Jet Events i stażyści w akcji „Chodź na trzepak”
W ramach studenckich praktyk stażyści agencji Jest Events zrealizowali Festiwal Gier Podwórkowych pod hasłem „Chodź na trzepak”.
Festiwal Gier Podwórkowych, podczas którego dorośli i dzieci na nowo odkrywali zapomniane zabawy. odbył się na podwórku przy ul. Raszyńskiej 32/44 w Warszawie. W programie znalazły się gra w klasy, wyścigi kapsli, bujanie się w rytm hula-hop, odbijanie zośki, gre w kręgle i w bule, siłowanie na rękę, rzucanie ringo, skakanie na skakance i gumie, a także klasyczna gra w szachy i bierki. Oprócz tego na uczestników czekały bańki mydlane, balony, stoisko do malowania buziek i tymczasowych tatuaży.
Jednym z celów tego niekomercyjnego wydarzenia było budowanie wspólnoty między mieszkańcami. Podczas eventu widać było, jak rodzice wchodzą w relację ze swoimi dziećmi, wyjaśniając im tajniki gier, które dla ich pociech były zupełnie nieznane. Paleta gier została ułożona w taki sposób, aby również dzieci mogły się wykazać i zaprosić swoich opiekunów do zabawy. Stąd sporym zainteresowaniem cieszył się cymbergaj, do którego w pewnym momencie tworzyły się kolejki.
Jak podkreślają organizatorzy, współcześnie podwórka świecą pustkami, są w większości zaniedbane i opuszczone. Zwyczaj, który kiedyś wydawał się czymś oczywistym, dzisiaj wywołuje wzruszenie wśród starszych pokoleń. Podwórko dawniej kojarzyło się z zabawą, kreatywnością – wystarczył jeden patyk, jeden kamień, a wokół budowała się już cała historia i akcja – a zatem to najodpowiedniejsze miejsce do działań, zwłaszcza dla agencji eventowej. Podczas Festiwalu dzieci przełamywały swoje lęki, aktywnie włączały się w gry i zabawy, a nawet zaskoczyły swoją pomysłowością.
– Branża eventowa w Polsce jest teraz na etapie profesjonalizacji. Jet Events widząc ten trend, aktywnie włącza się w jego nurt poprzez swoją działalność edukacyjną i CSR-ową. Ponadto agencja w ramach swojej wizji i misji realizuje działania, mające na celu odpowiedzialną i dojrzałą formację rynkową, podczas której kształtuje postawy zaangażowania i społecznej odpowiedzialności. Nie byłoby to możliwe bez konkretnej i rzeczywistej aktywności w wydarzeniach nośnych z punktu widzenia społeczeństwa. Bez takich działań postulaty te byłyby tylko pustym hasłem, brzmiącym co prawda ładnie, ale bez odzwierciedlenia w realnych wydarzeniach – mówi Jarosław Sądej, prezes zarządu Jest Events.
„Chodź na trzepak” było wydarzeniem wielopokoleniowym, mającym na celu integrację i aktywizację mieszkańców Ochoty, zostało zorganizowane przez stażystów agencji Jet Events wraz z pomocą licznych partnerów. Do akcji włączyło się Oligo i Obsługa Sceny. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Burmistrz Dzielnicy Ochota Katarzyna Łęgiewicz. Natomiast patronat medialny Polskie Radio - Radio Dla Ciebie i portal rytmwarszawy.pl. Wydarzenie spotkało się z zainteresowaniem mediów. Na miejsce przyjechała ekipa tvn24, która przygotowała duży materiał na temat Festiwalu, poza tym osobny felieton napisał Andrzej Sitko z Informatora Stolicy. Kilka dni przed wydarzeniem portal rytmwarszawy.pl i wawalove.pl zamieściły informacje na temat eventu, a w RDC odbyła się audycja na żywo z udziałem organizatorów Festiwalu.