitPoland to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej ramach MSiT i POT zaprosiły do Polski siedmioro wideoblogerów z kilku najważniejszych dla polskiej branży rynków turystycznych. – Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Wykorzystanie niemal nieograniczonego terytorialnie zasięgu i wpływu youtuberów jest niezwykle efektywnym sposobem promocji. Wierzę, że zaproszeni do nas youtuberzy w swoich relacjach doskonale oddadzą jak ciekawy, dynamicznie rozwijający się i atrakcyjny jest nasz kraj – powiedział Witold Bańka.
Wśród zaproszonych do Polski youtuberów znaleźli się: Louis Cole z Wielkiej Brytanii (FunForLouis), Alan Estrada z Meksyku (Alanxelmundo), Christian Le Blanc z Kanady (Lost LeBlanc), Marko i Alex Ayling ze Stanów Zjednoczonych (Vagabrothers), Pau Clavero z Hiszpanii (Clavero), Conner Sullivan z Niemiec (Conner Sullivan), Angela An z Japonii (InternationallyMe).


Wybór tych właśnie internetowych twórców jest efektem współpracy z Google Polska – kryterium były ich pozycja i zasięgi, podróżniczy charakter ich kanałów i jakość publikowanych treści. Projekt prowadzony jest „in house” przez Polską Organizację Turystyczną. W sumie w akcję zaangażowane jest kilkanaście osób – zarówno w organizację wizyt na poziomie operacyjnym, jak i analizę samej kampanii. Program i kształt wizyt oraz ich termin każdorazowo ustalany jest z youtuberemi. Influencerzy odwiedzają Polskę z osobą towarzyszącą, w zależności od ich preferencji może im także towarzyszyć w podróży pracownik POT lub przewodnik, albo mogą odbywać swoją podróż samodzielnie. Wśród regionów, które odwiedzą youtuberzy są Śląsk, Dolny Śląsk, Warmia i Mazury, Małopolska, Podlasie, Pomorze i Podkarpacie. Dotychczas Polskę odwiedziło czworo influencerów, a pierwsze efekty można zobaczyć na ich profilach w mediach społecznościowych. Kluczowy dla akcji jest autentyczny i wiarygodny przekaz, dlatego blogerzy mają całkowitą swobodę w tworzeniu materiałów. Nie będzie autoryzacji, ani nie ma ustalonych wymogów co do brandingu, co najwyżej konsultacje dotyczące tego, czy merytorycznie wszystko się zgadza i w materiale nie ma żadnych błędów. – Twórcy internetowi doskonale znają swoich odbiorców. Wiedzą, jak do nich mówić, by przekaz był szczery, prawdziwy i przekonujący. Polska ma do zaoferowania o wiele więcej niż to, co jest zazwyczaj akcentowane i wierzę, że kiedy będzie prezentowana przez popularne i wpływowe osoby, uda nam się to jeszcze efektywniej przekazać turystom z całego świata. Ta forma promocji jest niezwykle autentyczna  – zaznacza Robert Andrzejczyk.


Budżet akcji to ok 800 tys. złotych – ok. 60 proc. tej kwoty to wynagrodzenie youtuberów, reszta to koszty organizacji podróży oraz środki na kampanię digitalową wspierającą projekt. Miernikiem kampanii jest przede wszystkim jej zasięg. POT szacuje, że filmy o Polsce obejrzy co najmniej 11 mln odbiorców kanałów wideoblogerów. Wpierająca akcję kampania digitalowa w założeniu ma zwiększyć zasięg o 5 mln internautów. Pierwsza relacja Luisa Cole’a miała w dniu konferencji inaugurującej projekt ok 70 tys. wyświetleń. Pojawiło się pod nią ponad 200 komentarzy, jak podkreślał prezes POT, wszystkie pozytywne. Komentarze są na bieżąco analizowane przez pracowników POT.

 


Kampania #VisitPoland wpisuje się w strategię obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. – Wizyta w Polsce youtuberów z różnych kontynentów to szansa na pokazanie całemu światu, za pomocą nowych technologii, jak piękny jest kraj nad Wisłą. Projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej to nowa jakość w promocji Polski na świecie, a to wszystko w 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości – podkreślał podczas konferencji Paweł Szefernaker, jeden z pomysłodawców akcji.
Kampania realizowana z międzynarodowymi blogerami to kolejny projekt opraty na współpracy z influencerami – POT realizuje także Turystyczne Mistrzostwa Blogerów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl