Nagrody Radia Zet po raz kolejny z Rubicon Media
Agencja Rubicon Media szósty rok z rzędu odpowiadała za kompleksową produkcję gali z okazji rozdania nagród Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego. Uroczysta gala odbyła się 15 listopada w warszawskiej Galerii Zachęta.
Nagroda Radia Zet jest jednym z najbardziej prestiżowych wyróżnień w polskich mediach. Kapituła konkursu co roku przyznaje nagrodę za materiał dziennikarski łamiący stereotypy, wykraczający poza schematy i odsłaniający kulisy otaczającej nas rzeczywistości. Nagroda jest przyznawana od 2005 roku.
Uroczystość zgromadziła grono dziennikarzy i przedstawicieli mediów, a także polityków, ludzi biznesu i przyjaciół patrona nagrody. W tym roku tytuł mecenasa nagrody objęła Mennica Polska S.A.
Galę poprowadził znany dziennikarz Roman Osica od lat związany z nagrodą im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Przed ujawnieniem tegorocznego zdobywcy tej prestiżowej nagrody przewodniczący kapituły i redaktor naczelny Radia Zet Sławomir Assendi odczytał oświadczenie, zawierające stanowisko kapituły z 18 października dotyczące ochrony tajemnicy dziennikarskiej i obecnej sytuacji dziennikarzy.
Spośród 11 nominowanych dziennikarzy Kapituła wyłoniła Wojciecha Bojanowskiego za reportaż o sprawie Igora Stachowiaka „Śmierć na komisariacie”. Dwa honorowe wyróżnienia otrzymali także Adam Wajrak za cykl artykułów na temat ochrony Puszczy Białowieskiej opublikowanych na łamach „Gazety Wyborczej” i Michał Kołodziejczyk za cykl wywiadów z polskimi sportowcami w „Rzeczpospolitej”.
Krótkim wątkiem artystycznym, który towarzyszył wręczeniu nagrody, był występ zespołu Młynarski Plays Młynarski feat. Gaba Kulka.
Rubicon Media wyprodukowało serię krótkich wywiadów z dziennikarzami, w których nominowani, zwracając się bezpośrednio do publiczności, opowiadali o materiałach dziennikarskich, docenionych przez kapitułę konkursu.
W tym roku elementem scenariusza były relacje dziennikarskie ukazujące się w czasie rzeczywistym na łamach mediów społecznościowych i serwisie Radia Zet, pokazywane na jednym z ekranów na scenie, co dodało dynamiki i podkreśliło obecność Radia również online.
Agencja była odpowiedzialna za wszystkie współgrające ze sobą elementy (oświetlenie, nagłośnienie, multimedia, oprawa graficzna, scenografia). Zostały dobrane w taki sposób by spełniały zarówno wymagania transmisji TV, jak i gwarantowały właściwy odbiór wydarzenia przez widzów zgromadzonych na sali. W projekcie scenografii ujęto założenie prezentacji Radia ZET jako nowoczesnego medium. Efekt ten został osiągnięty poprzez użycie kilku ekranów Led oraz systemu d3.
Agencja skoordynowała współpracę obsługi planu z przedstawicielami klienta, artystami oraz realizującymi transmisję TVN24 i Polsat News. Ponadto w kompetencjach agencji leżała koordynacja działań związanych z bankietem. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 osób.
Po rozdaniu nagród goście zostali zaproszeni na bankiet podczas, którego miały miejsce rozmowy w kuluarach oraz gratulację dla laureatów.