Mea Group po raz kolejny dla Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu
W ramach kontynuacji współpracy pomiędzy Mea Group a Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, agencja zrealizowała dla toruńskiej instytucji dwa kolejne projekty. Pierwszym z nich był dwudniowy piknik z okazji Dnia Dziecka, drugim – akcja z okazji pierwszego dnia wakacji. W ramach projektów, które odbyły się w dniach 31 maja – 1 czerwca oraz 28 czerwca, agencja była odpowiedzialna za koncepcję kreatywną zaplanowanych atrakcji oraz ich realizację merytoryczną i techniczną. To kolejne – po wydarzeniach związanych z inauguracją działalności Centrum w trzecim kwartale 2013 r. – wspólne projekty agencji i Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu.
Koncepcje kreatywne wszystkich organizowanych eventów zakładały ich dopasowanie do specyfiki działalności Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Dlatego też, podczas pikników z okazji Dnia Dziecka, w namiotach na terenie Centrum zorganizowane były stoiska, których główne atrakcje stanowiły eksperymenty naukowe i zabawy edukacyjne. Wśród zaproponowanych przez agencję aktywności znalazły się pokazy fizykochemiczne, interaktywne pokazy zabawek fizycznych oraz laboratorium doświadczalne, w którym pod okiem animatorów dzieci miały możliwość budowania własnych rakiet balonowych. Podczas pikniku najmłodsi mieli także możliwość zobaczyć stanowiska z robotami i cieczą nienewtonowską oraz wziąć udział w warsztatach origami.
W ramach atrakcji związanych z pierwszym dniem wakacji, agencja zorganizowała dwa wydarzenia: grę miejską na terenie Torunia oraz mini-piknik przed budynkiem Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy.
Podczas gry miejskiej, uczestnicy zabawy – podzieleni na dwie drużyny: piekarzy i astronomów – mieli okazję poznać sylwetki słynnych mieszkańców Torunia, zagłębić się w historię miasta oraz wzbogacić swoją wiedzę ogólną dzięki licznym zagadkom oraz zadaniom do rozwiązania. Wśród wyzwań, jakie przygotowała agencja w dziewięciu punktach kontrolnych na trasie gry, znalazły się m.in. zadania zręcznościowe i fizykochemiczne oraz zagadki logiczne. Wszystkie zadania realizowane były pod okiem animatorów, którzy reprezentowali różne postaci historyczne związane z miastem. Celem wydarzenia była nie tylko popularyzacja nauki i wiedzy o regionie, ale także integracja mieszkańców miasta poprzez współpracę pomiędzy drużynami w uzyskiwaniu wskazówek w czasie gry.
Podczas organizowanego z myślą o całej rodzinie mini-pikniku przed budynkiem Centrum Nowoczesności, w specjalnie przygotowanym namiocie wszyscy uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach z robotyki oraz pod okiem animatorów spróbować samodzielnie zbudować własnego robota. Wszystkie osoby miały następnie szansę wzięcia udziału w zawodach sumo robotów.
W ramach projektów agencja odpowiadała za koncepcję kreatywną zaplanowanych atrakcji, ich realizację merytoryczną i techniczną, pozyskanie i koordynację działań podwykonawców, animatorów oraz aktora wcielającego się w postać Profesora Młynka, zapewnienie gadżetów i nagród dla uczestników gry miejskiej, a także bieżące wsparcie dla przedstawicieli Centrum podczas trwania wydarzeń.
Projekty stanowią kontynuację współpracy agencji i Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. W listopadzie 2013 r. Mea Group, jako producent wykonawczy, odpowiadała za kompleksową organizację wieloetapowego eventu inaugurującego otwarcie placówki. Projekt otwarcia Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu zdobył nominację do nagrody MP Power Awards 2013 w kategorii Event/Kampania zintegrowana z wykorzystaniem event marketingu.