Porozumienie pomiędzy DoubleTree by Hilton Warsaw a agencją pracy tymczasowej. Pracownicy dostaną wynagrodzenie

Warszawski DoubleTree by Hilton jednak zapłaci pracownikom zatrudnionym do obsługi wydarzeń w hotelu przez agencją pracy tymczasowej AG+. Po tym jak reporterzy Tok FM zajęli się sprawą braku wynagrodzenia dla 250 pracowników hotel wydał oficjalne stanowisko, w którym poinformował o porozumieniu z agencją.
Sprawę rozpoczął materiał Tok FM, w którym pracownicy oddelegowani przez agencję AG+ do obsługi przyjęć i konferencji w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, skarżyli się na brak wynagrodzenia za pracę.
Hotel jako argument podał „brak wymaganych szkoleń związanych z noszeniem tacy, brak doświadczenia w obsłudze gości, brak umiejętności posługiwania się sprzętem operacyjnym (chodzi o polerowanie i ustawianie sprzętu w miejscach do tego przeznaczonych - przyp. red.), wolne wykonywanie poleceń, brak umiejętności jednoczesnego sprzątania z kilku stołów, kaleczenie się w czasie pracy, brak higieny osobistej, znajomości podstawowych pojęć kulinarnych czy wiedzy na temat sposobów przechowywania produktów”.
Pracownicy natomiast natomiast bardzo trudne warunki pracy i kilkunastogodzinne zmiany. Sami także ponieśli koszty zakupu koniecznego do pracy stroju. O tym, że nie dostaną pieniędzy, dowiedzieli się od agencji zatrudnienia w dniu wypłaty.
Jak informuje DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, przedmiotem umowy pomiędzy hotelem a AG+ było zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracowników mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenia prowadzone przez agencję AG+. W oświadczeniu hotelu czytamy, iż agencja AG+ oddelegowała pracowników nieposiadających odpowiedniego przeszkolenia i nie wyposażyła ich we wspomniane w umowie uniformy. W rezultacie pracownicy musieli nabyć je za własne pieniądze. Na tych podstawach hotel wypowiedział umowę agencji AG+ w trybie natychmiastowym.
Po długich negocjacjach agencja i hotel podpisały w poniedziałek, 18 sierpnia porozumienie gwarantujące, że agencja AG+ wypłaci pracownikom pieniądze. W porozumieniu kończącym spór jest klauzula mówiąca o tym, że otrzymana kwota będzie w szczególności przeznaczona na wypłatę zobowiązań wobec pracowników, których agencja AG+ przysłała do hotelu.