Hear me by Absolut – klubowe wydarzenia marki
Marka Absolut zakończyła realizację cyklu eventów konsumenckich Hear me by Absolut. Działania prowadzone były w ramach letniej kampanii promocyjnej. „Hear me” to autorski projekt marki Absolut Polska, łączący format imprezy klubowej z konkursem DJ’skim. W tym roku odbyła się jego druga edycja. Za koncepcję projektu oraz produkcję wydarzeń odpowiadała Backstage Events & Production.
Hear me by Absolut jest to otwarty konkurs rozgrywany w formie bitwy DJj'skiej a zarazem propozycja imprezowa skierowana do szerokiego grona odbiorców marki, w szczególności fanów imprez klubowych.
Podczas wszystkich wydarzeń cyklu Hear me by Absolut na scenie równolegle występuje troje artystów, starających się zaprezentować publiczności swoje umiejętności DJ’skie w jak najefektowniejszy sposób. Jury ocenia technikę, dobór utworów, oddanie charakteru marki Absolut oraz kontakt z publicznością. Bitwa jest realizowana w formule „silent party”, podczas której każdy z uczestników imprezy, wybierając kanał odsłuchowy danego artysty, ma wpływ na ostateczny werdykt Jury.
W tym roku do konkursu zgłosiło się ponadprawie 150 DJ’ów z całej Europy, spośród których Jury wybrało półfinałową dziewiątkę. W ramach cyklu odbyły się cztery eventy zorganizowane w czterech nietypowych lokalizacjach: trzy imprezy półfinałowe (w Hali Filmowej w Łodzi, na Dziedzińcu Arsenału podczas Festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu, w Muzeum Śląskim w Katowicach). Wielki Finał konkursu miał miejsce na plaży w Sopocie. Dodatkowo finałową imprezę uświetnił swoją obecnością zagraniczny artysta - Lovebirds. W wydarzeniach udział wzięło prawie 4000 konsumentów. Partnerami wydarzenia byli Pioneer DJ oraz mixcloud.com.
Jak informują organizatorzy akcji, dzięki projektowi Hear me, marka Absolut wychodzi poza ramy standardowych promocji prowadzonych w ramach letnich aktywności, proponując swoim konsumentom udział w wyjątkowych projektach muzycznych. Projekt opiera się na globalnej kampanii Transform Today, której celem jest zachęcenie ludzi do szukania nowych możliwości rozwoju i źródeł inspiracji. – Niestandardowy sposób dotarcia i kontakt z odbiorcami to jeden z ważniejszych aspektów tego projektu – podkreśla Dorota Durakiewicz, senior brand manager Absolut – Dzięki temu możemy pokazać konsumentom prawdziwe oblicze Absoluta – marki niezależnej, związanej z takimi wartościami, jak kreatywność i swoboda twórcza.
Absolut od lat związany jest ze światem sztuki, wspiera niezależnych artystów oraz ich działania. Jedną akcji wpisujących się w ten nurt jest kampania „Projekt Pokolenie”, w którym młodzi adepci fotografii, muzyki oraz innych dziedzin sztuki mieli okazję współpracować ze znanymi już twórcami. Innym przykładem jest projekt Absolut Polakom, w którym projekt grafiki na butelkę stworzył niezależny, streetowy artysta Swanski.
Za koncepcję kreatywną oraz produkcję wydarzeń odpowiadała Agencja Backstage Events & Production.