O innowacjach w przemyśle spotkań
Blisko 100 osób uczestniczyło w konferencji naukowo-branżowej „Innowacje w przemyśle spotkań”, jaka odbyła się w Centrum Kongresowym Targów Kielce. Przedmiotem wystąpień były rozwiązania służące planowaniu nowoczesnych kongresów i wydarzeń biznesowych i wykorzystaniu narzędzi internetowych, nowych technologii oraz mierzenia efektywności spotkań.
Wiele narzędzi zastosowano przy tym spotkaniu w praktyce, aby maksymalizować aktywność i zaangażowanie uczestników i ich networking. Między innymi utrzymywano łączność poprzez dedykowaną aplikację konferencyjną na smartfonach i tabletach, zastosowano specjalistyczne oprogramowanie dla wykładu online z Brukseli a mikrofon dostosowany do rzucania pozwalał wywoływać do wypowiedzi uczestników z tylnych rzędów. Organizatorzy stworzyli warunki dla swoistego „laboratorium” (stąd nazwa Meeting Lab).
Organizator zdecydował się także na nieszablonowy układ sali – były sofy, fotele i dywan, na którym można było się położyć. Zastosowane rozwiązania miały sprzyjać pobudzaniu do myślenia.
Założeniem konferencji było połączenie środowiska zawodowego i naukowego. Wśród zagranicznych mówców – praktyków i teoretyków jednocześni – znaleźli się Maarten Vanneste z Meeting Design Institute (Belgia), dr Elling Hamso z Event ROI Institute (Norwegia) i Aziza Keftouna, Goomeo (Francja), oraz gość honorowy - Ivo Miksy (Republika Czeska), prezydent Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Profesjonalnych Organizatorów Kongresów EFAPCO. Wyniki swych badań nad branżą konferencyjną przedstawili naukowcy z Wyższej Szkoły Promocji, Szkoły Głównej Handlowej, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Szczecińskiego. Sprawy merytoryczne konferencji koordynowała Rada Naukowa, której przewodniczył dr Janusz Majewski z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Wszystkie referaty zostaną opublikowane w publikacji naukowej przygotowywanej przez Wyższą Szkołę Promocji.
Nowe produkty i rozwiązania konferencyjne przedstawiły firmy meeting.pl, BSC SA, NextGen Meetings, Lemon&Orange, Syskonf.pl, SalesManago. Można się było zapoznać z ofertami sponsorów – sieci hotelowej Vienna International, SPF - Super Prezentów Firmowych, Biura Mazurkas oraz RejsClub.pl. Konferencję zakończył panel dyskusyjny z udziałem SKKP, Poland Convention Bureau i Business Service Galop. Zapowiedziano kontynowanie Meeting Lab w roku kolejnym także w powiązaniu za datą i miejscem przyszłorocznej Gali Ambasadorów Kongresów Polskich.
Tegoroczną konferencję „Innowacje w przemyśle spotkań” wsparło Ministerstwa Sportu i Turystyki a patronatu honorowego udzielił Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wydarzenie przygotowało Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” przy współpracy spółki akcyjnej Targi Kielce oraz Grona Targowego skupiającego firmy tego regionu. Meeting Planner.pl był patronem medialnym wydarzenia.
http://innowacje2014.syskonf.pl/