Makata Creative Group z kolejną realizacją dla firmy Skanska
Tydzień Sąsiedzki to kolejna inicjatywa firmy Skanska, której produkcją zajął się dział Event domu produkcyjnego Makata Creative Group. W ramach aktywizacji i integracji mieszkańców Woli zorganizowano szereg atrakcji i aktywności.
Wśród działań w ramach Tygodnia Sąsiedzkiego zorganizowanego dla społeczności lokalnej znalazły się m.in. wernisaż Tytusa Brzozowskiego, inauguracja Dnia Matki, targ śniadaniowy i potańcówka międzypokoleniowa.
Wernisaż znanego warszawskiego akwarelisty i architekta Tytusa Brzozowskiego otwarty został 25 maja na Placu Cytrynowym, na „serku wolskim”, u zbiegu ul. Okopowej i Al. Solidarności. Zbiór około 20 obrazów artysty, który za pomocą charakterystycznych elementów architektury Warszawy tworzy w swoich pracach miasta marzeń, został zaprezentowany dzięki specjalnie stworzonej stalowej konstrukcji. Przy okazji wernisażu zorganizowany został również konkurs pod hasłem „Pocztówka z Woli”. Na Placu Cytrynowym postawiona została specjalna, żółta skrzynka, do której mieszkańcy mogli wrzucać opisy swoich ulubionych miejsc na Woli. Najlepszy opis nagrodzony został reprodukcją jednego z obrazów Brzozowskiego.
Następnego dnia, 26 maja odbyło się świętowanie Dnia Matki. Na Placu Cytrynowym mile widziane były wszystkie mamy wraz z dziećmi, dla których przygotowano strefę relaksu. Mamy mogły skorzystać z bezpłatnej usługi manicure w Mani Trucku oraz wziąć udział w warsztatach dietetycznych poprowadzonych przez blogerkę BLW mama. Na dzieci natomiast czekał szereg atrakcji w postaci warsztatów kulinarnych zorganizowanych przez Szkołę Gotowania dla Dzieci Little Chef oraz Strefy Malucha, gdzie czekały na nich ogromne bańki mydlane, puzzle, basen z kulkami i wiele innych propozycji.
28 maja w niedzielę odbyło się śniadanie po sąsiedzku zorganizowane pod hasłem odkrywania tradycyjnych smaków Warszawy na nowo. Dania przygotowywane były na bieżąco przez profesjonalnych kucharzy, którzy gotując prowadzili jednocześnie rozmowy z mieszkańcami i częstowali ich swoimi smakołykami. Wieczorem natomiast odbyła się „Wolska Potańcówka”, podczas której mieszkańcy w każdym wieku bawili się wspólnie z Dancingiem Międzypokoleniowym.
Dom produkcyjny Makata odpowiadał za kompleksową produkcję wszystkich wydarzeń, w tym technikę, scenografię, logistykę, catering oraz koordynację atrakcji i podwykonawców. Makata wsparła też firmę Skanska na etapie kreacji.