endorfina events zamyka 2014 z większymi przychodami

Partnerzy agencji endorfina events, Agnieszka Sołtysiak i Maciej Ledzion podsumowują rok, w którym świętowali 5-lecie istnienia firmy, zwiększyli przychody, powiększyli zespół oraz zrealizowali pierwsze projekty poza granicami Polski.
Wyniki finansowe
Agnieszka Sołtysiak: 2014 to przede wszystkim kolejny rok z rzędu, w którym odnotowaliśmy wzrost przychodów. Osiągnęliśmy wynik na poziomie 13 300 000 złotych netto, co daje 20 proc. wzrostu rok do roku w porównaniu z przychodem za rok 2013. Zysk operacyjny natomiast utrzymaliśmy na poziomie zbliżonym do 2013 roku – wynika to ze znacznie zwiększonych inwestycji. Pozyskaliśmy kilku znaczących, nowych klientów (m.in.: Infiniti, Porsche, Sky Tower, Triumph), ale przede wszystkim rozwinęliśmy współpracę z firmami, z którymi współpracujemy już od kilku lat.
Inwestycje
Maciej Ledzion: Główną wartością w naszej firmie są ludzie. W związku z tym powiększyliśmy zespół o kolejnych ekspertów. Dla porównania, na koniec 2013 roku stanowiliśmy 15-osobowy zespół. Dziś w endorfinie pracuje już 20 osób. Stworzyliśmy własne studio graficzne, dzięki któremu jesteśmy samowystarczalni w zakresie projektów 2D i 3D.
Kluczowe decyzje personalne
Agnieszka Sołtysiak: Kluczowe z punktu widzenia zarządzania firmą były dwa wydarzenia. Pierwsze to awans Michała Kalety na stanowisko dyrektora operacyjnego, drugie to dołączenie do zespołu Doroty Rzeszutek na stanowisko dyrektora ds. rozwoju. Michał odpowiada za wszelkie prace związane z realizacją projektów, jak również traffic prac zespołu. Dorota natomiast zarządza kontaktem z nowymi klientami oraz prowadzi projekty mające na celu rozwijanie współpracy z obecnymi.
Pierwsze eventy za granicą
Maciej Ledzion: 2014 to również rok pierwszych realizacji za granicą. Nie chodzi tu o wyjazdy zagraniczne typu incentive, które co jakiś czas realizujemy od początku funkcjonowania firmy, a o wydarzenia specjalne, w organizacji których jesteśmy ekspertami. Na uwagę na pewno zasługuje projekt wprowadzający platformę H&M loves Music w Rumunii. Poza tym warto wspomnieć również o stworzeniu filmu-animacji, który zrealizowaliśmy dla naszego klienta z Danii.
Re-branding
Agnieszka Sołtysiak: W związku z obchodami 5-lecia postanowiliśmy odświeżyć nasz corporate identity. Oskar Podolski odpowiedzialny za rebranding m.in. Heyah czy Interia.pl przygotował dla nas znacznie bardziej „dojrzałe” logo, które jest odzwierciedleniem naszego rozwoju. Stworzyliśmy również nową www.endorfina.eu, w ramach której bardzo klarownie pokazujemy podział biznesu endorfina events na 4 główne kategorie: eventy biznesowe (gale, kongresy), eventy marketingowe (launche nowych produktów, czy kampanie oparte o działania eventowe), eventy medialne (np. produkcje transmitowane w TV) oraz studio 2D i 3D, o którym wspomniał Maciej.
Plany na 2015
Maciej Ledzion: Przede wszystkim dalszy rozwój firmy poprzez inwestycje w zespół projektowy. Stale poszukujemy najlepszych producentów w branży, kreatywnych, którzy potrafią tworzyć nietuzinkowe koncepty eventowe oraz grafików 2D i 3D, którzy wzmocnią nasze studio. Od początku roku wdrażamy system, który znacznie ułatwi pracę całemu zespołowi. Pracujemy także nad kolejnymi kompetencjami w ramach naszej struktury oraz nad autorskimi projektami.